Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Myślałem, że allegro zmierza w dobrą stronę, w dyskusjach pojawiły się
interpretacje przepisów - myślałem będzie dobrze, a nawet lepiej
Niestety jest źle, gorzej, a nawet głupiej
Czasami zdarza się nam pomylić towar wysyłkach - ciężko pakuje się przesyłki na czas,
gdy już kurier czeka na przesyłki
Dyskusja:
Kupujący - odebrałem przesyłkę w paczkomacie, otrzymałem zły towar
My -proszę odesłać za darmo przesyłkę, doprowadzimy do zgodności z umową
i odeślemy na nasz koszt właściwy towar
tu jest link do darmowych zwrotów allegro
Kupujący - oddam towar tylko i wyłącznie towar kurierowi, gdy pojawi się z właściwym towarem
My - przestrzegamy polskich przepisów, regulaminu allegro i oferty i nie ma tam mowy o takiej konstrukcji
wymiany towaru
Kupujący - jakim jesteś złym sprzedawcą, łamiesz prawa człowieka
Kupujący prosi o pomoc allegro
i allegro przyznaje rację Kupującemu, domagając się od nas wysyłki towaru kurierem !!!
piszemy, że zaoferowaliśmy gratisową, szybką i wygodną dla konsumenta formę doprowadzenia
do zgodności towaru z umową
a allegro dalej swoje proszę wysłać towar kurierem
składamy skargę na moderatora, używając linku podawanego kiedyś tutaj przez @xyz96
do przełożonych dlaczego stosowanie polskich przepisów to wg nich łamanie praw człowieka
i o co tu chodzi
po 2 dniach otrzymujemy odpowiedź, że wg nich jest wszystko okej
pytam się na jakiej podstawie prawnej domagają się wymiany wysyłki paczkomatowej na kurierską
w formie zaproponowanej przez kupującego
otrzymujemy odpowiedź. że takie przepisy ustanowił uokik
ręce po prostu opadają, dla mnie pełen odlot, [edycja]
@RED to jest reklamacja ?
Art. 43d.
@kostas11 kompletnie nie wiem co to jest reklamacja czy wymiana czy inne ustrojstwo
wiem natomiast, że wysyłki nazywane allegro, które oferujemy udostępniają konsumentowi darmowy zwrot i za to my płacimy inpostowi by konsument miał to za za darmo
oferujemy także bezpłatne wysyłki towaru do konsumenta by cały proces konsument miał za darmo
ustawę, którą cytujesz znam i nie ma tam mowy o jakiś kurierach i warunkowych wymianach
ale jak prawo stanowi uokik to może coś pominąłem 🙂
@RED poproś o udostępnienie przepisu "ustanowionego przez UOKiK". I dopisz w zgłoszeniu do Allegro, że jeśli w ciągu 2 dni nie dostaniesz tej, jakże ciekawej podstawy prawnej, to napiszesz sam do UOKiK, że Allegro powołuje się na UOKiK, że konsument nie musi udostępnić sprzedawcy reklamowanego towaru zgodnie z art 43d par. 5 UoPK.
A w dyskusji odpisz, że ze względu na brak udostępnienia przedmiotu reklamacji zgodnie z art 43d par. 5 UoPK odrzucasz reklamację. I możesz ją ponownie rozpatrzyć po spełnieniu obowiązku jego udostępnienia przez konsumenta. W 99% przypadków działa to otrzeźwiająco na Kupujących twierdzących "ja nic nie muszę". 😛
@RED tak nie ma mowy o wymianie ale o odbiorze, więc masz obowiązek odebrać reklamowany towar bo jest niezgodny z ofertą, i nadać ponownie do klienta 🙂
Po drugie to klienta usługa darmowy zwrot, jak go teraz wykorzysta a dostanie poprawny towar nie będzie mógł go odesłać w ramach odstąpienia za darmo ! po trzecie to jest usługa do odstąpienia 14 dni a że allegro wpakowało tam reklamacje to iny temat 🙂
Nie uokik a ustawa a twoj kupujacy upiera sie przy punkcie 5 tego co ci podal kodtas11 bo zlozyl ci reklamacje na niezgodnosc towaru z umowa
Ech raz w życiu miałam taka sytuację. Prezent dla dzieciaka na Boże Narodzenie. Przyszła czerwona wyścigówka zamiast niebieskiego dżipa. Zadzwoniłam. Miła Pani tylko spytała czy nie może zostać bo cena podobna, nie bo niestety syn był na etapie nienawidzę czerwonego. Następnego dnia był kurier z nowym autkiem i zabrał to poprzednie. Więc można i ludzie od lat tak robią.
Zwrot jest zwrot, reklamacja jest reklamacja. Oficjalnie darmowy zwrot jest do zwrotów nie do wymian. Fakt, że się tak często robi, żeby oszczędzić obu stronom kłopotów ale tak naprawdę nikt klienta do tego zmusić nie może. Bo niby dlaczego on ma rezygnować z możliwości przysługującego mu zwrotu przez pomyłkę sprzedającego? Jak mu się nie spodoba to co będzie płacił za odesłanie bo straci przysługujący mu darmowy zwrot?
Rozumiem Twoje rozgoryczenie, bo większość ludzi po prostu by odesłała i nie robiła kłopotów, a tu się trafia uparty. Ale to był Twój błąd i Ty powinieneś to załatwić tak, żeby był zadowolony. Nie on się pomylił. Chyba nie ma tu sprzedawcy któremu zdarzyło się nie pomylić. Takie życie. Robi się co się da żeby klient odszedł zadowolony i tyle....
jak był darmowy zwrot a u nas magazyn pomylił paczki to proponowałem zakup 2 szt wtedy od razu wysyłka tego samego dnia, a tamtą 1 szt zgłosić zwrot i odesłać przechodziło praktycznie zawsze bo argument był czasowy a nie czekali aż wróci i się wyśle
Wracam po kilkudniowym banie od allegro na tym forum
nie można pisać niestety w żartach o pracownikach allegro bo nie rozumieją dowcipu
generalnie jest źle i jeszcze gorzej
Kończąc temat:
wg allegro - finalnie mogą pisać bzdury w odpowiedziach i nie nie muszą podawać
interpretacji prawnych
@medalik_2009 allegro odpisało mi w wiadomości, że nie będzie już odpisywać na wiadomości w tym temacie - tak wygląda obsługa serwisu
nikt do błędu się przecież tam nie przyzna
Sprawa jest poważniejsza, gdyż czego nie zdążyłem napisać byliśmy także atakowani
i szykanowani w dyskusji ze względu na narodowość i pochodzenie
Łamanie praw człowieka zarzucił nam Ukrainiec, po naszym stwierdzeniu, że przestrzegamy polskich przepisów, zwracając się do nas specjalnie pogardliwie, w formie nie używanej w
naszym kraju
Allegro tutaj stwierdziło, że nie widzi nic zdrożnego w takiej formie - bo przecież możemy być tak obrażani
Sprawę załatwiliśmy po Polsku, zaprosiliśmy go do naszej firmy (okazało się, że też kupował ze Szczecina), wymieniliśmy towar - tutaj nagle okazało się, że Kupujący umie się zachować
i zna doskonale normy kulturowe obowiązujące w naszym kraju.
Porozmawialiśmy i podaliśmy sobie ręce - tak to się robi w Polsce. Internet jednak niszczy relacje miedzy ludzkie - spotkania twarzą w twarz to zupełnie inna forma komunikacji.
Okazuje się, że towar który miał pierwotnie iść do w/w Ukraińca, przywłaszczył sobie jego rodak, który nagle przestał odpowiadać na maile i nie odbiera telefonu. Jest głuchy na sugestie, że towar jaki otrzymał miał trafić do innego przedstawiciela z jego kraju.
@RED temu rezygnuję z Allegro, już nie wiem gdzie prawo gdzie regulamin
Dużo sprzedaje lokalnie na innym portalu, z reguły odbiory osobiste, zawsze z Kupującym sobie pożartuje, pogadam itp
Kontaktu osobistego nic nie zastąpi - tu masz rację