anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący domaga się zwrotu części/całości kosztów towaru

HumanoCZ
#9 Pomysłodawca#

Hejka, 05.04 sprzedałem kartę graficzną, normalnie działała u mnie i wszystko było cacy, bodajże we wtorek kupujący ją odebrał, problem zgłosił dziś, a mianowicie że karta migota podczas normalnego użytkowania (u mnie taki problem w żaden sposób nie występował). Kupujący chce zwrot towaru bądź połowę kwoty, teraz pytanie co mam robić w tej sytuacji, z kartami zdarza się tak że jest problem sterowników czy przewodu a nie samej karty, po takim czasie kupujący mógł sam ją uszkodzić? Co mam zrobić?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@HumanoCZ Cześć. 🙂 Kupujący składa reklamacją i nawet jako sprzedający prywatny musisz ją rozpatrzyć i wydać decyzję reklamacyjną. Poproś kupującego o więcej informacji i np. nagranie ekranu podczas użytkowania lub odesłanie karty, żeby ją sprawdzić. 

oznacz moderatorów

HumanoCZ
#9 Pomysłodawca#

A jestem w stanie gdyby się okazało że nie jest uszkodzona odmówić tej reklamacji? Co gdy kupujący ją uszkodził? Mam mieć uszkodzony produkt i zwrócić pieniądze?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@HumanoCZ Po oględzinach wydajesz decyzję reklamacyjną — albo reklamację rozpatrujesz pozytywnie, albo negatywnie. Musisz uargumentować swoją decyzję. 

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@HumanoCZ Zdalnie karty graficznej nie sprawdzisz więc musisz poprosić o jej odesłanie do sprawdzenia. Kartę musisz sprawdzić w ciągu maksymalnie 14 dni kalendarzowych i wydać decyzję czy uznajesz czy odrzucasz reklamację.

  1. Jeżeli u Ciebie karta będzie działała prawidłowo (zakładam, że wiesz jak przetestować kartę graficzną) odeślesz ją do kupującego.
  2. Jeżeli karta okaże się niesprawna decydujesz czy ją naprawiasz i po naprawie odsyłasz do kupującego czy, w przypadku kiedy nie masz możliwości naprawy, zwracasz kupującemu środki za kartę i koszty wysyłki, które poniósł odsyłając kartę.
  3. Jeżeli karta będzie nosiła mechaniczne ślady uszkodzenia lub spalenia możesz odrzucić reklamację. Jeżeli takich śladów nie ma nie masz podstaw do odrzucenia reklamacji, bo nie będziesz w stanie udowodnić, że karta została uszkodzona świadomie czy nieświadomie.
  4. W przypadku odrzucenia reklamacji kupujący nadal może dochodzić swoich praw odwołując się od Twojej decyzji lub zgłaszając się do Allegro Protect.
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@HumanoCZ Czasem powody takiego zachowania karty mogą być bardzo prozaiczne. Zacznij od poproszenia kupującego o sprawdzenie:
- innego przewodu sygnałowego
- innego gniazda w monitorze
- ponownej instalacji sterowników
- dopytaj jaki ma zasilacz i sprawdź czy jest on wystarczający dla tej karty

Jeśli problem nie zniknie to poproś o odesłanie karty i sprawdź ją u siebie.

oznacz moderatorów