Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam oferuję towar z wysyłką z za granicy.
Towar został zamówiony i opłacony, co wiąże się z tym że został wysłany i idzie do klienta.
Klient chce teraz dokonać zwrotu bo nie doczytał że dostawa 2-3 tygodnie.
Co w tym przypadku, gdyż nie zawrócę przesyłki w drodze, oraz co z pobraną prowizją ?
Jeśli firma, to klient niech dokona zwrotu przez allegro, wtedy oddasz kasę i wystąpisz o zwrot prowizji 🙂
A co zrobić z towarem który jest w drodze do klienta ??
No i tu jest problem prawnie masz 14 dni na zwrot kasy 😞 możesz spróbować poczekać jak wróci może kupiec nie będzie się czepiał 🙂
Powiedz mi jak rozpocząć zwrot tej gotówki poprzez allegro lokalnie ?? Jest jakiś formularz? Coś gdzieś jakoś ?? Bo nie umiem się odnaleźć.
Widzę jego zamówienie i status płatności w Allegro Finanse lecz co dalej ??
Dokonuje mu zwrotu prywatnie czy jak ?
Prawnie możesz poczekać jak odbierze, i wtedy ma 14 dni na odstąpienie i kolejne 14 dni na odesłanie, a Ty masz 14 dni od odstąpienia na zwrot kasy 🙂
Na Allegro lokanie musisz wypłacić i zrobić przelew, pomniejszasz o koszt zwrotu bo to spoczywa na kupującym 🙂
Tu masz jak coś poczytaj na przyszłość
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i
art. 35
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Wciąż mam jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli na Allegro Lokalnie jeśli ktoś zakupił u mnie 4 przedmioty z wielu lecz nie dokonał zapłaty to prowizja została pobrana czy pobierana jest dopiero w momencie opłacenia przez zamawiającego ?
Bo w teorii sprzedałem ale nie sprzedałem hahaha
Na AL nie ma prowizji. Jest opłata za wystawienie. Bezzwrotna.
Opłatę pobierają przy zapłacie, lub w przypadku pobrania jak wypełnią formularz. Jak kupił i nie zapłacił to opłaty nie pobiorą.