anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący odebrał urządzenie po kilku godzinach twierdzi ze nie działa aparat, wnosi o zwrot srodkow

MaikiLoo
#1 Nowicjusz#

Witam,

chcialbym się zwrócić i poprosić o radę. 
Sprzedałem telefon iPhone 12 pro. Telefon posiadałem od nowości. Skończyłem spłacać raty i postanowiłem wymienić urządzenie na nowe. Telefon był w pełni sprawny w dniu wysyłki.

Kupujący odebrał paczkę o 20. Następnie około godziny 22 napisał wiadomość ze telefon niezgodny z opisem - nie działa aparat. wysyłając zdjęcia jak telefon jest w trybie aparatu a ekran jest ciemny. 

Telefon użytkowałem do momentu włożenia go do paczkomatu. Jako dowód ze urządzenie wyszło ode mnie sprawne - w dyskusji wrzuciłem zdjęcie na którym widać metadane z data i czasem gdzie przed wysyłka robiłem tym telefonem fotografie czujnika parkowania. Zapakowany był profesjonalnie w pudełko wyłożone specjalna gabka. Nie przewiduje możliwość uszkodzenia w transporcie. 

Kupujący zakupił przedmiot chwile po ogłoszeniu aukcji. Kliknął „Kup Teraz”, bez żadnych mediacji. Następnego dnia upomniałem się o wpłatę kwoty za urządzenie. Oraz zapytałem o odbiór osobisty(właśnie przez takie sytuacje nie chce wysyłać elektroniki). Pan zarządał wysyłki zapytał o poziom baterii. Podałem 90%, zgodnie ze stanem faktycznym. 

na dzień dzisiejszy Pan Kupujący twierdzi ze wysłałem mu uszkodzony sprzęt. Ja wysyłałem urządzenie w pełni sprawne. Zgodne ze stanem ze zdjęć. 

Co mam zrobić jako kupujący aby nie zostać „naciągniętym” na spłatę uszkodzeń, które mógłby zostać spowodowane przez kupującego?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

Halfrunt
#20 Guru#

Myślę że niewiele zarobisz, bo Allegro swoimi działaniami, których mnogość znajdziesz tu na forum rozuchfalilo swoich kupujących do, aż nadmiar posuniętej prokomsumendzkości

 Długo balansowali na granicy gdzie kończy się ta dobra wola, a zaczyna wyłudzenie, aż moim zadaniem granicę tę przekroczyli, i to wszystko kosztem sprzedających, bo sami  nie płacą. 

@MaikiLoo klient zgłasza reklamację, ważne jest abyś ja przyją i w ciągu maksymalnie 14 dni merytorycznie rozpatrzył, kwestia jej uznania lub negacji zależy od Ciebie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Sprzedales jako osoba prywatna i masz zdjecie potwierdzajace dzialanie aparatu niedlugo przed wysylka to wniosek jest jeden uszkodzenie w transporcie. Paczka nie musi byc uszkodzona by od rzucania nia cos sie stalo z telefonem. Oznacza to ze jako prywatna osoba odpowiadales za paczke do momentu wydania przewoznikowi i nie obchodzi cie w jakim stanie dotarl towar skoro masz dowod ze dzialal przed nadaniem. Jako prywatna osoba reklamacje odrzuc i poinformuj kupujacego ze moze sobie u przewoznika reklamacje skladac i ze nie wnikasz co on z telefonem robil przez te 2h ze dzialac przestal bo u ciebie aparat dzialal na co dowodem jest godzina i data zrobienia zdjecia i nadania paczki. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Słowo przeciw słowu, masz dowody ze masz rację to reklamację odrzuć, nie masz to rozpatrz i coś zaproponuj, Pan po kilku godz raczej nie uszkodził telefonu.

oznacz moderatorów