Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Raczej będziesz musiał oddać pieniądze, ponieważ Allegro nakazuje w ofertach mieć ustawione zwroty. To, że ty sobie napiszesz, że nie przyjmujesz zwrotów, to nie zwalnia cię z tego. Spróbuj dogadać się na spokojnie z kupującym, tak żeby on poniósł koszty przesyłki zwrotu.
Tak jak napisałem poprzednio , jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej. A skoro Allegro Smart nakazuje mi zwrotu to działa niezgodnie Kodeksem Cywilnym, który chroni takie osoby jak ja. Jak widać Allegro w ogóle nie chroni Sprzedawców a Kupujący pozwala robić co im się żywnie podoba. Muszę wyłączyć Smart z moich ofert. Dzięki
@donas_art jak sam napisałeś cyt ,,kupił towar na kup teraz z opcją wysyłki Smart.,, czyli musiałeś udostępnić zwroty , cóż teraz trzeba się wywiązać .
Wczoraj dostałem taką informację od Allegro : Dzień dobry, dziękuję za wiadomość i przepraszam za długi czas oczekiwania na odpowiedź. Przy transakcji między osobami prywatnymi, odstąpienie jest możliwe tylko za porozumieniem. Kupujący w dalszym ciągu ma techniczną możliwość wypełnienia formularza zwrotu wraz z wygenerowaniem etykiety. Oczywiście może Pan przyjąć taki zwrot, nie ma Pan jednak obowiązku tego zrobić. Kupujący powinien pokryć koszty ponownej przesyłki lub odebrać zakupiony towar osobiście. Wysłałam do Kupującego stosowny komunikat z prośbą o pilny kontakt z Panem. Mam nadzieję, że udało mi się Panu pomóc. Po mojej wiadomości na Pana skrzynkę pocztową może zostać wysłana ankieta dotycząca mojej pracy. Będę wdzięczna za jej wypełnienie 🙂 Życzę miłego oraz spokojnego dnia Pozdrawiam //...... Zespół Allegro
Nie pamiętam dokładnie jak to było sformułowane, ale była tu wypowiedź z moderacji, że w ramach udostępniania smarta jest zobowiązanie do przyjmowania zwrotów. Chodziło chyba o to: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/co-zrobic-aby-moje-oferty-by...
Tak normalnie to byś musiał przyjąć tylko w przypadku reklamacji, bo zwroty z odstąpienia od umowy dotyczą tylko zakupów u firm.
@donas_art Jeżeli to był zakup Smart, musiałeś udostępnić możliwość zwrotu w zakładce Zwroty, a jeśli tak, masz obowiązek uznać odstąpienie od umowy i przyjąć zwrot. Regulamin Smart stanowi, że kupujący ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Wyłącz Smart, nie będziesz musiał przyjmować zwrotów bez podania przyczyny.
Dzięki, tak zrobię, okazuje się że Allegro w żaden sposób nie chroni Sprzedawców, a Allegro Smart jest niezgodne z Kodeksem Cywilnym
@donas_art nikt na Ciebie nie nakłada obowiązku udostępniania zwrotów , udostępnisz - Twoje oferty będą ,,smart ,, nie udostępnisz - nie będą , masz wybór .
Przecież właśnie Allegro postępuje zgodnie z przepisami, bo Kodeks Cywilny umożliwia swobodne kształtowanie umów między stronami (art. 353). To nie jest tak, że sprzedając komuś przez internet musisz przyjąć zwrot, ale sprzedając na platformie Allegro zobowiązujesz się do tego, co mają zapisane w regulaminie, który akceptujesz.
Chociaż akurat traktowane jest to wybiórczo, bo jednocześnie sprzedający MOŻE NIE PRZYJĄĆ zwrotu rzeczy kupionej na fakturę na spółkę, więc mimo wszystko dziwne, że osoba fizyczna nie musi przyjąć odstąpienia od umowy, ale musi przyjąć zwrot Smart, a jednocześnie od spółki można nie odebrać odstąpienia/zwrotu zasłaniając się przepisami ustawy konsumenckiej.
No właśnie nie postępują. Poczytałem wiele na różnych forach w necie. Ja przyjąć zwrot mogę , a raczej muszę od Kupującego , jeśli towar nie był zgodny z ogłoszeniem ,, uległ uszkodzeniu, lub nie opisałem dokładnie wszystkich mankamentów towaru i coś zataiłem , gdy pomyliłem się i wysłałem zupełnie inny towar niż było w aukcji itp itd... czyli to jest reklamacja-rękojmia , ale nie zwrot bo mi się tak podoba , bo mi się towar nie podoba. Czy Smart czy nie Smart nie ma to znaczenia. W tym przypadku Smart jest niezgodny z Kodeksem Cywilnym bo narzuca zwrot do osób fizycznych . W przypadku zakupu NIE KONSUMENCIEKIEGO ( a taki tu miał miejsce jak napisało mi samo Allegro ) zwrot może nastąpić tylko za zgodą Sprzedającego i nie mam obowiązku przyjmowania zwrotów . Allegro w odpowiedziach do mnie daje mi dwie różniące się odpowiedzi - i co w tej sytuacji ???
@donas_art źle to interpretujesz. Zgodnie z prawem jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej MOŻESZ (nie musisz) udostępnić konsumentowi odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Jeśli jako sprzedający przystępujesz do programy SMART to właśnie to robisz, czyi umożliwiasz konsumentowi odstąpienie bez podania przyczyny.
Akceptujesz regulamin = zawierasz umowę. Umowy można kształtować dowolnie w obrębie obowiązującego prawa. W tym przypadku dałeś kupującym więcej uprawnień niż wynika to bezpośrednio z przepisów - nie jest to niezgodne z prawem.
Mylisz też odstąpienie od umowy z reklamacją z tytułu rękojmi, która obowiązuje cię z mocy prawa.
I nie licz za bardzo na 100% poprawność odpowiedzi od Allegro. Odpowiadają ci konsultanci, którzy mają różną wiedzę, lub czasem im się nie chce, lub nie chcą ponosić odpowiedzialności za swoją odpowiedź przed przełożonymi. Często takie odpowiedzi formułowane są tak ogólnie, że można z nich wnioskować na różne sposoby 😉
@MrMarco napisał(a):@donas_art źle to interpretujesz. Zgodnie z prawem jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej MOŻESZ (nie musisz) udostępnić konsumentowi odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Jeśli jako sprzedający przystępujesz do programy SMART to właśnie to robisz, czyi umożliwiasz konsumentowi odstąpienie bez podania przyczyny.
Akceptujesz regulamin = zawierasz umowę. Umowy można kształtować dowolnie w obrębie obowiązującego prawa. W tym przypadku dałeś kupującym więcej uprawnień niż wynika to bezpośrednio z przepisów - nie jest to niezgodne z prawem.
Mylisz też odstąpienie od umowy z reklamacją z tytułu rękojmi, która obowiązuje cię z mocy prawa.
I nie licz za bardzo na 100% poprawność odpowiedzi od Allegro. Odpowiadają ci konsultanci, którzy mają różną wiedzę, lub czasem im się nie chce, lub nie chcą ponosić odpowiedzialności za swoją odpowiedź przed przełożonymi. Często takie odpowiedzi formułowane są tak ogólnie, że można z nich wnioskować na różne sposoby 😉
No właśnie nie mylę rękojmi i reklamacji z odstąpieniem od Umowy bez podania przyczyny. W opcjach zwrotów nawet nie podałem adresu do zwrotu ani ilości dni na zwrot, nic Adres do zwrotów - niepodany , czas na odstąpienie od umowy - liczba dni = nic nie podane . A sprzedając na Allegro od ponad 16 lat i od samego początku istnienia Smart- to pierwszy raz spotkałem się z faktem , że osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej , tzw. zwykli śmiertelnicy 🙂 utożsamiani są ze sklepem czyli osobą prawną. Kupują , przymierzają i oddają. Żaden inny portal sprzedażowy tego nie praktykuję. Do tego Na stronie " O Sprzedawcy " również wyraźnie napisałem, że nie przyjmuję zwrotów, czyli Kupujący , kupując na moich aukcjach powinien to przeczytać i zaakceptować moją informację. Ja również kupuję na Allegro i jeśli widzę, że kupujący nie przyjmuje zwrotów to kupuję świadomie i wiem, że nie będę mógł oddać . Najgorsze jest to że mam dwie różne odpowiedzi od Allegro od dwóch różnych osób, chyba że odpowiedź wysyła automat jak Czabot Alina czy inny bot. Najlepiej sprawę przekazać do prawnika i zgłosić do UOKiK niech oni rozstrzygną
@donas_art W przypadku mylenia odstąpienia z reklamacją miałem na myśli to, że pisałeś iż wiesz, że masz obowiązek obsłużyć zwrot w przypadku niezgodności z opisem, uszkodzenia itd.
Odstąpienie bez podania przyczyny przysługuje w przypadku transakcji c2c jeśli sprzedający się zgodzi. Ty sprzedając rzecz przy wykorzystaniu SMART wyraziłeś taka zgodę, bo udostępnienie tej opcji jest, zdaje się, warunkiem przystąpienia do SMARTA.
Takie są warunki tej usługi, na które się zgodziłeś akceptując regulamin usługi - czyli tym samym udostępniłeś klientom możliwość odstąpienia bez podania przyczyny w tych ofertach, które uczestniczą w SMART i są kupione przez klienta posiadającego wykupiony SMART.
Jeśli ktoś kupi bez SMARTA wtedy ta zgoda nie obowiązuje. Nie masz przymusu uczestniczenia w programie SMART stąd twoja zgoda była dobrowolna. Terminy są w regulaminie tej usługi.
Moje konto to sklep a też nie jestem osobą prawną, tylko osobą fizyczną prowadzącą dział. gosp. (to tak na marginesie, że nie tylko osoby prawne są zobowiązane do tych warunków ale ogólnie przedsiębiorcy).
I tak Allegro wprowadziło mnóstwo dziwnych i niepraktycznych rozwiązań, których nie ma na innych portalach, a gadając z konsultantem czujesz się jakbyś gadał z botem.
Spytaj o opinie UOKiK i jeśli będzie dla ciebie pozytywna to atakuj nią Allegro 😛 Na prawnika nie opłaca się wydawać pieniędzy przy jednej transakcji.
Mam nadzieję, że podzielisz się stanowiskiem UOKIKU
Nie ma nic za darmo, chciało by się powiedzieć ;]
Smart to nie tylko przywileje, ale również zobowiązania.
Mnie tylko zaskoczyło to, że brak wypełnienia zakładek dotyczących zwrotu nie spowodował odrzucenia smarta z urzędu - wówczas nie dochodziłoby do takich sytuacji, a przynajmniej lampka by się zaświeciła sprzedawcy.
Teoretycznie zgoda na smarta wyłącza Twoje deklaracje na (kto zagląda do "o sprzedającym" ?) temat odmowy zwrotów.
Smart to przywileje , ale dla kogo , bo nie wydaje mi się że dla Sprzedawcy , bo jakie ? wydaje mi się ,że tylko dla Kupującego a ja jako Sprzedawca to jeszcze płacę prowizję 0.99 zł. za wysyłkę , jak jestem Smart. Jak dużo kupuję jest ok. Smart się bardzo przydaje , ale przy sprzedaży ? Już właśnie siedzę i usuwam w każdej aukcji Smart i zwroty. Przez 16 lat sprzedaży na Allegro nie spotkałem się z taką sytuacją, żeby ktokolwiek chciał mi coś zwrócić, bo mu nagle nie pasuje. Tak to można kupić używaną książkę, przeczytać i po 2 dnia zwrócić ... oj raczej to tak nie wygląda. A ja jak coś kupuję to sorki ale zawsze czytam info o Sprzedającym żeby wiedzieć z kim mam do czynienia, a przede wszystkim mieć pewną gwarancję że przyślą mi towar. No nic UOKiK się kłania , bo pracownicy Allegro dalej w decyzjach jeden zaprzecza drugiemu i cholercia wie co mam robić ... Dzięki. Myślę, że jest to jeden z tematów nie do rozwiązania dla żadnej ze stron skoro pracownicy Allegro lub Allegro-boty sami sobie zaprzeczają
Smart dla sprzedającego to też przywilej, choć trochę parszywy.
Jeśli klient ma Smarta to kupi ten sam produkt u sprzedawcy, który zaoferuje mu dostawę za free, a nie u tego, gdzie będzie musiał za nią zapłacić.
W przypadku pomyłki w wysyłce czy reklamacji, nie musi płacić za zwrot towaru.
Najzabawniejsze jest to, że wcale nie musiał udostępniać zwrotów !!! Wystarczyło, że wypełnił zakładkę Zwroty - mógł tam wpisać cokolwiek, nawet wyłączyć zwroty. System Allegro to przyjmował - ot taka mała niedoróbka 🙂
Hej, mam pytanie: sprzedaję na Allegro jako osoba fizyczna. Mam Smarta i udostępniam zwroty. Nie mam z tym najmniejszego problemu, wiem że w przypadku zwrotu jestem stratny, ale co przypadku kiedy oferta jest oznaczona Smartem, ale ktoś kupi bez Smarta, zapłaci za przesyłkę i później zgłosi zwrot. Jako firma jest obowiązek zwrotu kosztów wysyłki, a jako osoba fizyczna nie, ale jak to wygląda od strony formalnej i jak się zabezpieczyć przed tym jednocześnie informując kupującego, że jeśli kupuje ze Smartem to dostanie normalnie zwrot bo "nie płacił" za przesyłkę. W przypadku zakupu w ofercie ze Smartem, ale z koniecznością opłacenia kosztów wysyłki nie będę przecież zwracał 8,99 zł przy rzeczy za 20 zł (prowizja chyba 3 ,77 zł)?
@RCPilots jako osoba fizyczna nie masz obowiązku pokrywania kosztu nadania przesyłki ,zwraczasz tylko za towar jeśli to oczywiście było klasyczny zwrot . W przyadku reklamacji jest inaczej .