Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Sprzedałem przez Allegro Lokalnie obiektyw fotograficzny, który miał usterkę. Opis przedmiotu był dokładny. Szczegółowo opisałem usterkę i niczego nie ukrywałem. Żeby nie zagłębiać się w szczegóły napiszę tylko, że cena obiektywu była 4x niższa niż sklepowa i ok. 30% niższa w stosunku do innych ogłoszeń tego obiektywu na Allegro Lokalnie. Cena więc była bardzo okazyjna, właśnie z uwagi na tę usterkę.
Kupujący wpłacił pieniądze, wysłałem mu obiektyw i zgłosił zastrzeżenie, że przedmiot ma wadę i jest niesprawny. Twierdzi, że nie przeczytał całego opisu ogłoszenia i chce zwrócić obiektyw. Czy w tej sytuacji reklamacja jest zasadna? Czy Allegro może np. zablokować mi konto, gdy nie przyjmę zwrotu? Dodam jeszcze, że sprzedaję jako osoba prywatna. Z góry dziękuję za pomoc.
@P_Bri obowiązkiem kupującego jest dokładne zapoznanie się z opisem oferty ,jeśli opis był rzetelny masz prawo reklamację uznać jako bezzasadną .
Dziękuję za odpowiedź. Też wydaje mi się, że reklamacja jest bezzasadna. Nie mogłem zakładać, że kupujący nie przeczyta opisu i wpłaci pieniądze w ciemno. Załączę może treść ogłoszenia. Czy ten opis mógł wprowadzić kupującego w błąd?
@P_Bri Obrazków nie widzimy - musi je zatwierdzić moderacja.
Jeśli kupujący po zakupie zgłasza wadę którą opisałeś w treści oferty to reklamacja jest bezzasadna i możesz ją bez konsekwencji odrzucić.
Pamiętaj, że jest to reklamacja i musisz się do niej odnieść (uznać lub odrzucić) w ciągu 14 dni od zgłoszenia. Jeśli tego nie zrobisz w tym terminie to zostaje ona automatycznie uznana.
Może w takim razie link do ogłoszenia przejdzie: CANON EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM + DODATKI. OKAZJA | Ostrołęka | Kup teraz na Allegro Lokalnie
Oczywiście odpisałem kupującemu, że opis przedmiotu był dokładny i niczego nie ukrywałem. Zobaczymy co na to Allegro.
@P_Bri Wróć do nas jak wypowie się allegro 😁
@mdrogeria Jestem na 90% pewien, że nawet jak sprzedający odrzuci reklamację, to kupujący zamknie dyskusję jako nierozwiązaną, zgłosi wniosek do POKu i otrzyma rekompensatę, a Allegro przyklepie, bo kupujący musi być zadowolony z korzystania z Allegro.
Działasz zgodnie z prawem, ale Allegro i tak zrobi po swojemu na korzyść kupującego 🙂
@DarkStoorM scenariusz zapewne będzie taki jak piszesz , ale w tym przypadku powinno ! się to odbyć bez konsekwencji dla autora wątku .
Czyli kupujący może zachować sobie obiektyw, a i tak otrzyma od Allegro zwrot pieniędzy? To byłby jakiś absurd, mam nadzieję, że jednak Allegro tak nie działa i też chroni sprzedających.
@P_Bri Najpewniej skończy się to tak, że aby wywołać u kupującego "pozytywne wrażenie zakupowe" allegro odda pieniądze bez obciążania Ciebie kosztami.
Kupujący będzie miał obiektyw i pieniądze.
@komis-bell tak , tylko te wrażenia zakupowe są dość kosztowne i pokrywają je inni klienci , a nie jest to do końca uczciwe .
@mdrogeria Ja też uważam, że to jest patologia 🙂
Ale co zrobisz jak nic nie zrobisz?
@P_Bri Nawet jeżeli kupujący zdecyduje się na POK, to bez konsekwencji dla Ciebie, czyli oddadzą ze swojej kieszeni. Pamiętaj tylko o wypowiadaniu się w dyskusji, bo przerzucą wszystko na Ciebie jak "porzucisz" dyskusję.
Mam nadzieję, że bez konsekwencji dla mnie, bo nie widzę tutaj żadnej swojej winy. Co masz na myśli pisząc o wypowiadaniu się w dyskusji? Z kupującym wymieniłem kilka wiadomości, reklamacji nie przyjmuję.
@P_Bri Kupujący otworzył tzw 'dyskusję' czy po prostu rozmawiacie przez centrum wiadomości?
Tak, otworzył dyskusję. Dla mnie to jednocześnie smutne i zabawne. Bo opisał usterkę, o której ja dokładnie napisałem w treści ogłoszenia, a potem jeszcze się przyznał, że nie doczytał ogłoszenia i gdyby wiedział o tej wadzie, to by ode mnie tego obiektywu nie kupił.
Jeśli jest tak, jak piszecie, że Allegro oddaje pieniądze i pozwala zachować przedmiot, to jest to kompletny absurd. W ten sposób przecież można wyłudzać. Kupujesz przedmiot, potem udajesz, że nie czytałeś opisu i chcesz zwrócić. Sprzedający nie zgadza się, a mimo to kupujący dostaje zwrot pieniędzy. Niezłe pole do popisu dla oszustów.
@P_Bri W takim razie pamiętaj, żeby zawsze odpowiadać w dyskusji i to im szybciej tym lepiej. To ważne bo jeśli nie będziesz odpowiadał nawet mając rację w 100% po swojej stronie allegro może się do Ciebie przyczepić...
@P_Bri no ... miałem podobną sytuację , klientka wymyśliła cuda , skończyło się zamkniętą dyskusją przez allegro i zwrotem z POK bez konsekwencji dla mnie . Pozostał tylko negatyw , ale nawet nie wysłałem prośby o zmianę oceny .
Spoko spoko. Kupujący złoży wniosek allegro protect po namowie allegro na koniec dyskusji.
a pracownik pewnie nawet nie przeczyta tylko enter.