anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Postępowanie z uporczywymi, złośliwymi kupującymi

MAMY ROZWIĄZANIE!
Cact00s
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry!

Czy dobrze widzę, że Allegro Lokalnie nie daje sprzedającym żadnych środków obrony przed nierzetelnymi kupującymi? Spotkała mnie następująca sytuacja. Przyczepił się do mnie nie wiadomo skąd użytkownik ewidentnie zaburzony, zalewający moją skrzynkę obraźliwymi wiadomościami. Gdy wystawiam ogłoszenie, on wykupuje wszystkie przedmioty, płaci przez Allegro, po czym natychmiast domaga się zwrotu, zgłasza problemy z zamówieniem i tak dalej. Ostateczny rezultat jest taki, że nie mogę wystawić żadnego ogłoszenia, bo chwilę po wystawieniu sprzedaż jest niby zakończona, a ja mam tylko szereg płatności za fikcyjne zamówienia do zwrotu. Funkcja "nieaktywni kupujący" z Allegro najwyraźniej nie obejmuje użytkowników z Allegro Lokalnie. Co w tej sytuacji mogę zrobić, poza rezygnacją ze sprzedaży na Allegro Lokalnie?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Cact00s Cześć. Prześlij mi proszę zrzuty ekranu z tymi wiadomościami, a także z widocznym loginem użytkownika

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@ko_alka Nie widzę tutaj funkcji wiadomości prywatnych czy czegoś podobnego, więc przesyłam zrzut poniżej. Dla kontekstu: użytkownik ów w niegrzecznych słowach zarzuca mi oszustwo i domaga się innego przedmiotu niż ten który sprzedaję, choć treść ogłoszenia wyraźnie i jednoznacznie go opisuje. Dzieje się tak ilekroć wystawię ogłoszenie, choć kilkakrotnie zwracałem już temu użytkownikowi płatność przez Allegro, a nawet po tym, jak dodatkowo wyjaśniłem mu różnice między moją ofertą a jego wyobrażeniem na temat sprzedawanego przedmiotu; użytkownik wciąż złośliwie ponawia zakup bez intencji sfinalizowania transakcji.

Cact00s_0-1696164185880.png

 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Cact00s Dziękuję. Zgłosiłam całą korespondencję do odpowiedniego zespołu.

Mam jeszcze jedno pytanie — czy sprzedajesz tylko na tym jednym koncie? Ponieważ z Twojego wątku wynika, że kupujący "notorycznie" kupuje kod, a następnie oczekuje zwrotu, ale ja widzę między wami wyłącznie dwie transakcje. Czy sytuacja powtarza się na innych kontach? 

Proszę również pamiętać, że kultura wypowiedzi obejmuje obie strony — sam nawet tutaj w wątku nazywasz klienta "zaburzonym". W Waszej korespondencji również nie pozostajesz mu dłużny. 

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@ko_alkaNie, posługuję się tylko tym kontem. Sytuacja nie miała miejsca "notorycznie", ale szybkość z jaką użytkownik ten zareagował na moje ogłoszenie wskazuje na jakiś rodzaj obsesyjnego oczekiwania na nie. Postępowanie tego użytkownika wydaje mi się odstępować od normy, a już na pewno od zasad współżycia społecznego, gdyż uporczywie ignoruje on treść ogłoszenia, do którego jasności i jednoznaczności dołożyłem starań, domagając się w sposób kompletnie nieuzasadniony innego przedmiotu (kodu doładowania zamiast udostępnienia subskrypcji na wybrane przez kupującego konto), nawet po tym, jak wyjaśniłem mu dodatkowo różnicę między przedmiotami we wiadomości wysłanej przy okazji wysyłania zwrotu przez Allegro.

Poza tym, pragnę zauważyć że nie domagam się jakiegoś potępienia, ukarania czy nawet pouczenia tego użytkownika - chciałbym tylko móc wystawić przedmiot i nie musieć się użerać z kimś, kto nawet nie jest nim tak naprawdę zainteresowany, tylko poczuwa się z jakichś niewyjaśnionych przyczyn do obowiązku utrudniania mi korzystania z Allegro.

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Cact00s Oczywiście, jak najbardziej rozumiem Twoją sytuację i przykro mi, że musiałeś się z tym zmagać. Mimo wszystko w przyszłości proszę o używanie innych określeń (choć miejmy nadzieję, że nie będzie w ogóle okoliczności, w których miałbyś to robić 🙂 ). 

Konto tego klienta zostało już zablokowane, zatem nie będzie robił ponownie u Ciebie żadnych zakupów. 

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@ko_alkaBardzo dziękuję za reakcję.

Niemniej pozwolę sobie zauważyć, że brak odpowiednika "nieaktywnych użytkowników" na Allegro Lokalnie to ogromne niedopatrzenie, które powinno być czym prędzej naprawione. Wprawdzie z tego rodzaju żenującą sytuacją spotkałem się dopiero teraz, po wielu latach na Allegro i paru na Allegro Lokalnie, jednak wydaje mi się, iż jest to nieco nieoptymalne że wymagała ona zaangażowania moderatorów i obsługi, gdy sprawę mógłby załatwić zwyczajny filtr czy podobna funkcja dostępna z poziomu użytkownika.

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@ko_alka  Bardzo przepraszam, ale zdaje się, że moje wczorajsze oznaczenie sprawy jako rozwiązanej było przedwczesne, bo dziś z rana znowu otrzymałem zamówienie od tego niesamowitego Pana, a po nim natychmiast zgłoszenie problemu wraz z żądaniem zamiany na przedmiot znacznie droższy, którego sprzedaży moje ogłoszenie w żaden sposób nie sugeruje (dosłownie zwróciłem uwagę na różnicę między kodem a członkostwem na samym początku swojego opisu).

Dziękuję za szybką reakcję wczoraj, ale wygląda na to, że bez możliwości uprzedniego wyłączenia takich przypadków z grona kupujących sprzedaż na Allegro Lokalnie może okazać się po prostu niemożliwa. Oczywiście, zdaję sobie sprawę że to przypadek zupełnie wyjątkowy (choć, po prawdzie, przegląd tutejszych dyskusji pozwala sądzić, że nie aż tak wyjątkowy jak mogłoby się wydawać), a ponadto jest to niedogodność z kategorii tak zwanych problemów pierwszego świata. Niemniej jednak chciałem tylko sprzedać rzeczy które mi zbywają i mogłyby się przydać komuś bardziej niż mi, ale nie wydaje mi się, bym musiał w tym celu wchodzić w karczemne kłótnie z przypadkowymi złośliwcami kierowanymi jakąś niezrozumiałą obsesją wobec losowych nieznajomych.

oznacz moderatorów
milka1234567890
#18 Luminarz#

Z twojego wątku na początku wynikał ze notorycznie, ale jak ktoś klika kupuje, powinien zapłacić.

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@milka1234567890  Problem w tym, że użytkownik ów kupuje, płaci przez Allegro i natychmiast zgłasza problem z zamówieniem, domagając się przedmiotu droższego, choć w opisie zastrzegłem jasno i wyraźnie co sprzedaję, a także próbowałem wyjaśnić różnicę w osobistej korespondencji przy okazji zwrotów. Trudno dociec, czy kupujący ten próbuje wyłudzić ode mnie przedmiot droższy za cenę tańszego, czy tylko kieruje nim jakaś niewyjaśniona złośliwości względem mnie.

Oczywiście, mógłbym uznać, że skoro pieniądze są u mnie, to problem jest po jego stronie, ale ja chcę tylko sprzedać kilka drobnych, tanich przedmiotów które mi zbywają, a komuś mogłyby się przydać, nie zaś trwonić czas i energię na spory z obsesjonatem o kilkadziesiąt złotych.

I oto okazuje się, że w pewnych przypadkach - owszem, dziwacznych, ale zaobserwowanych w praktyce - może się to okazać na Allegro Lokalnie praktycznie niemożliwe, choć wydawać by się mogło, że właśnie dla dokładnie takiego rodzaju działalności istnieje.

oznacz moderatorów
vonNogay
#17 Koryfeusz#

Jedyne co możesz zrobić to wystawić ogłoszenie bez kup teraz i jak ktoś będzie zainteresowany wystawić mu ofertę kup teraz.

Na allegro lokalnie nie ma żadnej weryfikacji użytkowników, każdy może założyć konto w 30 sekund i klikać w kup teraz.

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

Na to wygląda. Muszę przyznać, że to odrobinę zdumiewające, że przechowując wszelkie istotne informacje o zawieranych na platformie umowach, transakcjach, korespondencji itp. Allegro Lokalnie nie pozwala sprzedającemu wskazać osób, wobec których mógłby zastrzec, że "tych klientów nie obsługujemy", i to przecież nie na podstawie jakichś arbitralnych, potencjalnie niestosownych kryteriów, tylko uprzednich jednoznacznie przykrych doświadczeń.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Cact00s po 1 czy sprzedajesz jako osoba prywatn? Po 2 co jest przedmiotem sprzedaży? Wtedy możemy ci udzielić porady i wskazać określone art kc / kk / ustawy konsumenckiej

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@az1rael  Jako osoba prywatna. Sprzedawałem przedmiot dostarczany drogą elektroniczną (dokładniej mówiąc: subskrypcję na usługę multiplayer do Nintendo Switch). Groszowe sprawy, w gruncie rzeczy, stąd uznałem, że rozsądnie byłoby poszukać wpierw rozwiązań natury, nazwijmy to, techniczno-organizacyjnej.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

jako osoba prywatna jeśli opiszesz dokładnie co sprzedajesz to kupujący może reklamowac zakładać dyskusję etc ty odrzucisz reklamację lub jego wydziwianie pt miało być co innego pilnując tylko odpowiedzi w dyskusji i jest sorry winetou widziały gały co kupowały

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Cact00s Przykro mi, kupujący skontaktował się z nami i obiecał zmianę swojego zachowania, dlatego rano odblokowaliśmy jego konto. Widzę jednak, że te obietnice były nieszczere, przed chwilą ponownie zablokowaliśmy jego konto. 

oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@ko_alka Raz jeszcze dziękuję. Pozwolę sobie zaznaczyć, że jestem bardzo zbudowany szybkością reakcji personelu, niemniej jednak jeśli rozwiązanie opiera się na obietnicy poprawy danej przez tego użytkownika, to ośmielam się uważać, że jest ono nad wyraz prowizoryczne. Jak wspomniałem, prowadziłem jedynie zwyczajną, prywatną sprzedaż nadmiarowych przedmiotów własnych i sytuacje takie jak ta przesuwają koszty - w sensie nakładów czasu i energii - daleko poza granicę opłacalności. Myślę, że Allegro Lokalnie powinno jak najprędzej wprowadzić odpowiednie rozwiązania na takie wypadki dostępne użytkownikowi.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Cact00s jak sprzedajesz jako osoba prywatna, wyślij i zapomnij, kupił jego problem, komentarza Ci nie wystawi, w dyskusji odpowiadaj, a potem poproś pracownika o zamknięcie jak będzie bzdury wypisywał, więcej nie kupi bo zostanie z towarem 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Cact00s
#8 Zapaleniec#

@kostas11  W zasadzie słuszny kierunek, choć trochę czuję, że tak jakby odrobinę nie wypada. Pewnie nadmierne skrupuły z mojej strony. Przede wszystkim jednak miałem cichą nadzieję, że okaże się, że można po prostu oddzielić problematyczne osoby jakimś prostym narzędziem i jestem nieco zdumiony, że takiej funkcjonalności de facto nie ma.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Cact00s nie można założy nowe konto w 5 minut i zacznie to samo robić, 1 nie wystawiaj nic za pobraniem albo licytacje tylko kup teraz żeby kaska na koncie była wtedy można się w kupującym kłócić, 2 nie promój ofert bo to tylko wywalanie kasy w błoto, 3 dokładnie opisuj oferty jak jest wada towaru napisz np ryska tu i tu, 4 na zwroty nie musisz się zgadzać jako prywatny chyba że sprzedajesz ze smartem i nie wypełnisz zakładki zwrot, 5 za towar odpowiadasz do momentu wydania przewoźnikowi pilnuj pakowania jak cegły i nagrywaj pakowanie i wysyłanie np przez paczkomat. 6 nie bądź spolegliwy z kupującymi dla ciebie nie wypada nie istnieje możesz się przychylić do prośby o np zwrot ale jak ktoś na tobie wymusza to widziały gały co kupowały. Stosuj się do tych zasad pilnuj terminów odpowiedzi i możesz bezpiecznie sprzedawać na allegro lokalnie

oznacz moderatorów