anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zgłasza produkt niezgodny z opisem

oOJohnnyOo
#7 Wielbiciel#

Witam. 

Sprzedałem na allegro lokalnie w ramach licytacji radio CB, używane, z wadą. Nie znam się na elektronice w opisie zaznaczyłem wyraźnie że sprzedaje jako uszkodzone, posiada fizycznie wgniecenie jednego z pokręteł do obudowy w wyniku opadku. Po włączeniu działa wyświetlacz i reaguje na pokrętła. Opisałem towar na tyle dobrze na ile się na tym znam. Cena wywoławcza 50zl, licytujący wygrał za 56zl. Towar trafił do kupującego który zakłada dyskusje na temat towaru niezgodnego z opisem argumentując że radio milczy. Odpowiedziałem że uszkodzenie wizualne o którym pisałem w opisie aukcji mogło by sugerować uszkodzenie elektroniki wewnątrz - jednak nie potrafię jednoznacznie stwierdzić czy mechaniczne uszkodzenia mogły wystąpić wewnątrz bo nie rozkręcam urządzeń których nie znam. Sprzedający odpowiedział że było to uszkodzenie tylko pokrętła bedacego wizualnym elementem i można je było ściągnąć palcami. Zapytałem jakiego rozwiązania oczekuje na co kupujący zaproponował częściowy zwrot lub całościowy. 

I tu moje pytanie, jak zareagować w tym przypadku? Czy kupujący ma zasadność do takich żądań? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli jesteś sprzedającym prywatnym nie musisz przyjmować zwrotów ale musisz rozpatrywać reklamacje (rękojmia) , nie wyłączyłeś jej z pewnością, teraz masz 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, możesz prosić o odesłanie radia, możesz rozpatrzyć na odległość, możesz zaproponować coś kupującemu, obniżkę albo coś innego. Możesz odrzucić reklamacje jeżeli uznasz na niezasadną, ale kupujący ma tu argumenty, może założyć dyskusje, może złożyć wniosek do POK.

oznacz moderatorów

oOJohnnyOo
#7 Wielbiciel#