Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak kupujący może anulować zakup w allegro lokalnie jeśli sprzedawca miał wystawiony produkt ale nie ma dostępu do konta allegro i nie może anulować tej transakcji. Czy allegro kupujący może sam to zrobić by pieniądze spowrotem do niego trafiły?
Kupujący nie ma możliwości ani sprzedający anulowania zakupu, sprzedający zwraca środki i wszystko gra. Zwracasz tak: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wplaty-od-kupujacych-na-allegro-lokalnie/jak-zwrocic-kupu...
@Patcez777 Nie ma takiej opcji na Lokalne. Jeżeli sprzedającym jest osoba prywatna to nie możesz odstapic od umowy bez zgody sprzedającego, więc nie możesz też niczego anulować.
Po prostu napisz do sprzedającego, może nie wyśle przedmiotu i zwróci pieniądze, ale równie dobrze może wysłać przedmiot i nie możesz bez jego wiedzy i zgody przedmiotu zwrócić.
Natomiast jeśli na Lokalnym sprzedaje firma wtedy możesz odstąpić od umowy, wykonać zwrot, oczywiście wszystko w zgodzie z przepisami.
Jeżeli sprzedający ma zablokowane konto to kupujacego to nie interesuje. Sprzedający ma obowiązek albo wysłać przedmiot albo zwrócić pieniądze z prywatnego konta.
Witam
A co jeśli na allegro lokalnie sprzedałem przedmiot za pobraniem, wysłałem. Kupujący nie odebrał i wraca do mnie ale niestety poza przesyłką mam już naliczoną prowizję od czegoś co nie zostało de facto sprzedane.
Nigdzie nie widzę informacji co zrobic w takim przypadku. Próbowałem się skontaktować z BOK allegro ale nie ma takiej możliwości. Przestje mnie dziwić fakt, dlaczego tyle osób rezygnuje z tej platformy....
Pozdrawiam
Piotr
Tak, wchodziłem tutaj ale niestety trzeba zaznaczyć dodatkowo konkretną transakcje o któej mowa. Te z allegro lokalnie nie są widoczne, więc nie mam jak napisać do BOK....
Czy jest inna opcja kontaktu czy będę zmuszony zapłacić prowizję od czegoś co nie zostało sprzedane?
@Rosiej_83 Podstawowe zasady sprzedaży na allegro lokalnie to:
- nie udostępniać wysyłek za pobraniem
- nie udostępniać odbioru osobistego z płatnością przy odbiorze
"Przestje mnie dziwić fakt, dlaczego tyle osób rezygnuje z tej platformy"
Allegro nie ma tu nic do rzeczy bo to jedynie pośrednik w sprzedaży a sprawa jest pomiędzy Tobą a kupującym - to on nie wywiązał się z umowy.
Musisz spróbować porozumieć się z kupującym i odzyskać od niego poniesione koszty ale no... może to być ciężkie zadanie.
Aby odzyskać opłatę transakcyjną musisz uzyskać od kupującego oświadczenie o odstąpieniu od umowy a następnie napisać przez formularz kontaktowy, przesłać oświadczenie od kupującego i poprosić o anulowanie opłaty.
,,Podstawowe zasady sprzedaży na allegro lokalnie to:
- nie udostępniać wysyłek za pobraniem
- nie udostępniać odbioru osobistego z płatnością przy odbiorze''
Ja jestem zupełnie innego zdania. Jeśli allegro udostępnia taką możliwość transakcji to jednocześnie jest zmuszone do należytego zadbania o jej klarowność i ew. reklamacje. Tu tego nie ma. Została pobrana prowizja z brakiem możliwości jej cofnięcia co jest nie zgodne z prawem. Należy zdać sobie sprawę z faktu, że takie podejście przez allegro jest oszustwem w tym przypadku. Chyba, że wystąpił bład natury technicznej (?) w co wątpię, ale powinna być alternatywna forma kontaktu z BOK.
Dziękuje za chęć pomocy i link który w mojej sytuacji niestety nic nie daje...
Jeśli nie uda mi się skontaktować z allegro w żaden sposób to skorzystam z formularza ale UOKiK.
Próbowanie odzyskania prowizji od kupującego było by nietaktem jak nie próbą wyłudzenia bo do transakcji finalnie nie doszło, więc prowizja dla allegro w takiej sytuacji się nie należy
@Rosiej_83
"Została pobrana prowizja z brakiem możliwości jej cofnięcia co jest nie zgodne z prawem."
"[...] do transakcji finalnie nie doszło, więc prowizja dla allegro w takiej sytuacji się nie należy"
Niestety ale mylisz się - Allegro wykonało usługę znalezienia kupującego, obsłużenia transakcji i pobrało za nią opłatę.
Do transakcji doszło i jest ona wiążąca - tyle że to kupujący nie wywiązał ze swojej części umowy.
Allegro nie musi niczego nikomu zwracać a to, że kupujący przesyłki nie odebrał to już sprawa tylko i wyłącznie pomiędzy Tobą a nim.
UOKIK Ci w niczym tu nie pomoże niestety bo nie ma tu nic niezgodnego z prawem.
"Próbowanie odzyskania prowizji od kupującego było by nietaktem jak nie próbą wyłudzenia"
Nie pisałem, że masz odzyskać prowizję od kupującego tylko że masz spróbować uzyskać od niego oświadczenie o odstąpieniu od umowy, następnie z tym oświadczeniem napisać przez formularz kontaktowy i poprosić o anulowanie naliczonej opłaty - innej możliwości nie ma.
Wspomniałem już że formularz kontaktowy nie działa, bo nie mogę zaznaczyć transakcji z listy bo jest zwyczajnie pusta, więc proszenie kogoś obcego o oświadczenia nie ma najmniejszego sensu skoro i tak nie będę w stanie go wysłać.
Powinna być alternatywna możiwość kontaktu z allegro.
Znalezienie kupującego a sfinalizowanie transakcji to dwie różne sprawy. Idąc tym tokiem rozumowania nie było by możliwośći zwrotu prowizji przy płatności z góra a taka opcja jest dostępna.
Napewno spróbuję jeszcze jutro z formularzem kontaktowym, ale jeśli się nie uda to zgłoszę sprawę do UOKiK bo są stworzeni właśnie do rozstrzygania m.in. takich praktyk.
Na chwilę obecną czuję się oszukany przez allegro, więc sprawy nie zostawię nie ze względu na wysokość prowizji a dla zasady
Mimo wszystko dziękuję Wam za poświęcony czas na odpowiedzi i próbę pomocy.
Miłego wieczoru
@Rosiej_83 Rozumiem Twoje niezadowolenie ale korzystanie z allegro jest dobrowolne - regulaminy, zasady oraz koszty obsługi sprzedaży nie są żadną tajemnicą - zgodziłeś się na wszystko akceptując regulamin.
Transakcja jest zrealizowana i wiążąca a jedynym winnym tutaj jest kupujący.
Pobranie opłaty od obsługi transakcji jest w pełni zgodne z prawem.
Daj znać co powie UOKIK 🙂
"Wspomniałem już że formularz kontaktowy nie działa, bo nie mogę zaznaczyć transakcji z listy bo jest zwyczajnie pusta"
Wybierz dowolną inną transakcję lub dowolny inny temat i wszystko opisz w wiadomości. Aczkolwiek to i tak nie da bo dostaniesz odpowiedź (w zależności na jakiego konsultanta trafisz), że zwrot opłaty transakcyjnej możesz otrzymać jedynie jeśli masz oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub zwyczajnie że opłata transakcyjna jest bezzwrotna.
W regulaminie można zarządać czegokolwiek. Wyznacznikiem jest kodeks prawa cywilno-handlowego, nie regulamin. Prowizja jest od zbycia towaru, zapłaty. W moim przypadku jej nie ma więc prowizja się nie należy. Pozostaję przy swoim.
Pozdrawiam
Co do innej transakcji to spróbuję załączyć, dobry pomysł. Może akurat się uda wyjaśnić sytuację.
@Rosiej_83 @Nie w tym wypadku.
Opłata jest za obsługę transakcji a ta została wykonana i w świetle prawa jest wiążąca.
De facto towar jest w tym momencie własnością kupującego nawet pomimo tego że go nie odebrał i nie zapłacił.
Taką transakcję pomiędzy osobami prywatnymi można rozwiązać tylko za porozumieniem obu stron tej transakcji.