anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy prywatny Sprzedający jest odpowiedzialny za wady przedmiotu, które pojawiły się po zakupie?

talrash2k
#4 Eksplorator#

Witam,

nie jestem przedsiębiorcą i sprzedałem monitor na allegro lokalnie. Był on dostarczony do kupującego bez wad. Miesiąc po zakupie kupującemu wyskoczył martwy piksel i teraz żąda obniżenia wartości. Pytanie czy jestem odpowiedzialny przy sprzedaży niekonsumenckiej za wady, które pojawiły się już po otrzymaniu przez kupującego przedmiotu?

13 ODPOWIEDZI 13

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

pinsplash
#21 Demiurg#

@talrash2k Mogłeś wyłączyć rękojmię - czy wyłączyłeś? Jeżeli nie - to ona działa. I musisz tą reklamację rozpatrzyć.

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

lew433
#21 Demiurg#

@talrash2k Jesteś odpowiedzialny  z tytułu rękojmi za ukryte wady, reklamację musisz rozpatrzyć, możesz uznać ale nie, możesz dogadać się z kupującym.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

ZibiK30
#12 Orędownik#

@talrash2k W mojej ocenie za tą wadę nie musisz przyjmować gwarancji, producenci chyba dopuszczają od 3 do 5 pikseli w zależności od matrycy. Taki jeden piksel nie ma znaczącego wpływu na działanie sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem. Zapoznaj się z tym tematem u producenta monitora jak kwalifikuje naprawy martwych pikseli.

Jednak zgodnie z przepisami, jeśli nie wyłączyłeś rękojmi przy sprzedaży jesteś zobowiązany do przyjęcia reklamacji. W tym wypadku możesz zrekompensować powstawanie martwych pikseli zwrotem jakiejś części zapłaty, ale z zapisem za powstawanie a nie tego co już jest 😉

Dowiedz się z tym producentem co i jak on przewiduje z martwymi pikselami

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

kostas11
#21 Demiurg#

@talrash2k tak odpowiadasz o ile nie wyłączyłeś rękojmi 😞  uważaj z obniżkami bo możesz tak wypłacać do końca swoich dni, rozpatrz reklamację i sprawdź czy to nie naciąganie poproś o filmik lub najlepiej sprawdź sam, niech Ci odeśle na reklamacje 😞

________
Κώστας
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

Knowhere
#21 Demiurg#

@talrash2k I co, ten pojedynczy martwy piksel aż tak kupującemu przeszkadza? Jeśli rzeczywiście jest to jeden piksel, to jest on praktycznie niewidoczny (porównywalny z pyłkiem na matrycy), nawet na białym tle (chyba że się wie gdzie patrzeć i uparcie się wpatruje). IMHO o wiele gorsze są tzw. gorące piksele (albo ryska na matrycy - to dopiero wnerwia).
Jaką liczbę martwych pikseli w matrycy dopuszcza producent monitora, który sprzedałeś?

_____________
"Jesteś tu niepotrzebny jak plama na ścianie, wiem że chciałbyś to zmienić a ja znam rozwiązanie"
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

talrash2k
#4 Eksplorator#

Jest on marki LG. Z tego co wiem musi być ich kilka i to w tym samym obszarze monitora. Monitor na dodatek ma dość sporą rozdzielczość 3440x1440p więc tym bardziej jest ciężko zauważalny. 

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

Knowhere
#21 Demiurg#

@talrash2k Poszukaj zatem informacji na stronie producenta, skoro jest to tak nowy model monitora, to gdzieś powinna być taka informacja.

_____________
"Jesteś tu niepotrzebny jak plama na ścianie, wiem że chciałbyś to zmienić a ja znam rozwiązanie"
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

ZibiK30
#12 Orędownik#

@talrash2k Więc sprawa załatwiona. Weź skopiuj ze strony specyfikację techniczną czy poszukaj tego zapisu na stronie producenta i będzie git 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

lew433
#21 Demiurg#

@talrash2k Oczywiście, ale jest to reklamacja i musisz się do niej odnieść.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

talrash2k
#4 Eksplorator#

Właśnie jest z tym problem bo LG na stronie nie ma informacji na ten temat.  Słyszałem to tylko od innych osób, które miały do czynienia z serwisem LG.  

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

ZibiK30
#12 Orędownik#

na pewno mają, musisz się postarać w szukaniu. możesz znaleźć w jakichś szczegółowych opisać plików pdf, może nawet w języku angielskim tylko bo zwykle są bardziej szczegółowe a na odpowiedz o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji masz 14 dni od jej otrzymania. 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

Knowhere
#21 Demiurg#

@talrash2k Z tego, co się orientuję, to tę kwestie reguluje norma ISO 13404-2, zgodnie z którą "monitor LCD może posiadać 2 martwe piksele widoczne na jasnym tle, 2 martwe piksele widoczne na ciemnym tle, 5 martwych subpikseli (punkty czerwone, niebieskie lub zielone). Dodatkowo, aby piksele nie stanowiły widocznego i denerwującego użytkownika spójnego pola ustalono, że martwe piksele nie mogą być położone blisko siebie, tzn. nie mogą znaleźć się razem w klastrze 5x5 piksela. Martwe subpiksele mogą być położone blisko siebie, przy czym ich ilość w klastrze 5x5 pikseli nie może przekroczyć dwóch. Podane ilości dotyczą 1 miliona pikseli i dla każdego modelu w zależności od rozdzielczości natywnej, liczby te wyglądają inaczej" (o ile nic się nie zmieniło w tej kwestii).
Zawsze możesz wysłać pytanie do supportu LG.

_____________
"Jesteś tu niepotrzebny jak plama na ścianie, wiem że chciałbyś to zmienić a ja znam rozwiązanie"
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Rękojma sprzedaż niekonsumencka.

xyz96
#21 Demiurg#

@talrash2k Odpowiadasz za wady z rękojmi przez 2 lata. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar naprawiasz na swój koszt, wymieniasz lub oddajesz kupującemu wszystkie koszty, także koszty odesłania. Ewentualnie obniżasz cenę, zgodnie z jego żądaniem. Przy naprawie, wymianie także oddajesz koszt odesłania. Jeżeli reklamację odrzucisz, klient może otworzyć spór starać się o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Allegro często takie rekompensaty przyznaje, a potem może żądać od Ciebie zwrotu kosztów. Jeśli nie zwrócisz, Twoje konto może zostać zablokowane.

Odpowiedz
Ładowanie...