anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czym różni się allegro zwrot typu nie pasuje mi od odstąpienie bez podania przyczyny?

RED
#21 Demiurg#

Czym różni się allegro zwrot typu nie pasuje mi od odstąpienie bez podania przyczyny?

Po co allegro mnoży byty?

Dla mnie osobiście zwrot z opisem "nie pasuje mi" to forma reklamacji towaru niezgodnego z umową

Skoro kupujący zapoznał się z opisem produktu i mu on pasował to niedopasowanie jest logiczną reklamacją tego pasowania

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Halfrunt
#20 Guru#

Ty masz pakować i nie gadać, a klient specjalny będzie za te 40 zł. kupował i odstępował, z nikłą korzyścią dla środowiska, ile chce i jak chce. 

Przecież nie musi czytać opisów ofert, ani nawet nie musi umieć czytać.

Tak, czy siak, kolejny powód by np. nie zwrócić rabatu transakcyjnego.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@RED 
Opcja wyboru powodu odesłania (zwrotu) rzeczy: "nie pasuje mi" dotyczy sekcji ODSTĄPIENIE (nie REKLAMACJA).
Podanie jakiegokolwiek powodu odstąpienia bez wskazania WADY rzeczy (wadą może być np. niezgodność z opisem) nie spełnia przesłanek poprawnie złożonej reklamacji, ale może być uznane za odstąpienie z Art.27 UoPK - "odstąpienie bez podania przyczyny" (ew. podanie przyczyny nie wpływa na skuteczność odstąpienia).

Po co allegro mnoży byty?
Moim zdaniem również niepotrzebnie - komplikując Kupującemu i tak niełatwy wybór wobec wadliwych niektórych określeń (np. "zwrot") używanych przez Allegro nierzadko w innym znaczeniu niż w obowiązujących normach prawnych i zasadach słownika języka polskiego. 
Wystarczyłyby np. dwie opcje: ODSTĄPIENIE oraz REKLAMACJA (ew. pole tekstowe - do wpisania paru słów/zdań przy reklamacji - na temat wykrytej wady).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Podane wymiary detalu - dzwoni, mówię "nie będzie pasowć" - KUPIŁ - dzwoni "Panie nie pasuje mnie i trzeba mu szybciutko kuriera wysłać bo on nie będzie chodzić i chce oddać" 🤣🤣 

Zakładając konto allegro powinno wymagać aby klient potrafił pisać i czytać.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @A3dam @xyz96 

ja nigdy nic nie zwróciłem na allegro (mimo tysięcy zakupów) więc kompletnie nie wiem co kupujący wybiera i co ma do wpisania - wiedzę jakie informacje otrzymuje sprzedawca

allegro wymyśla nowomowę, która wprowadza wszystkich w błąd

1% zwracających towar wpisuje pole odstąpienie bez podania przyczyny

mimo, że takich zwrotów jest 80%

a część wpisuje mi nie pasuje i jest to reklamacja

 

Dlaczego ja mam się domyślać o co chodziło kupującemu - sam fakt, że muszę to robić świadczy o tym, że np: oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie jest oświadczeniem woli i jednoznaczne w myśl ustawy konsumenckiej

 

Dzisiaj uznałem za odstąpienie od umowy - wypełniony formularz zwrotu towaru z tekstem nie pasuje mi

mimo, że kupujący nie widział towaru bo nie odebrał przesyłek i cytuję go dosłownie on przecież tym formularzem anulował zamówienie !

jak podałem mu stopkę @A3dam to otrzymałem tekst - wiedziałem, że będą problemy

bełkot na allegro goni bełkot - opisywałem tu wcześniej przypadek gdzie pytałem allegro gdzie

jest napisane, ża allegro zwrot jest odstąpieniem od umowy to otrzymałem odpowiedź, ze tego nie widzi Sprzedawca tylko kupujący

 

 

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@RED 
A jakie życzliwe "porady" dostają Kupujący ?
Np.: "Kliknij w zwrot, wpisz cokolwiek i to będzie takie Twoje odstąpienie od umowy / anulowanie zamówienia" i "nie zwracaj uwagi czy masz prawo czy nie masz".
Wygląda przyjemnie i beztrosko? Zasługuje na 'wpunkt' i uznanie za rozwiązanie wszelkich problemów?
Z tym, że prawdziwe problemy Kupującego zaczynają się zwykle po takim bezrefleksyjnym działaniu i gdy bagatelizujący powagę składanych oświadczeń i deklaracji Kupujący - zderza się z rzeczywistością i obowiązującym porządkiem prawnym.
A w tym czasie w Allegro trwają żenujące eksperymenty ponieważ 
"nie ustalili jeszcze jakie rozwiązania zostaną zastosowane, ale rozeznaja się w temacie."

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Tym się różni, że "nie pasuje mi" jest odstąpieniem z podaniem przyczyny. Przy zwrocie konsumenckim nie trzeba podawać przyczyny, ale można ją podać. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@RED Nie ustaliliśmy jeszcze jakie rozwiązania zostaną zastosowane, ale rozeznajemy się w temacie. Powód "nie pasuje mi" albo przeniesiemy do sekcji reklamacyjnej albo go usuniemy. Dziękuję za Twoją opinię. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ko_alka 
Nie ustaliliśmy jeszcze jakie rozwiązania zostaną zastosowane, ale rozeznajemy się w temacie.

Jeżeli jeszcze nie ustaliliście - to nie udostępniajcie tej opcji. Tymczasem od prawie pół roku już ją stosujecie (pomimo tego, że nie zostało to jeszcze wg Ciebie ustalone).
Czyli nie "rozeznani w temacie" - dopiero eksperymentujecie kosztem Użytkowników Serwisu (i częściowo własnej reputacji) - co chluby to Serwisowi nie przynosi.
Podobnie, jak branie pod uwagę dopuszczenia do ew. możliwości reklamowania u Sprzedawcy własnego gustu przez Kupującego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@A3dam Każda opinia jest dla nas ważna i dziękuję również za Twoją 🙂 

oznacz moderatorów

AlleStino6
#7 Wielbiciel#

a ja mam takie pytanie klient zamawia produkt po czym dzwoni i mówi że mu nie pasuje, pomylił tel i zamówił zamiast na S20 to na S20 Ultra gdzie ten telefon jest większy odstępuje od u mowy kupna sprzedaży i zaznacza powód ( niezgodne z opisem) tylko na jakiej podstawie niegodne z opisem ? ja proponował bym tam umieścić jeszcze opcje by klient mógł zaznaczyć ( jestem [edycja] ) bo to nie jeden taki przykład lecz bardzo dużo ich mieliśmy 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@AlleStino6 
Poruszyłeś więcej niż jeden problem:

klient zamawia produkt po czym dzwoni i mówi że mu nie pasuje, pomylił tel i zamówił zamiast na S20 to na S20 Ultra gdzie ten telefon jest większy

Podobna sytuacja gdy klient pomyli rozmiar buta i ten mniejszy nie będzie pasował "w realu" na jego większą stopę (co oczywiście nie jest tożsame z ew. błędem w opisie).

zaznacza powód ( niezgodne z opisem) tylko na jakiej podstawie niegodne z opisem ?
Kupujący nie musi podawać na Allegro powodu na czym polega (w jego subiektywnej opinii) ew. niezgodność z opisem.
Podobnie jak nie musi w żaden sposób tłumaczyć się z wystawianych ocen Kupującym (zarówno tych pozytywnych jak i tych - budzących więcej kontrowersji - negatywnych).
Mogą być one wystawiane bez żadnego uzasadnienia albo w oparciu np. o smak podanej mu na obiad strawy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@AlleStino6, jako sprzedający musisz liczyć się z tym, że każdy klient jest inny i każdemu może zdarzyć się pomyłka. Jeśli masz podstawy, by sądzić, że powód rezygnacji z zakupu nie jest jasny/jednoznaczny, zawsze możesz dopytać o to kupującego.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów