anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący otrzymał mój towar, ale został uszkodzony podczas transportu. Jak odzyskać odszkodowanie?

ArekSkowronski
#7 Wielbiciel#

W dniu 2 czerwca 2023 roku został zakupiony używany odtwarzacz DVD marki Pioneer, model DV-410V. W tym samym dniu wysłałem sprzęt, a na e-mail Klienta p. Marka wysłałem również zdjęcia z pakowania oraz film z testu ów odtwarzacza DVD. Dziś, tj. w poniedziałek 5 czerwca, po odbiorze paczki Klient stwierdził, że odtwarzacz ma problemy z czytaniem jakiegokolwiek nośnika, czy to CD, czy DVD. Nadmienię, że Klient wyraźnie zaznaczył, iż ja solidnie i dobrze spakowałem ten towar. Zawsze tak pakuję, aby zminimalizować ryzyko, za które ja nie ponoszę odpowiedzialności, gdyż paczka z InPost zawsze jest ubezpieczona. Z tej racji, posiadając niezbite dowody w postaci zdjęć z pakowania oraz film z testu tego sprzętu wnioskuję o wypłacenie mojemu Klientowi pełnej kwoty tej transakcji.  Oczywiście w każdej chwili jestem w stanie wysłać te zdjęcia oraz film za pomocą innych środków komunikacji, niż e-mail, ponieważ film zajmuje 5GB pojemności.
Z góry uprzejmie dziękuję za okazaną troskę i pomoc w tej sprawie.

Uszanowanie
Łukasz

P.S.
Link do aukcji:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/pioneer-dvd-dv410v-stan-dobry-100-sprawny
IMG_6407.JPGIMG_6408.JPGIMG_6409.JPGIMG_6411.JPGIMG_6412.JPGIMG_6413.JPGIMG_6414.JPGIMG_6415.JPGIMG_6416.JPGIMG_6410.JPGIMG_6417.JPG

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

LEW433
#21 Demiurg#

Składa reklamację, więc musisz ją rozpatrzyć, masz pewność i dowody ze działa to odrzuć, możesz także poprosić o odesłanie.

oznacz moderatorów

ArekSkowronski
#7 Wielbiciel#

Wydaje mi się, że to Klient - kupujący powinien złożyć reklamację, ale nie do mnie, tylko do firmy przewozowej, w tym wypadku do InPostu. Ja nie ponoszę w tym wypadku odpowiedzialności, jeśli ewidentnie, przed pakowaniem otwarzacz DVD działał, a po przewozie do miejsca odbioru, Klient stwierdził, że jest niesprawny. Uszkodzenie powstało w wyniku niedbalstwa i rzucania kartonem, podczas przeładunków.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Przesyłka uszkodzona- kupujacy składa u przewoźnika, przesyłka nie uszkodzona- reklamuje do Ciebie nie działający sprzęt.

oznacz moderatorów

ArekSkowronski
#7 Wielbiciel#

Nie zgadzam się z tą retoryką. Sprzęt działał w momencie gdy go pakowałem. Jest na to dowód, bo zawsze, niezależnie, czy coś kosztuje 100zł, czy 10000zł to nagrywam film z testu sprzętu. Mam dowód, w postaci filmu i zdjęć z pakowania, że po pierwsze sprzęt jest sprawny na chwilę przed pakowaniem oraz zdjęcia są dowodem, że nie zaniedbałem odpowiedniego zabezpieczenia na czas przewozu towaru do Klienta.
https://youtu.be/Kci_HQ4ibiA

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ArekSkowronski jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna to odpowiadasz za paczkę z towarem do momentu wydania w ręce przewoźnika i nic cię nie obchodzi co sie z nią stało w transporcie ani w jakim stanie dojedzie do kupującego ty miałeś tylko spakowac tak jak życzy sobie przewoźnik. 

Uokik jest zdania że zawsze paczkę reklamuje u przewoźnika odbiorca powinien wnieść reklamacje na stronie przewoźnika plus złożyć do reklamacji protokół szkody w terminie do 7 dni od odebrania paczki. 

Nie daj się jako osba prywatna wciągnąć w jakies skladanie reklamacji do przewoźnika, reklamacje kupującego odrzuć na podstawie dowodów ktore masz na działanie sprzętu. 

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Kupujący pisze że paczka cała a sprzęt nie działa, to o jakim składaniu reklamacji do przewoźnika piszecie?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@milka1234567890 pisze również że ma dowód na działanie sprzetu przed wysłaniem więc kiedy powstala szkoda? Nie trzeba zniszczyć opakowania by towar uszkodzić wystaczy rzucać paczką

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Każdy kupujacy ma prawo złożyć u sprzedającego także prywatnego reklamację. Pisze wyraźnie że odtwarzasz nie działa.Nie wprowadzaj w błąd sprzedającego(jak to piszesz zawsze izrael-bredzisz) musisz taką reklamację rozpatrzyć.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 znowu się po części z Tobą zgodzę, tylko troszku tym wpisem szkodzisz kupującemu, bo czekając na odmowe od sprzedawcy nie zdąży spisać protokołu do reklamacji ale jak kiedyś pisałeś nie ma obowiązku 😄

Masz rację nie działający sprzęt reklamuje się u sprzedawcy ale on ją odrzuca @ArekSkowronski bo wysyłał sprawdzony i sprawny sprzęt ma na to dowody @ArekSkowronski nie zapomnij odrzucić reklamację do 14 dni !!! a że w przypadku sprzedaży prywatnej ryzyko uszkodzenia czy utraty przechodzi w momencie wydania jak wspomiał @az1rael kupujący powinien spisać protokół do 7 dni i złożyć reklamację do przewoźnika 🙂

@ArekSkowronski napisz kupującemu że reklamację odrzucasz i podpowiedz co ma zrobić, niech spisze protokół i złoży reklamację 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak protokół szkody może zrobić, ale zauważ że napisał ze paczka nie jest uszkodzona. Nie mamy także kontaktu z kupującym.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A czytaleś czy znowu klepiesz farmazony pisze wyraźnie nagrany film z pakowania i testowania sprzętu przez spakowaniem to kiedy powstala szkoda? Trzeba ci rozrysowywać wniosek przyczynowo skutkowy czy zaczniesz sam myśleć?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Bredzisz, spakowanie nie ma znaczenia i nie zabrania składania reklamacji, zamilcz jak chcesz pisać głupoty. Nigdzie nie napisałem że za przesyłkę odpowiada sprzedający po nadaniu.

oznacz moderatorów

akcesoriazagrosz
#9 Pomysłodawca#

oczywiście, odniosę się do tego to tak samo przesyłka nie ma uszkodzonego kartonu ale ktoś mógł tym **piiip**yknąć za przeproszeniem o podłogę i karton będzie cały ale coś mogło się naruszyć w środku ::) 

oznacz moderatorów