Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak wyżej, kupiłem dawno temu telefon na Allegro, niedawno sprzedałem go dalej na Allegro lokalnie i wyszło, że jest na raty i muszę zwrócić kupującemu pieniądze. Czy mogę rozpocząć spór z poprzednim sprzedającym? Czy mam szansę odzyskać pieniądze po takim czasie?
Na początek złóż u sprzedawcy reklamacje z tytułu rękojmi na wade prawną.
Jeżeli będziesz mieć problem ze sprzedawcą możesz zwrócić się do Allegro o pomoc opisz problem tutaj
Napisałem wiadomość własnymi słowami trochę przed otrzymaniem tej odpowiedzi i nie wspomniałem o rękojmi na wadę prawną. Zobaczymy jak sprzedający się do tego ustosunkuje.
@szymono779 Jak dawno temu go kupiłeś? Jeśli mniej niż pół roku, możesz rozpocząć spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa lub tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
Jeśli nie otworzysz sporu, zgłoś się do Allegro o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Musisz tylko udowodnić, że kupiłeś telefon, który został zablokowany przez operatora i który nie nadaje się do użytku. Czas na POK to też pół roku, ale zgodnie z regulaminem czas ten może zostać wydłużony.
Napisz tu później, co Ci Allegro odpowiedziało.
Telefon kupiłem 29.06.2020, jednakże https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/otrzymany-przedmiot-jest-wadliwy... jest mowa o dwóch latach.
Zauważ, że takie same czynności może wobec Ciebie podjąć Twój kupujący.
Pytanie - jak sprzedałeś ten telefon?
Bo ja podejrzewam, że dopiero wtedy, gdy przyszło Ci pismo do spłaty rat. Więc wtedy jak najszybciej "opchnąłeś" go dalej. Oczywiście pomijając pewne "istotne" szczegóły.
I takie same postępowania wobec Ciebie będzie wytaczał Twój kupujący .
Kupujący już te działania podjął i muszę zwrócić mu pieniądze, dlatego chcę się dowiedzieć czy teraz mogę coś zrobić odnośnie osoby od której sam ten telefon kupiłem. Smartfon nie jest zablokowany ani nic, po prostu jest wzięty w raty, a sprzedałem go bo leży już trochę w szafce, przerzuciłem się na IP.
@szymono779
Smartfon nie jest zablokowany ani nic, po prostu jest wzięty w raty
Telefon wzięty o operatora na raty jest zazwyczaj własnością Operatora, który zastrzega sobie na nim prawo własności do czasu spłaty ostatniej raty.
To nie jest tak, że "po prostu" można bez konsekwencji kupić/sprzedać lub ukryć "w szafie" cudzą rzecz - bo na to są paragrafy z kodeksu karnego (Art 292 kk - paserstwo).
Jeżeli kupiłeś telefon jako używany - to rękojmia mogła zostać ograniczona do 1 roku. Możesz próbować wystąpić z regresem do Twojego sprzedawcy, ale powinieneś zachować daleko idącą ostrożność (przynajmniej teraz, skoro jej nie zachowałeś przy zakupie) żeby nie być posądzonym o paserstwo.