anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi koszty odesłania towaru do sprzedającego na allegro lokalnie?

Client:44745750
#8 Zapaleniec#

Witam

Kto ponosi koszty odesłania towaru do sprzedającego w ramach reklamacji? Klient twierdzi że towar który kupił na allegro lokalnie jest niezgodny z opisem i złożył reklamacje. Sprzedawca żeby móc rozpatrzyć reklamacje chce aby klient odesłał mu towar tylko kto ma ponieść koszty odesłania? Kupujący czy sprzedawca? Kupujący zasłania się regulaminem allegro że to sprzedawca ma obowiązek odebrania reklamowanego towaru od kupującego? Czy tak jest faktycznie?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:44745750 jeśli nie jesteś firmą to kupujący wysyła na swój koszt a po uznanej reklamacji musisz mu ten koszt oddać 🙂

Odbiór towaru przez sprzedawcę dotyczy tylko zakupu od firmy jako konsument 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:44745750 Reklamacje możesz rozpatrzyć bez odesłąnia ale jak już kupujący odsyła to na własny koszt a sprzedajacy po rozpatrzeniu musi mu je zwrócić.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

on ponosi koszty wysyłki jak reklamacja będzie zasadna nalezy mu się zwrot na podstawie okazania dowodu z kwotą nadania

oznacz moderatorów

Klocek77
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem czy dobrze rozumiem: osoba prywatna, która sprzedała coś na Lokalnie ma też oddać koszty przesyłki komuś kto zwrócił towar? Jak kupujący stwierdzi, że towar mu się nie podoba bo np. kolor z jego monitora jest inny niż rzeczywisty otrzymanego przedmiotu to też mam mu zwracać koszty odesłania paczki? To nie dość, że jak mam przesyłki Smart i już właściwie (po części) zapłaciłem za wysłanie towaru, to jeszcze przez zwrot mam ponosić kolejne koszty? To szybko można zostać z niczym jak tak będą nagminnie robić kupujący 😕

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie, koszt zwrotu -odesłania zawsze ponosi kupujący, za darmo ma ze Smartem i paczkomat. Inaczej się ma jak skalda reklamację.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Klocek77  Teraz  wymyśliłeś  zagwozdkę....

Jezeli kolor monitora mu się nie podoba i określa to jako odstąpienie od umowy to koszt odesłania ponosi kupujący, ale może odesłać bezpłatnie jeśli ma smarta i zakup był ze smartem

Ale jeśli kupował monitor czarny a sprzedawca wysłał mu szary lub biały to może złożyć reklamację z tytułu niezgodności z ofertą.  W takim wypadku koszt odesłania powinien zwrócić  kupującemu sprzedawca. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 @br. zakup allegro lokalnie, jaki zwrot smart 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@kostas11  Na lokalnym bywał już smart  dla niektórych, nie śledzę czy nadal jest ale był na pewno.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Klocek77 zwrotu nie musisz przyjmować, jako osoba prywatna, a jak składa reklamację to musi odesłać na swój koszt a Ty rozpatrzysz reklamację, odrzucisz lub uznasz ( jak uznasz oddajesz za odesłanie jak odrzucisz ma se odebrać towar ) 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Niestetety jakiś czas temu zmieniło się prawo w tej kwestii

 

Art. 561(2). [Obowiązek dostarczenia wadliwej rzeczy na koszt sprzedawcy do miejsca oznaczonego w umowie]
§ 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
§ 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
§ 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
 
Zgodnie z powyższym, to niestety sprzedający ma pokryć koszty wysyłki reklamowanego przedmiotu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupujący odesłał na swój koszt, a sprzedawca potem zwrócił mu te środki, ale na to rozwiązanie muszą się zgodzić obie strony. Standardowo sprzedawca podsyła swojego kuriera lub podsyła gotową etykietę (co i tak może być bardziej opłacalne dla niego), albo odbiera towar osobiście. 
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pytał o zwrot!

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Oczywiście, cały czas o zwrocie jest mowa.

Cytat:     § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Cytująć OPa: "Kto ponosi koszty odesłania towaru do sprzedającego w ramach reklamacji?". Tak więc mowa o reklamacji, a nie zwrocie.

Tak więc pytanie było o koszt odesłania towaru na reklamację, a nie w ramach rezygnacji z zakupu. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela tylko tu chodzi o uznaną reklmację nie o przysłanie rzeczy na reklamację do jej rozptrzenia

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@kostas11  Nawet sprzedawca prywatny ma obowiązek przyjąć zwrot (odstąpienie) jeżeli Allegro udostępniło mu smarta. To taki  warunek  wymyślony przez Allegro w zamian za smarta.

Niestety @Klocek77  napisał  że ma smarta więc zwrot przyjmie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. no nie ma obowiązku jeśli wypełni zakładkę zwroty tekstem nie przyjmuję zwrotów bo pusta = domniemanie że przyjmuje konsultowałem to z moderatorką w tym roku

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Klocek77 w przypadku zwrotu koszta zwrotu są zawsze po stronie kupującego a osoba prywatna wcale nie musi się godzić na zwroty bez podania przyczyny co najwyżej na zwrot reklamacyjny

oznacz moderatorów