Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czym różni się allegro zwrot typu nie pasuje mi od odstąpienie bez podania przyczyny?
Po co allegro mnoży byty?
Dla mnie osobiście zwrot z opisem "nie pasuje mi" to forma reklamacji towaru niezgodnego z umową
Skoro kupujący zapoznał się z opisem produktu i mu on pasował to niedopasowanie jest logiczną reklamacją tego pasowania
Ty masz pakować i nie gadać, a klient specjalny będzie za te 40 zł. kupował i odstępował, z nikłą korzyścią dla środowiska, ile chce i jak chce.
Przecież nie musi czytać opisów ofert, ani nawet nie musi umieć czytać.
Tak, czy siak, kolejny powód by np. nie zwrócić rabatu transakcyjnego.
@RED
Opcja wyboru powodu odesłania (zwrotu) rzeczy: "nie pasuje mi" dotyczy sekcji ODSTĄPIENIE (nie REKLAMACJA).
Podanie jakiegokolwiek powodu odstąpienia bez wskazania WADY rzeczy (wadą może być np. niezgodność z opisem) nie spełnia przesłanek poprawnie złożonej reklamacji, ale może być uznane za odstąpienie z Art.27 UoPK - "odstąpienie bez podania przyczyny" (ew. podanie przyczyny nie wpływa na skuteczność odstąpienia).
Po co allegro mnoży byty?
Moim zdaniem również niepotrzebnie - komplikując Kupującemu i tak niełatwy wybór wobec wadliwych niektórych określeń (np. "zwrot") używanych przez Allegro nierzadko w innym znaczeniu niż w obowiązujących normach prawnych i zasadach słownika języka polskiego.
Wystarczyłyby np. dwie opcje: ODSTĄPIENIE oraz REKLAMACJA (ew. pole tekstowe - do wpisania paru słów/zdań przy reklamacji - na temat wykrytej wady).
Podane wymiary detalu - dzwoni, mówię "nie będzie pasowć" - KUPIŁ - dzwoni "Panie nie pasuje mnie i trzeba mu szybciutko kuriera wysłać bo on nie będzie chodzić i chce oddać" 🤣🤣
Zakładając konto allegro powinno wymagać aby klient potrafił pisać i czytać.
@ko_alka @mr_oma @A3dam @xyz96
ja nigdy nic nie zwróciłem na allegro (mimo tysięcy zakupów) więc kompletnie nie wiem co kupujący wybiera i co ma do wpisania - wiedzę jakie informacje otrzymuje sprzedawca
allegro wymyśla nowomowę, która wprowadza wszystkich w błąd
1% zwracających towar wpisuje pole odstąpienie bez podania przyczyny
mimo, że takich zwrotów jest 80%
a część wpisuje mi nie pasuje i jest to reklamacja
Dlaczego ja mam się domyślać o co chodziło kupującemu - sam fakt, że muszę to robić świadczy o tym, że np: oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie jest oświadczeniem woli i jednoznaczne w myśl ustawy konsumenckiej
Dzisiaj uznałem za odstąpienie od umowy - wypełniony formularz zwrotu towaru z tekstem nie pasuje mi
mimo, że kupujący nie widział towaru bo nie odebrał przesyłek i cytuję go dosłownie on przecież tym formularzem anulował zamówienie !
jak podałem mu stopkę @A3dam to otrzymałem tekst - wiedziałem, że będą problemy
bełkot na allegro goni bełkot - opisywałem tu wcześniej przypadek gdzie pytałem allegro gdzie
jest napisane, ża allegro zwrot jest odstąpieniem od umowy to otrzymałem odpowiedź, ze tego nie widzi Sprzedawca tylko kupujący
@RED
A jakie życzliwe "porady" dostają Kupujący ?
Np.: "Kliknij w zwrot, wpisz cokolwiek i to będzie takie Twoje odstąpienie od umowy / anulowanie zamówienia" i "nie zwracaj uwagi czy masz prawo czy nie masz".
Wygląda przyjemnie i beztrosko? Zasługuje na 'wpunkt' i uznanie za rozwiązanie wszelkich problemów?
Z tym, że prawdziwe problemy Kupującego zaczynają się zwykle po takim bezrefleksyjnym działaniu i gdy bagatelizujący powagę składanych oświadczeń i deklaracji Kupujący - zderza się z rzeczywistością i obowiązującym porządkiem prawnym.
A w tym czasie w Allegro trwają żenujące eksperymenty ponieważ "nie ustalili jeszcze jakie rozwiązania zostaną zastosowane, ale rozeznaja się w temacie."
@RED Tym się różni, że "nie pasuje mi" jest odstąpieniem z podaniem przyczyny. Przy zwrocie konsumenckim nie trzeba podawać przyczyny, ale można ją podać.
@RED Nie ustaliliśmy jeszcze jakie rozwiązania zostaną zastosowane, ale rozeznajemy się w temacie. Powód "nie pasuje mi" albo przeniesiemy do sekcji reklamacyjnej albo go usuniemy. Dziękuję za Twoją opinię.
@ko_alka
Nie ustaliliśmy jeszcze jakie rozwiązania zostaną zastosowane, ale rozeznajemy się w temacie.
Jeżeli jeszcze nie ustaliliście - to nie udostępniajcie tej opcji. Tymczasem od prawie pół roku już ją stosujecie (pomimo tego, że nie zostało to jeszcze wg Ciebie ustalone).
Czyli nie "rozeznani w temacie" - dopiero eksperymentujecie kosztem Użytkowników Serwisu (i częściowo własnej reputacji) - co chluby to Serwisowi nie przynosi.
Podobnie, jak branie pod uwagę dopuszczenia do ew. możliwości reklamowania u Sprzedawcy własnego gustu przez Kupującego.
@A3dam Każda opinia jest dla nas ważna i dziękuję również za Twoją 🙂
a ja mam takie pytanie klient zamawia produkt po czym dzwoni i mówi że mu nie pasuje, pomylił tel i zamówił zamiast na S20 to na S20 Ultra gdzie ten telefon jest większy odstępuje od u mowy kupna sprzedaży i zaznacza powód ( niezgodne z opisem) tylko na jakiej podstawie niegodne z opisem ? ja proponował bym tam umieścić jeszcze opcje by klient mógł zaznaczyć ( jestem [edycja] ) bo to nie jeden taki przykład lecz bardzo dużo ich mieliśmy
@AlleStino6
Poruszyłeś więcej niż jeden problem:
klient zamawia produkt po czym dzwoni i mówi że mu nie pasuje, pomylił tel i zamówił zamiast na S20 to na S20 Ultra gdzie ten telefon jest większy
Podobna sytuacja gdy klient pomyli rozmiar buta i ten mniejszy nie będzie pasował "w realu" na jego większą stopę (co oczywiście nie jest tożsame z ew. błędem w opisie).
zaznacza powód ( niezgodne z opisem) tylko na jakiej podstawie niegodne z opisem ?
Kupujący nie musi podawać na Allegro powodu na czym polega (w jego subiektywnej opinii) ew. niezgodność z opisem.
Podobnie jak nie musi w żaden sposób tłumaczyć się z wystawianych ocen Kupującym (zarówno tych pozytywnych jak i tych - budzących więcej kontrowersji - negatywnych).
Mogą być one wystawiane bez żadnego uzasadnienia albo w oparciu np. o smak podanej mu na obiad strawy.
@AlleStino6, jako sprzedający musisz liczyć się z tym, że każdy klient jest inny i każdemu może zdarzyć się pomyłka. Jeśli masz podstawy, by sądzić, że powód rezygnacji z zakupu nie jest jasny/jednoznaczny, zawsze możesz dopytać o to kupującego.