Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Kto ponosi koszty odesłania towaru do sprzedającego w ramach reklamacji? Klient twierdzi że towar który kupił na allegro lokalnie jest niezgodny z opisem i złożył reklamacje. Sprzedawca żeby móc rozpatrzyć reklamacje chce aby klient odesłał mu towar tylko kto ma ponieść koszty odesłania? Kupujący czy sprzedawca? Kupujący zasłania się regulaminem allegro że to sprzedawca ma obowiązek odebrania reklamowanego towaru od kupującego? Czy tak jest faktycznie?
@Client:44745750 jeśli nie jesteś firmą to kupujący wysyła na swój koszt a po uznanej reklamacji musisz mu ten koszt oddać 🙂
Odbiór towaru przez sprzedawcę dotyczy tylko zakupu od firmy jako konsument 🙂
@Client:44745750 Reklamacje możesz rozpatrzyć bez odesłąnia ale jak już kupujący odsyła to na własny koszt a sprzedajacy po rozpatrzeniu musi mu je zwrócić.
on ponosi koszty wysyłki jak reklamacja będzie zasadna nalezy mu się zwrot na podstawie okazania dowodu z kwotą nadania
Nie wiem czy dobrze rozumiem: osoba prywatna, która sprzedała coś na Lokalnie ma też oddać koszty przesyłki komuś kto zwrócił towar? Jak kupujący stwierdzi, że towar mu się nie podoba bo np. kolor z jego monitora jest inny niż rzeczywisty otrzymanego przedmiotu to też mam mu zwracać koszty odesłania paczki? To nie dość, że jak mam przesyłki Smart i już właściwie (po części) zapłaciłem za wysłanie towaru, to jeszcze przez zwrot mam ponosić kolejne koszty? To szybko można zostać z niczym jak tak będą nagminnie robić kupujący 😕
Nie, koszt zwrotu -odesłania zawsze ponosi kupujący, za darmo ma ze Smartem i paczkomat. Inaczej się ma jak skalda reklamację.
@Klocek77 Teraz wymyśliłeś zagwozdkę....
Jezeli kolor monitora mu się nie podoba i określa to jako odstąpienie od umowy to koszt odesłania ponosi kupujący, ale może odesłać bezpłatnie jeśli ma smarta i zakup był ze smartem
Ale jeśli kupował monitor czarny a sprzedawca wysłał mu szary lub biały to może złożyć reklamację z tytułu niezgodności z ofertą. W takim wypadku koszt odesłania powinien zwrócić kupującemu sprzedawca.
@kostas11 Na lokalnym bywał już smart dla niektórych, nie śledzę czy nadal jest ale był na pewno.
@Klocek77 zwrotu nie musisz przyjmować, jako osoba prywatna, a jak składa reklamację to musi odesłać na swój koszt a Ty rozpatrzysz reklamację, odrzucisz lub uznasz ( jak uznasz oddajesz za odesłanie jak odrzucisz ma se odebrać towar ) 🙂
Niestetety jakiś czas temu zmieniło się prawo w tej kwestii
Pytał o zwrot!
Oczywiście, cały czas o zwrocie jest mowa.
Cytat: § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
Cytująć OPa: "Kto ponosi koszty odesłania towaru do sprzedającego w ramach reklamacji?". Tak więc mowa o reklamacji, a nie zwrocie.
Tak więc pytanie było o koszt odesłania towaru na reklamację, a nie w ramach rezygnacji z zakupu.
@pecela tylko tu chodzi o uznaną reklmację nie o przysłanie rzeczy na reklamację do jej rozptrzenia
@br. no nie ma obowiązku jeśli wypełni zakładkę zwroty tekstem nie przyjmuję zwrotów bo pusta = domniemanie że przyjmuje konsultowałem to z moderatorką w tym roku
@Klocek77 w przypadku zwrotu koszta zwrotu są zawsze po stronie kupującego a osoba prywatna wcale nie musi się godzić na zwroty bez podania przyczyny co najwyżej na zwrot reklamacyjny