Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący nie odebrał przesyłki, została zwrócona do mnie przez urząd pocztowy. Wiadomo koszta wysyłki i zwrot będę musiał pokryć. Co można zrobić z takim delikwentem?
Pozdrawiam
Nieodebranie przesyłki możesz potraktować jako odstąpienie od umowy przez kupującego. Co do poniesionych kosztów wiadomo że ich nie zwróci. Zostaje sąd ale czy to opłacalne rozwiązanie?
Można go jakoś zablokować?
Możesz dodać do Czarnej listy, nie kupi z tego konta nic więcej u Ciebie.
Wpisz na CL a swoją drogą to najlepiej zrezygnować z wysyłek pobraniowych które są przyczyną takich problemów.
Nad_Pilica trochę nie tak , brakuje oświadczenia woli kupujacego .
Umowa kupna-sprzedaży jest umową dwustronną, sprzedający zobowiązuje się przedmiot dostarczyć a kupujący odebrać i zapłacić. Kupujący w tym przypadku nie wywiązuje się z umowy więc można to traktować jako odstąpienie bez konieczności oczekiwania na jego oświadczenie.
@Nad_Pilica, brak odbioru przesyłki nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy.
@krys16 Nie udostępniaj pobrań, a jeśli klient dobrowolnie nie zwróci Ci kosztów przesyłek, możesz ich dochodzić tylko sądownie. Jeśli to sprzedaż konsumencka, klient jest zobowiązany pokryć tylko koszt powrotu paczki, o ile odstąpił lub odstąpi od umowy.
@krys16, widzę, że prowadzisz z nami korespondencję mailową w tej sprawie. Możesz domagać się od kupującego naprawienia szkody, która wynika z niewykonania umowy. W tym przypadku są to koszty, które poniesiesz w związku z nieodebraną przesyłką.
@mr_oma A wy blokujcie takich żartownisiów....
@pinsplash, w tej samej wiadomości mailowej Sprzedający został poproszony o login Kupującego w celu stwierdzenia ewentualnych naruszeń.
Blokujcie też takich żartownisiów, co odmawiają wysyłki, bo sprzedali towar w innym miejscu, bo wystawili, a nie mają towaru w magazynie, bo sprzedali za tanio i już ponieśli cenę, bo .......
@xyz96 Tacy sprzedawcy o których mówisz mogą być ukarani nierozwiązaną dyskusją, czy negatywem. Pokaż mi miejsce gdzie Sprzedający może wystawić negatyw takiemu kupującemu? a może otworzyć dyskusję? I pozamiatane...
@pinsplash Tacy żartownisie (kupujący) mogą być ukarani upomnieniem, o ile w ogóle powinno się karać kupujących, a nie od razu blokadą konta. I pozamiatane, dziękuję, dobranoc.
xyz96 Spij spokojnie. Kupującym nic nie grozi.
Po raz kolejny upominam aby nie ciągnąć tylko za jeden sznurek 😀
Wiesz o czym mówię.
@xyz96 czekam na odpowiedź.... Pokaż mi miejsce gdzie Sprzedający może wystawić negatyw takiemu kupującemu? a może otworzyć dyskusję?
edit : W opisywanych przez Ciebie sytuacjach po zwrocie pieniędzy Kupujacy ma takie amo saldo jakie miał przed, czego nie można powiedzieć o Sprzedajacym który poniósł wymierne straty finansowe - correct?
@pinsplash Miejsce na negatyw dla kupującego?? Takie miejsce było przez lata, ale nadużywaliście tej funkcjonalności i karaliście każdego kupującego, nawet tego bez żadnej winy, negatywem za każdy negatyw, a nawet za neutral, dlatego już tego miejsca nie ma, sami sobie jesteście winni. I bardzo dobrze.
Kupujący ma takie samo saldo?? A może po odmowie sprzedaży przez żartownisia będzie musiał kupić drożej i poniesie wymierne straty?
Tak, wiem, "kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest".