Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie. Wczoraj Kupujący założył dyskusję do zamówienia z 8 listopada 2021 r. twierdząc, że brakuje trzech produktów z 10 które zakupił w kilku ofertach. Twierdzi, że dopiero wczoraj rozpakował przesyłkę. Poprosiłem Kupującego o zdjęcie kartonu, w który zapakowane były produkty jednak Kupujący już go wyrzucił. Dla mnie posiadanie kartonu paczki, którą rozpakowało się tego samego dnia byłoby wystarczającym dowodem, że rzeczywiście rozpakował paczkę dopiero teraz i że nie jest to próba wyłudzenia. Teraz mam dylemat co z takim Kupującym zrobić. Po 3 miesiącach od zrealizowania zamówienia nie jestem w stanie sięgnąć pamięcią czy rzeczywiście jakieś produkty zostały pominięte przy pakowaniu.
Czy Kupującym ciąży prawny obowiązek aby zweryfikować stan zamówienia po odebraniu przesyłki np. w ciągu 14 dni od jej odebrania? Bo jeśli nie to każdy Kupujący dajmy na to np. po 1,5 roku ale przed upływem 2-letniej rękojmi sprzedawcy może twierdzić, że otrzymał niekompletne zamówienie, a po takim czasie to nie ma szans na dojście do prawdy (chyba, że ma się dokumentację zdjęciową z pakowania każdej paczki).
Musisz się ustosunkować do tego oświadczenia kupującego i podjąć decyzję, jeżeli uważasz że wszystko było w komplecie ( chociaż piszesz że nie pamiętasz) odpisz że odrzucasz reklamacje.
@kulfion Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie. Tak masz rację, trzeba mieć dokumentację jeżeli wartość wysyłanych towarów to uzasadnia.
Jeżeli sprzedajesz towary małej wartości, to musisz założyć sobie procent strat związany z takimi sytuacjami. Tacy klienci się zdarzają ale i sprzedający może popełnić błąd.
@kulfion Nie, na kupującym nie ciąży obowiązek sprawdzenia zawartości w dniu odebrania paczki, ani nawet w ciągu 14 dni.
On ma na reklamację 2 lata na podstawie rękojmi. Tak, każdy kupujący może w ciągu 2 lat składać reklamację, a Ty masz obowiązek ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobisz, reklamacja z mocy prawa zostanie uznana za zasadną. Na Allegro jest jeszcze dodatkowa możliwość - nawet po Twoim odrzuceniu reklamacji kupujący może założyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić w wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może (nie musi) żądać od Ciebie zwrotu pieniędzy nawet pod groźbą zawieszenia konta. Wiele będzie zależało od przebiegu Dyskusji, dowodów itp.
Na Allegro klienta ma być zadowolony - tak, w mojej ocenie, podchodzi do tego serwis.
@kulfion Niech kupujący udowodni, że czegoś brakowało. Przez 3 m-ce było wszystko, a nagle część wyparowała. Nastepna próba kombinatorstwa ? Wczoraj rozpakował, stwierdził braki i od razu wyrzucił na wszelki wypadek karton ?. To zajeżdża z daleka kombinowaniem. Szkoda, że nie poczekał jeszcze nastepne 3 m-ce to może by napisał, że brakuje połowy zawartości.
@kulfion Sprzedaż konsumencka, między firmami czy między osobami prywatnymi? Bo to ma wpływ na skuteczność samego wniesienia reklamacji a dokładniej na czas w jakim można tego dokonać.
@kulfion
Kupujący założył dyskusję [...] twierdząc, że brakuje trzech produktów z 10 które zakupił w kilku ofertach.
Art. 6 kc. ( onus probandi )
Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.
Udowodnienie otrzymania niekompletnego zamówienia leży po stronie Kupującego.