Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam drogich użytkowników,
Szanowni państwo, miesiąc temu jako osoba prywatna sprzedałem laptopa na aukcji. Po miesiącu, użytkownik który zakupił ode mnie sprzęt, pisze do mnie wiadomość, że mam oddać 150zł bo dysk SSHD który jest w laptopie nie spełnia jego wymagań, stwierdził, że miał być dysk SSD i on musi kupić taki. Klient zgłosił sprawę na Allegro, które prosi mnie o ustosunkowanie się do reklamacji. Tylko, w aukcji dokładnie zaznaczyłem w opisie specyfikację laptopa z którą klient ponoć się zapoznał. Pierwszy raz spotykam się z taką nieprzyjemną sytuacją. Czy może któryś z doświadczonych użytkowników doradziłby mi jak się do tego ustosunkować i jak walczyć z wyłudzaczem?
Pozdrawiam.
Odpowiedzi musisz udzielić i to w 14dni bo jest to reklamacja, i teraz możesz odrzucić skoro wszystko było opisane w ofercie, możesz uznać i zaproponować jakieś rozwiązanie ale jak uznasz to oznacza że kupujący ma rację.
@LEW433 , @Client:40654695 W opisie oferty sprzedaży jest wyraźnie dysk SSHD więc jesli jest to reklamacja to należy ją odrzucić jako bezzasadną. Ale odpowiedzieć trzeba i to natychmiast bo Allegro bywa szybkie w swoich nieprzewidywalnych decyzjach.
A jeszcze słowo natury technicznej, dysk SSHD to połączenie dysku SSD i HDD przy prawidłowej konfiguracji taki dysk wcale nie jest wolniejszy od typowego SSD. Zresztą komputer można przyspieszać różnymi sposobami, a to już jest prywatna sprawa kupującego co tam sobie wymyślił. To nie jest powód go reklamacji.
Edit: Tylko czy jesteś pewien co naprawdę było w laptopie? Moze naprawdę był stary dysk HDD
@LEW433 Nie 14 dni ale odpowiedzieć musi do jutra do godziny 17 bo jak widać na załączonym to jest już dyskusja i taki termin wymaga Allegro. Jeśli tego nie zrobi kupujący dostanie POK i po ptokach.
Wystarczy, że na ten moment napiszę z sensem odpowiedź? Oczywiście ponownie zamieściłem odpowiedź, że klient kupił laptopa zgodnego z opisem aukcji. Bo domyślam się, że najlepiej pismo zrobić, ale lepiej z czystym umysłem po pracy.
@Client:40654695 Tak, właśnie z sensem. Kupujący postawił zarzut że w laptopie był dysk HDD a nie SSHD tak jak w opisie. Musisz mieć jakiś argument na ten zarzut, napisałeś w opisie "nowy dysk" więc może masz paragon albo inne papiery na ten nowy dysk.
Drugi aspekt: kupujący nie ma prawa ulepszać sobie laptopa twoim kosztem. Jeżeli zakup jego zdaniem był niezgodny z ofertą, to ma prawo złożyć reklamację i albo odesłać laptop, albo negocjować jakieś rozwiązanie problemu. Ale nie tak że sobie wymieni dysk, pamięć, a może uzupełni oprogramowanie a ty będziesz za to płacił.
W ofercie jak byk stoi, że dysk SSHD. Wg mnie Kupujący nie ma podstaw domagać się od Ciebie rekompensaty za to, że kupił przedmiot zgodny z opisem.
Ten człowiek chyba "szuka jelenia" (?) 😂 Skąd się tacy ludzie biorą? 🤔
@Skill_Player Ja to skąd się biorą? Są między nami. Nikt nigdy cię nie molestował o 5zł ?
@Client:40654695 Poproś kupującego niech Ci zrobi zrzut ekranu z "managera urządzeń" gdzie będzie widać opis dysku.
@Ziolko39 Teraz to on już ma tam SSD 😄
No to niech udowodni jaki dysk tam był.