anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy rozpoczęcie dyskusji, podanie wady produktu i prośba o zwrot to reklamacja?

Client:34314451
#7 Wielbiciel#

Czy to reklamacja? Czy zwykła prośba o zwrot? Jako osoba prywatna, zwrotu odmówiłem, bo mam takie prawo. Rozumiem, że klient musi powiedzieć, że jest to reklamacja, żeby było to tak rozpatrywane, tak?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:34314451 klient poinformował , że produkt ma wadę więc obowiązkiem Twoim jest odniesienie się do zgłoszenia , zwrotu jako prywatny sprzedawca przyjmować nie musisz , ale jeśli wada występuje , a nie było o tym wzmianki w treści oferty musisz doprowadzić przedmiot do zgodności z umową .

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Client:34314451  Nie musi napisać słowa "reklamacja"  wystarczy ze określi wadę przedmiotu. Nie musisz od razu zwracać pieniędzy,  możesz albo od razu odrzucić reklamację (jeżeli jesteś pewien)  albo zażądać zwrotu przedmiotu celem obejrzenia i naprawy lub wymiany.

Masz prawo naprawić wade przedmiotu lub wymienic na inny przedmiot bez wad.

Ale rozpatrzeć takie zgłoszenie klienta musisz, jeśli tego nie zrobisz zrobi to za ciebie Allegro a ty zapłacisz.

 

 

oznacz moderatorów

Client:34314451
#7 Wielbiciel#

Dokładniej chodzi o to, że sprzedałem czytnik, który do tej pory funkcjonował bez zarzutu. Kupujący twierdzi, że wejście do ładowania nie działa.
Wstępnie odmówiłem zwrotu, zasugerowałem ewentualne przeczyszczenie tego wejścia. Czy mogę teraz po prostu spokojnie czekać na jego odpowiedź? Czy muszę mu proponować, żeby ten produkt odesłał?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wstępnie odmówiłem zwrotu, zasugerowałem ewentualne przeczyszczenie tego wejścia   czy to odpowiedź na reklamację? tu jest że ja uznajesz czy że odrzucasz i opisujesz że chcesz odesłania czy inne propozycje?

oznacz moderatorów

Client:34314451
#7 Wielbiciel#

Tzn, zasugerowałem kupującemu, żeby ewentualnie lekko go przeczyścił. Chodzi mi tylko o to, czy taka odpowiedź wstępnie wystarczy i czy mogę po prostu spokojnie poczekać, aż klient mi odpisze(np definitywnie domagając się zwrotu), czy muszę mu już teraz proponować żeby towar mi odesłał. Nie chcę się po prostu stresować tym, że taka odpowiedź może np nie być brana pod uwagę jako rozpatrzenie reklamacji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Twoja odpowiedź to jest sugestia a Ty masz rozpatrzyć reklamację i poprosić o odesłanie albo rozpatrzyć ja bez odesłania. Jak poprosisz o odesłanie i nie odeśle to w terminie 14dni musisz napisać czy uznajesz reklamację czy odrzucasz i z jakiego powodu. Tak możesz poprosić o odesłanie w celu rozpatrzenia reklamacji.

oznacz moderatorów

Client:34314451
#7 Wielbiciel#

Poprosiłem o odesłanie, rozumiem, że jeśli tego nie zrobi to mogę po prostu odmówić reklamacji z powodu braku możliwości zweryfikowania wady, tak? A co wtedy z Allegro Protect, czy to go chroni nawet w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:34314451 i tak dostanie protecta byle nie na twoj koszt wiec pilnuj terminu i ost dnia najpozniej podejmij decyzje reklamacyjna. Tak mozesz z tego powodu odrzucic

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:34314451 czytnik był z ładowarką czy bez ?

oznacz moderatorów

Client:34314451
#7 Wielbiciel#

Bez ładowarki.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:34314451 może używana przez klienta ładowarka nie jest kompatybilna z czytnikiem lub ... hmmmm... uszkodził wejście .

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Client:34314451  "zasugerowałem ewentualne przeczyszczenie tego wejścia"

Nie jestem prawnikiem ale taka deklaracja wskazuje na to ze uznałeś reklamację klienta.

Jeżeli klient napisze teraz że czyszczenie nie pomogło będzie to ponowne zgłoszenie tej samej wady, a to skutkuje koniecznością  zwrotu pieniędzy.

Za czyszczenie też klient może rachunek wystawić. Czytnika zwracać klient nie musi skoro juz odmówiłeś.

oznacz moderatorów