Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
2 listopada sprzedałem sportową opaskę. W opisie zaznaczyłem, że nie jest nowa, tylko po zwrocie konsumenckim 14 dniowym. Lecz sprawdzona przed wysyłką i jest wszystko w porządku.
27 grudnia kupujący założył spór, że dopiero co otworzył paczkę i że bateria krótko trzyma.
Czy muszę w takim wypadku przyjąć przesyłkę oraz stwierdzić że uznaję reklamację i zwracam pieniądze lub nie ?
@Dawidmdj reklamację musisz przyjąć i się do niej odnieść , natomiast czy uznasz czy nie Twoja wola .
@Dawidmdj reklamację niezależnie od tego ile czasu upłynęło musisz rozpatrzyć, a czy ją przyjmiesz czy w całości odrzucisz to już Twoja decyzja.
Psss ... w pierwszej kolejności możesz opaskę naprawić, ale tak na oko zbieżność "dziwnej reklamacji" i dat nie jest przypadkowa.
Jeśli krótko trzyma to nie naprawię bo się na tym nie znam, wymienić na inny sztukę też nie mam jak.
Mogę np zaproponować połowę zwrotu ? Bo nie mam przecież np nagrania czy zdjęcia, że dwa miesiące temu opaska dobrze trzymała baterię.
@Dawidmdj do rozpatrzenia reklamacji nie potrzebujesz zdjęć, zdjęcia EWENTUALNIE ale nie koniecznie będą potrzebne w sądzie.
Ważne są terminy odpowiedzi i decyzja reklamacyjna.
Rozpatrując reklamację możesz poprosić o zwrot towaru do weryfikacji ale pamiętaj że jeśli uznasz reklamacje to powinieneś opłacić koszty zwrotu (inaczej niż przy odstąpieniach)
Czyli co... chcesz powiedziec, ze prowadzisz legalną dzialalnosc handlową na Allegro i NIE ZNASZ podstawowych przepisów prawnych? 😮
@Client:104371448 Z tego co widzę to sprzedaż prywatna. Tak czy inaczej nieznajomość prawa szkodzi.
@Dawidmdj "Mogę np zaproponować połowę zwrotu ?"
Oczywiście, że możesz.
Jeśli kupujący się nie zgodzi to poproś o odesłanie, sprawdź, przetestuj i podejmij decyzję czy reklamację uznajesz czy odrzucasz.
Jak kupujący odeślę towar, ja nie uznam reklamacji to kupujący zapewne dostanie zwrot z allegro z programu ochrony kupujących i będę musiał oddać całość jak przypuszczam.?
@Dawidmdj Raczej nie.
Jeśli zmieścisz się w terminach, będziesz odpowiadał w dyskusji rzeczowo, konkretnie i odpowiednio uzasadnisz swoją decyzję reklamacyjną to nie powinni Ciebie obciążać kosztami zwrotu z Allegro Protect.
Allegro nie ma kompetencji ani nawet możliwości aby podważać Twoich decyzji
Odnośnie Allegro protect jeśli nie uznasz reklamacji i pomimo tego pracownik Tobie naliczy opłatę (zdarza się ze tak robią) to składaj reklamację do allegro i napisz tutaj wywołując moderatorów, powinni pomóc anulować opłatę.
Rekompensatę mogą przyznać ale nie powinni ciebie nią obarczać jeśli postępowałeś zgodnie z przepisami i dotrzymałeś terminów.
@Dawidmdj powinieneś postąpić w nastepujący sposób
1 wezwać w dyskusji kupującego do odesłania towaru wraz z protokołem reklamacyjnym na swój koszt do ciebie, jeśli w terminie 14dni nie odeśle napisać w dyskusji, że reklamację odrzucasz ponieważ nie możesz stwierdzić uszkodzeń towaru bez odesłania towaru
2 jeśli reklamacja z protokołem wróci do ciebie sprawdź przedmiat pod kątem użytkowania i zgłaszanego problemu masz 14dni na wydanie decyzji czy reklamację przyjmujesz wtedy oddajesz za wysyłki plus robisz jedną rzecz z trzech możliwych tywybierasz: naprawiasz, wymieniasz na wolną od wad, zwracasz środki. Jeśli odrzucisz musisz argumentować dlaczego i w dyskusji napisać podjętą decyzje oprócz odmowy na piśmie która wyślij kupującemu w załączniku.
3 pilnujesz dyskusji i na każde pytanie allegro / kupującego odpowiadasz do 24h nie ma zmiłuj nawet jakbyś miał 10x pisać reklamacja w toku nie uplynął termin rozpatrzenia
Wydaje mi się że właśnie ktoś próbuje oddać nietrafiony prezent na gwiazdkę zresztą jak leżało półtora miecha w paczce to należałoby też porządnie propdukt naładować ale ocenisz jak sprawdzisz
@Dawidmdj Możesz rozpatrzyć bez odesłania le musisz mieć argumenty, lepiej poprosić o odesłanie i jak nie odeśle to odrzucasz reklamacje, jeżeli odeśle to musisz ją rozpatrzyć i wówczas uznać >naprawiasz, zmniejszasz cenę albo oddajesz kasę wraz z kosztami odesłania, odrzucasz> uzasadniasz i odsyłasz. Kupujący po takim nieuznaniu ma prawo iść do sądu albo "może" mu jakoś to zrekompensować Allegro.
@LEW433 napisał(a):
@Dawidmdj Możesz rozpatrzyć bez odesłania le musisz mieć argumenty, lepiej poprosić o odesłanie i jak nie odeśle to odrzucasz reklamacje, jeżeli odeśle to musisz ją rozpatrzyć i wówczas uznać >naprawiasz, zmniejszasz cenę albo oddajesz kasę wraz z kosztami odesłania, odrzucasz> uzasadniasz i odsyłasz. Kupujący po takim nieuznaniu ma prawo iść do sądu albo "może" mu jakoś to zrekompensować Allegro.
@Dawidmdj doprecyzowując nie musisz odsyłać na swój koszt po odrzuceniu
informujesz że może odebrać a jak uzgadniacie odesłanie to masz prawo domagać się przed nadaniem pokrycia kosztów.