Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, piszę żeby się poradzić - w dniu 30.03 sprzedałam na allegro zegarek apple watch (zakupiony początkiem lutego, posiadam faktuę zakupu na moje dane 08.02 - zegarek nie był wcześniej aktywowany). Kupujący prosił o jak najszybszą wysyłkę, więc po wpłynięciu środków - jeszcze po powrocie z pracy udałam się do paczkomatu żeby wysłać paczkę. Paczka dotarła do kupującego i została odebrana z paczkomatu 1.04 a ponad godzinę po jej odebraniu, kupujący otworzył spór na allegro i zgłosił brak towaru w przesyłce, dołączjąc zdjęcia bluzy, która według niego znajdowała się w przesyłce oraz nagrany przez siebie w domu filmik z otwarcia paczki. Na filmiku widać etykietę oraz oryginalny foliopak Dpd, w który zapakowałam przesyłkę - co do sposobu klejenia paczki, różni się od tego w jaki ją kleiłam, ale nie zrobiłam zdjęć przed wysyłką, pakowałam ją przy mężu, który jest moim jedynym świadkiem. Kupujący zażądał zwrotu pieniędzy. I tutaj rozpoczyna się cała historia, po pierwsze posiadam numer imei urządzenia i sprawdziłam, że w dniu odbioru paczki nastąpiło uruchomienie urządzenia - start gwarancji producenta. Co więcej, dziwna sprawa, bo paczka dotarła do paczkomatu o 12:40 i została z niego odebrana po 3 minutach - o 12:45. Na allegro mam konto od 14 lat i pierwszy raz jestem w takiej sytuacji, kiedy to kupujący próbuje mnie oszukać, od początku cała sytuacja jest podejrzana. Zgłosiłam się od razu do allegro, przede wszystkim w celu zweryfikowania kupującego - zaproponowano mi skierowanie sprawy do przewoźnika - dołączyłam etykietę oraz niezbędne informacje, moje zgłoszenie obsługuje kilku doradców, więc w odpowiedziach na moje wiadomości panuje chaos. Prosiłam dwukrotnie o pokierowanie mnie dalej w tej sprawie, pytałam czy mam zgłosić sprawę na policję i nie otrzymałam odpowiedzi do teraz. Konsultowałam się ze znajomym prawnikiem, który kazał odrzucić reklamację kupującego, wydrukować całą korespondencję i wszystkie inne dokumenty i zgłosić się na policję w celu złożenia zawiadomienia o próbie oszustwa. Obecnie kupującemu zaoferowano wypełnienie wniosku z POK. Czy ktoś z Was był kiedyś w takiej sytuacji? Jakie działania podjęliście? Allegro za wiele mi nie pomogło, nie wiem czy czekać czy działać na własną rękę? Możecie coś doradzić? Nie jestem oszustką, nie zrobiłam nic złego - zapakowałam i wysłałam sprzedany zegarek - sprzedaję na allegro i **piiip** od lat, nigdy nie miałam żadnych problemów jeśli chodzi o zrealizowane transakcje i dlatego czuję się bezradna w tej sytuacji, a wszystkie rady od allegro nie zawierały żadnych konkretów w sprawie.
@natali_em Cześć! Bardzo mi przykro, że znalazłaś się w tak niekomfortowej sytuacji. Zapoznałam się ze sprawą i poproszę Przewoźnika o szybką informację zwrotną w sprawie paczki. Odpowiedź otrzymasz w korespondencji 32418962
@ko_alka ponieważ poradzono mi wczoraj, żebym zgłosiła też reklamację jak najszybciej do in post jako sprzedający, na własną rękę, tak też zrobiłam, zaznaczyłam tam, że sprawa jest już zgłoszona przez Allegro, na wszelki wypadek podaję numer IPR12303048 być może istnieje możliwość połączenia tych zgłoszeń ze względu na to, że dotyczą tej samej przesyłki? Nie wiem jak to działa.
@natali_em Poproszę Cię o odpowiedź mejlową sprawie 32418962. Chodzi o informacje, jakich potrzebuje Przewoźnik, czyli:
- informację czy na błędnie doręczonej przesyłce znajdowała się druga etykieta lub kod, jeśli tak, proszę o ich przesłanie,
- informacje, czy opakowanie otrzymanej paczki zawiera znaki szczególne np. pieczątka, naklejka lub napisy itp.,
- podanie adresu email do odbioru błędnie doręczonej zawartości.
@natali_em sprzedawałaś jako osoba prywatna?
Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy – wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego.
@pinsplash tak
Jak osoba prywatna odpowiadasz za przesyłkę do chwili wysłania, a jak masz jakieś dowody a piszesz że masz(odbiór, uruchomienie itd.)odrzucasz reklamację, Teraz żeby Allegro Cię nie obciążyło to musisz rzeczowo i stanowczo odpowiadać w dyskusji a teraz dostaniesz pismo o uzasadnienie nie wniosku i tam opisz sprawę. Pamiętaj ze należało się odnieś i odrzucić tą reklamację w ciągu 14dni.
Po pierwsze zgłaszaj jak najszybciej reklamację do przewoźnika z tytułu braku zwartości przesyłki.
Po drugie odpowiadaj w dyskusji w ciągu 24 h od otrzymania wiadomości (inaczej wypłaca kupującemu odszkodowanie z POK). Poinformuj też konsultanta o zgłoszeniu reklamacji i dołącz protokół (potwierdzenie przyjęcia reklamacji) w dyskusji.
Ps. Być może doszło do zamiany przesyłek. Niestety teraz etykiety są zanonimizowane więc tak jak odbiorca nie sprawdził nr przesyłki na opakowaniu to nie można tego wykluczyć. Najlepiej poproś go o przesłanie zdjęcia etykiety adresowej i porównaj nr przesyłki czy zgadza się z tym który masz w menadżerze paczek InPostu.
Ps2. Na 99 % odrzucą twoją reklamację. Przez InPost nie wysyła się cennych rzeczy.
Dzięki! Oprócz tej opcji wysyłki kupujący miał jeszcze do wyboru kurier za pobraniem oraz kurier z przedpłatą, forma wysyłki była wybrana przez kupującego. Allegro napisało o przekazaniu sprawy do przewoźnika czy mam to zgłosić również osobno na własną rękę? Etykieta się zgadza i foliopak, dlatego podejrzewam, że paczka była mogła być otwarta przez kupującego, podmieniono zawartość i nagrano filmik…
Ty nie możesz podejrzewać, Ty musisz przedstawić swoje racje i dowody tak żeby były wiarygodne i nie obciążały Ciebie.
@natali_em Czy ten zegarek to wersja LTE? Jeśli tak to posiada (poza numerem seryjnym) numer IMEI i jeśli będzie w użyciu to namierzenie użytkownika będzie bardzo proste ale jest to zadanie dla Policji.
Tak, LTE i posiadam numer imei tego urządzenia
W takim wypadku jeśli zgłosisz sprawę na policję i podasz im numer IMEI to nie będzie problemu z uzyskaniem danych obecnego użytkownika - zakładając oczywiście, że podepnie kartę sim do zegarka.
Uważam, że dobrym posunięciem będzie pójście za radą znajomego bo niestety za chwilę okaże się, że InPost odrzuci reklamację, Allegro wypłaci kupującemu odszkodowanie, obciążą tą wypłatą Twoje konto i zostaniesz bez kasy, bez zegarka.
Nie wspominałbym o numerze IMEI w dyskusji bo jeśli faktycznie to kupujący jest nieuczciwy to taka informacja może go powstrzymać przed używaniem karty SIM (jeśli postanowi iść w zaparte) a to może mocno utrudnić całą sprawę.
Zdaję sobie z tego sprawę. To jest paranoja, że ponoszę teraz koszta za porady prawne i próbuję się dowiedzieć od Allegro, bez większego skutku, co mam robić dalej, a tak naprawdę nie zrobiłam nic złego - sprzedałam zegarek, wysłałam go i teraz tracę czas i nerwy, tłumacząc się z faktu, że nie jestem oszustem.
Racja, chyba zamiast czekać, najlepiej będzie jak najszybciej zgłosić sprawę na policję.
Jak złożysz zawiadomienie na policji to wklej potwierdzenie tego zawiadomienia w dyskusji.
W tej sytuacji niestety nie ma co pokładać nadziei w pomoc ze strony Allegro jeśli nie podejmiesz zdecydowanych działań. W większości przypadków stoją jednak za kupującym.
@natali_em Daj znać jak się sprawa potoczy.
@Rydel_IT @komis-bell @Monika__L @pecela @medalik_2009 Cześć ponownie, ponieważ obiecałam, że dam znać jak sprawa się zakończy - a w sumie nadal się nie zakończyła, bo dyskusja nie została zakończona - ale daję znać jak wszystko posunęło się dalej. Kupujący nadal twardo obstawiał przy swoim także zgłosiłam na policji próbę popełnienia oszustwa a screen oświadczenia wkleiłam w dyskusji, od tego czasu z jego strony cisza. Allegro poinformowało go o możliwości otrzymania zwrotu kosztów z POK, ale czy je otrzymał - nie wiem, bo nie otrzymałam takiej informacji. Inpost odrzucił reklamację a w odpowiedzi napisali, że nie było możliwości żeby paczka została wcześniej otwarta ze strony przewoźnika. Na policji poinformowano mnie, że dostarczyłam wszelkie potrzebne dokumenty a aktywacja urządzenia w dniu odbioru przesyłki jest bardzo ważnym dowodem na moją korzyść. Postępowanie ma trwać do trzech miesięcy i po tym czasie mam otrzymać informację jak sprawa się zakończyła. Na policję musiałam udać się dwukrotnie, za pierwszym razem odmówiono mi przyjęcia zgłoszenia i skierowano do rzecznika praw konsumenta. Za drugim razem, kiedy poprosiłam o pisemną odmowę przyjęcia zgłoszenia, okazało się, że zgłoszenie może jednak zostać przyjęte. Jeszcze raz dziękuję Wam za wszystkie rady i pomoc, z drugiej strony zastanawiam się jak w dalszej sprzedaży uchronić się przed tego typu oszustwami… poinformuję Was o finalnym zakończeniu sprawy 👍🏼
@natali_em Czekam z niecierpliwością na kolejny update.
Miejmy nadzieję, że obecny użytkownik zegarka załadował w niego kartę SIM - wtedy powinno pójść z górki 🙂
@natali_em trzymam kciuki za szybkie i pozytywne dla Ciebie rozwiązanie tej sprawy. No i oczywiście czekam na kolejną część historii 😉
...przez kupującego albo kuriera, bo pamiętaj, że odbiór był po 3 minutach od załadowania paczkomatu.