Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy allegro przestrzega dyrektywy omnibus odnośnie komentarzy i opini
w serwisie?
https://prakreacja.pl/opinie-omnibus/
https://www.prawo.pl/prawo/dyrektywa-omnibus-a-falszywe-opinie-w-sieci,516032.html
https://www.rp.pl/konsumenci/art37653681-weryfikacja-autentycznosci-opinii-moze-byc-trudna
Wg dyrektywy omnibus
Pomysł na weryfikację opinii znajdziemy również w dyrektywie OMNIBUS (motyw 47).
Kroki te (służące weryfikacji autentyczności – przyp. red.) mogłyby obejmować środki techniczne służące temu, by zweryfikować wiarygodność osoby zamieszczającej opinię, na przykład zwracając się do niej o informacje, które potwierdzą, że konsument rzeczywiście używał tego produktu lub go kupił.
Inne „uzasadnione i proporcjonalne kroki” mogą obejmować:
— wymóg, aby osoby publikujące opinie dokonały rejestracji;
— stosowanie środków technicznych, aby zweryfikować, czy osoba publikująca opinię jest rzeczywiście konsumentem (np. kontrola adresu IP, weryfikacja za pośrednictwem e-maila);
— ustanowienie jasnych zasad obowiązujących osoby publikujące opinie, zakazujących publikowanie nieuczciwych opinii i opinii sponsorowanych bez ujawniania tego faktu;
— wykorzystywanie narzędzi automatycznie wykrywających nieuczciwe zachowanie;
— posiadanie odpowiednich środków i zasobów, aby odpowiadać na skargi dotyczące podejrzanych opinii, w tym w przypadku, w którym przedsiębiorca, którego dotyczą te opinie, przedstawia dowody, że nie zostały one zamieszczone przez konsumentów, którzy rzeczywiście używali danego produktu lub go kupili.
a na allegro dalej osoba, która nie otrzymała przedmiotu
dalej może go oceniać w kontekście np: o opisu oferty
może także nieprawdziwie oceniać sprzedawcę i powodować, że konsument zmylony nieprawdziwą opinią
błędnie podejmie wybór przedsiębiorcy od którego kupuje produkt
podobnie może oceniać produkt
Czy serwisu allegro nie obowiązują przepisy obowiązujące w EU i PL?
Dzisiaj u nas 27.01.2023 serwis doskonale wiedząc, że Kupujący nie otrzymał towaru bo odstąpił od umowy pozwolił mu kłamliwie ocenić produkt
przypomnijcie od kiedy obowiązuje omnibus?
Allegro dobrze liczy pieniądze. Wiedzą że dla większości kont już 1 negatyw jest problemem. Kilka negatywów w miesiącu to dla wielu niemal dramat. Sprzedaż spada, liczba wyświetleń maleje, a ZUS, księgową itp opłacić trzeba. W tej sytuacji sprzedający często muszą decydować się na droższe sposoby promocji ofert, allegro ads itp. Wszystko to czyste zyski dla allegro. Nie interesuje ich że ktoś ocenił produkt, który nawet nie został wyslany. Ten negatyw to ich zyski. Więksi sprzedający to udźwigną, ale mniejszy w sytuacji jak dostanie np 2 negatywy na 30 ocen, musi wybierać, albo dołoży do opłat w tym miesiącu, albo płaci za promocję.
Allegro dalej swoje
Dzisiaj 30.01.2023 konsultant z allegro w dyskusji z uporem maniaka twierdził,
że kupujący ma możliwość wystawienia opinii do transakcji, która nie doszła do skutku
w której ocenia produkt którego nie widział
Oto cytat z https://www.prawo.pl/prawo/dyrektywa-omnibus-a-falszywe-opinie-w-sieci,516032.html
Zarówno dyrektywa, jak i projektowane przepisy implementacyjne na poziomie krajowym, nie określają w sposób dokładny i konkretny, jaki mechanizm powinien zostać stworzony. A zatem to przedsiębiorcy powinni wdrożyć rozwiązania, które zapewnią sprawdzalność czy osoba pozostawiająca opinię faktycznie kupiła produkt lub usługę i co istotne mogła z nich skorzystać. Za niewystarczający zatem będzie uznany sam fakt zakupu produktu lub usługi. Wymogów Dyrektywy nie spełni mechanizm przyjęty u konkretnego sprzedawcy, polegający na wystawianiu opinii tuż po zakupie, ale przed dojściem przesyłki do nabywcy. To przedsiębiorcy będą ponosić odpowiedzialność i będą musieli udowodnić w razie kontroli prezesa UOKiK, że podejmują uzasadnione i proporcjonalne kroki w celu sprawdzenia czy opinie pochodzą od realnych nabywców ich produktów lub usług. Potencjalnych rozwiązań jest kilka. Po pierwsze, możliwość dodawania opinii mogą mieć jedynie zalogowani klienci, którzy kupili i otrzymali dany produkt lub usługę.
@RED Wyślij skargę do UOKiK, zamiast produkować się na forum po raz kolejny.
uokik to niewydolny urząd
mający tak na prawdę gdzieś prawa konsumenta - allegro ostatnio zostało ukarane przez tą instytucje za
sprawę sprzed kilku lat !
teraz chcą ukarać am amaz on za 2 letnie łamanie praw konsumenta
ilu konsumentów mogło doznać szkody w takim czasie?
i masz @Client:94057046 rację - komentarze w obecnej formie na allegro są abuzywne
informuję o tym serwis allegro i allegrowiczów od wielu lat
@RED Sprawdzili Omnibusa m.in. na Allegro, zanim ty o tym w ogóle pomyślałeś: UOKiK - Urząd - Informacje ogólne - Aktualności - #PrawaKonsumenta2023 - Prezes UOKiK mówi "sprawdza...
Zgłoś skargę a nie jęcz.