Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, cześć
Mam dzisiaj taką zagwostkę, podczas realizacji dwóch zwrotów...
Akurat oby dwa przypadki takie same - brak dokładnego zapoznania się z opisem aukcji, część samochodowa nie pasuje do samochodu. Zrozumiałe jest że Klient ma prawo do zwrotu towaru i otrzymania wpłaty za towar tylko czy w takim przypadku muszę zwracać za przesyłkę ?
Jakby nie było to nie moja wina że Kupujący nie zapoznał się dokładnie z opisem aukcji, a zamówiona część nie pasuje do samochodu, tylko zakupił na "hurra"
Skąd takie zapytanie? A no proste... mi nikt za przesyłkę nie odda... jest to usługa niezależna od Sprzedającego
Rozumiem zwrot kosztów za przesyłkę jeśli problem był po mojej stronie, część wadliwa itp.
Co o tym myślicie?
Jeżeli chcesz zaoszczędzić to nie zwracaj, niestety licz się wtedy z negatywem 😞
Jeżeli chcesz być pro konsumencki zwróć, jak klient będzie mieć dobry humor to może nawet pozytywny komentarz wleci 🙂
@AR_Auto_Czesci przy zwrocie oddajesz koszty towaru i wysyłki do klienta, najtańszą z odstępnych w aukcji.
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
kostas11 rozumiem że skoro na aukcji była możliwość wysyłki SMART lub paczkomat za 8.99zł a Kupujący wybrał najdroższą opcję z możliwych wysyłka pobraniowa 25zł to nie muszę zwracać kosztów?
@AR_Auto_Czesci Że też Super Sprzedawca pyta o takie rzeczy, wstyd, to powinno być w małym palcu i jest to napisane w wyżej cytowanych przepisach.
@AR_Auto_Czesci jak można tego nie wiedzieć poczytaj 🙂
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/
Przykład
Pan Jerzy zamówił przez internet zestaw ostrzy do golarki za 59 zł. Jako sposób ich doręczenia wybrał kuriera za 15 zł – według cennika wskazanego przez przedsiębiorcę. Inne dostępne opcje to odbiór osobisty za 0 zł i list polecony za 8 zł. Po paru dniach pan Jerzy uznał, że ostrza nie są mu jednak potrzebne, i odstąpił od umowy. W takim przypadku przedsiębiorca zwraca klientowi wartość ostrzy (59 zł) i koszty skorzystania z najtańszego środka transportu przewidzianego w ofercie (8 zł).
Nie należy uwzględniać odbioru osobistego, gdyż nie jest to sposób dostarczenia produktu, a jedynie możliwość samodzielnego odbioru przez pana Jerzego.
To są podstawy. Jeśli klient odstępuje od umowy, zgodnie z ustawą konsumencką należy mu się zwrot za towar + przesyłkę do niego. Przy odstąpieniu nie musi podawać przyczyny, ale może ją podać.
@AR_Auto_Czesci Zgodnie z logiką, to powinno się takiemu klientowi napisać "za gapowe się płaci" i nie zwracać za wysyłkę (bo nie ma tu winy sprzedającego), ale niestety co niektóre ustawy są dość mocno prokonsumenckie i w takim przypadku to Ty "płać i płacz".
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Korzystając z Allegro akceptujemy regulamin i przepisy, a nie żadne logiki.
@xyz96 Tak tak, wiem - regulaminy, przepisy, ustawy, taca.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄