Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Złożyłem reklamację do allegro
nazwałem ją Reklamacja, podałem datę złożenia i powód
czekałem 1.5 miesiąca (serwis wbrew swojemu regulaminowi twierdzi, że takie reklamacje rozpatruje w terminie ustawowym 30 dni) i zwróciłem się do serwisu
o jej wykonanie z powodu jej uznania, gdyż nie otrzymałem na nią odpowiedzi
co w myśl prawa powoduje, że jest ona uznana
Serwis jednak twierdzi, że nie jej nie uzna - i kto tu łamie polskie prawo?
Regulamin allegro mówi tak:
16.4.
Reklamację można złożyć w formie elektronicznej za pomocą formularza kontaktowego lub pisemnej. Reklamacja powinna zawierać co najmniej nazwę, pod jaką Użytkownik występuje w Allegro (login), opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz wskazanie proponowanego sposobu rozstrzygnięcia Reklamacji.
16.5.
Spółka rozpoznaje Reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy Reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, Spółka zwróci się do składającego Reklamację o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie, a termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej Reklamacji.
Podkreśliłem też fragment regulaminu allegro, który wg mnie jest wyjątkowo abuzywny - poprawcie mnie jeżeli się mylę
Jako Sprzedawca w serwisie spróbuj działać jak allegro - zaraz będziesz miał blokadę konta lub obciążenie wypłatą pok
Jako Sprzedawca w serwisie spróbuj działać jak allegro -i żądaj dodatkowych informacji do kupującego, przedłużając jednocześnie termin realizacji reklamacji - zaraz będziesz miał na głowie rzecznika praw konsumenta ,uokik czy inspekcję handlową
@RED, jak rozumiem, chodzi Ci o reklamację usługi dostawy. Treść regulaminu brzmi następująco:
1. Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu. Sprzedający może złożyć również reklamację dotyczącą pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także reklamację z tytułu nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA lub nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usługi i Usługi Dodatkowej opłacanych przez Sprzedającego Spółce.
(...)
2. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA i nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego.
Nie znalazłam tu jednak klauzuli mówiącej o tym, że brak decyzji reklamacyjnej w ciągu 30 dni skutkuje automatycznie uznaniem reklamacji. Dlatego nie widzę podstawy, aby taką reklamację uznać, zwłaszcza, że odrzucił ją przewoźnik.
@mr_oma Tego fragmentu szukałem, dziękuje
Brak odpowiedzi na reklamację stanowi naruszenie regulaminu allegro oraz wielu przepisów
prawa art 516 par 5 kodeksu cywilnego jak rozumiem serwis zna
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-brak-odpowiedzi-na-reklamacje-wszystko-co-warto-wiedziec
@mr_oma dlaczego twierdzisz, że allegro może nie realizować własnego regulaminu?
@RED, w tej sprawie nie występowałeś jako konsument, prawda? Ponadto do rozpatrzenia reklamacji niezbędne było złożenie reklamacji u przewoźnika - zrobiliśmy to niezwłocznie. Od razu poinformowaliśmy Cię też o jego decyzji.
otóż nie - żadna reklamacja do przewoźnika nie musiała być składana
co to za bzdury?
dopytaj swój dział prawny co robi się w takiej sytuacji