Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
InPost obciąża sprzedających bezpodstawnymi opłatami za zmianę gabarytu, które po cichu doliczane są do rachunku Allegro (mamy pojedyncze produkty o wymiarach B5 i grubości z opakowaniem 2cm, które z gab A zmieniane są na B za 4,09zł). Allegro widząc ewidentnie, że to sprzedający jest pokrzywdzony samodzielnie nie zwraca kwoty na rachunek i składa tylko w imieniu sprzedającego reklamację, którą InPost odrzuca z automatu dla wszystkich paczek bez szczegółowego wyjaśnienia („W wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego ustalono, iż dopłaty naliczone za zmianę gabarytu zostały pobrane prawidłowo”). Jak się dowiedzieliśmy jedyne co może zrobić Allegro (pomimo dostępu do kart zamówień) to odwołanie od reklamacji…
Sprawdźcie dokładnie swój rachunek, najcześciej te absurdalne dopłaty pojawiają się w sporych odstępach czasu, nawet po kilka jednego dnia i bez żadnego ładu i składu (przesyłki z różnego okresu).
Sprawa zgłoszona do UOKIK za nadmierne nakładani bezpodstawne opłat.
Ja dostałem w ciągu 2 miesięcy doplate do 300paczek. To jest rozbój w biały dzień
Od tego jest uokik
Inpost sam sobi strzela w kolano, jedynym teraz rozsądnym krokiem by wysyłać za pomocą Allegro Inpost, to zamówienie kartonów w dwóch wymiarach np. 25× 25 × 25 (taki który fizycznie nie zmieści się do B) i standardowy pod C i wysylanie WSZYSTKIEGO jako C.
właśnie zostałem potraktowany podobnie jak autor wątku
reklamacja złożona do allegro na nielegalnie pobrane opłaty
nie została rozpatrzona
domagałem się w niej podania przyczyn naliczenia dodatkowych opłat
do poprawnie podanych przeze mnie gabarytów przesyłek lub ich wag
do każdej z osobna przesyłki
tak wygląda rozpatrzenie reklamacji przez serwis
plus bełkot w stylu
Opłata za zlecenie odbioru, to jest opłata za odbiór 3 lub mniej paczek z jednego miejsca. W tej sytuacji nie ma znaczenia czy zlecenie jest jednorazowe czy stałe, znaczenie ma liczba paczek, które odbiera kurier z jednego miejsca nadanych na tym samym numkacie. Aby opłata nie była naliczana z jednego miejsca, na tym samym numkacie kurier powinien odebrać minimum 4 paczki.
spróbujcie tak rozpatrzyć reklamację w dyskusji - w stylu : przedmiot okej - odmowa
żadnego wyjaśnienia dlaczego przesyłka ważąca 5kg została uznana za ważącą ponad 10kg
czy też dlaczego przesyłka o określonych wymiarach - ma dopłatę za zły wymiar
te opłaty pobrało allegro nie mamy umowy z dpd
reklamacja złożona została 30.01.24
odpowiedź uzyskaliśmy wczoraj 04.01.24
czyli po terminie
tak działa allegro
@_HolaOla_ i co - allegro jest takie wspaniałe?
Firmy kurierskie szukają dodatkowych pieniędzy gdzie tylko się da! Nauczony takimi technikami, teraz nagrywam wszystkie paczki, a niektórym robię dodatkowe zdjęcia. Właśnie niedawno otrzymałem fakturę od pośrednika z naliczonymi opłatami za przesyłkę zagraniczną DPD prawie 500 zł do zapłaty. DPD zawyżyło wymiary dodając po 5cm do każdego boku przesyłki dzięki czemu gabaryt przekroczył 30kg - sam jestem ciekaw jak zostanie rozstrzygnięta reklamacja w której przesłałem zdjęcia mierzonej przed wysyłką paczki.
Zostanie rozstrzygnięta jak zawsze, "opłata została naliczona prawidłowo" Jeśli się z tym nie zgadzasz możesz iść do sądu !!!
Nie do końca jak zawsze. Z inpostem udało mi się wywalczyć kilka "błędnie" naliczonych opłat. Okazało się, że naliczenia były robione przez jednego z pracowników magazynu i musieli otrzymać niezłą karę, bo sam kierownik dzwonił i prosił, żeby takie przypadki na przyszłość w pierwszej kolejności zgłaszać do niego 😄
mogę wiedzieć jak udało ci się wywalczyć te reklamacje , co napisałeś w reklamacji InPost ze to przeszło, mam ponad 20 naliczonych dodatkowych opłat w różnych kwotkach , dwie naliczone na kwotę blisko 273,72 zł i reszta to różne kwoty o zróżnicowanych datach oraz godzinach , jeśli to możliwe proszę o kontakt i pomoc
Podepnę się pod temat, bo InPost znów nasilił nieuczciwe praktyki. Dwa miesiące temu pjawiłą sie dopłata za zmianę gabarytu z B na... B. Natomiast kilka dni temu pojawiły się dopłaty do dwóch paczek wysłanych w lutym. Sprawdziłem zamówienia - przedmioty były małe, do skrytki A. Pobrałem etykiety z Baselinkera i okazało się, że jest na nich gabaryt C. Cały wic polega na tym, że nie wysyłam paczek w takim gabarycie. Kolejnym krokiem było sprawdzenie w Managerze Paczek. Tam też był gabaryt C dla obydwu paczek. Zdziwienie.
Pobrałem zapisy monitoringu ze stanowiska pakowania i co się okazało? Na paczki naklejane były etykiety, na których jest gabaryt A. W ciągu miesiąca w Managerze Paczek gabaryt zmienił się w cudowny sposób z A na C.
Mogę napisać tylko jedno: "Art. 286. kk: Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."
Bo właśnie takie mają praktyki, sam to sprawdzałem na baselinker i określony gabaryt był zmieniony na podstawie tego jak kurier sobie w skrzynkę włożył... 🙂 (często nie mają mniejszych skrytek i walą jak popadnie)
Problem w tym, że to nie jest włożenie mniejszej paczki do większej skrytki, bo w takim przypadku byłaby dopłata równowartości drugiej paczki, czyli kilkanaście złotych, a nie 4,09 zł.
Poza tym jeśli nie ma wolnych akrytek A, to koperty wkładane są w miarę możliwości do skrytek XS.
Jeśli została naliczona dopłata za zmianę gabarytu to znaczy, że ktoś zmienia w systemie gabaryt na etykiecie z A na C, a następnie dolicza się dopłatę za zmianę gabarytu z C na A.
@fox_paws nikt nic nie zmienia w systemie, no chyba, że robi to inpost już po fakcie, problem z dopłatami funkcjonuje od lat, to nie jest nic nowego i pojawia się po włożeniu paczki o innym gabarycie do skrytki. za to inpost dostał już kary od Uokik, ale chyba nie skutkują skoro dalej stosują takie praktyki.
Wracam do tematu ponieważ i ja mam ten sam problem z dopłatami. Odszukałam stare pliki z etykietami w historii drukarki i okazuje się, że w moim przypadku etykieta jest poprawnie wydrukowana np. ze skrytką A natomiast w historii managera in post widnieje przypisana skrytka C. Czyli in post wskazuje rzeczywistą skrytkę, w której została umieszczona przesyłka, a nie skrytkę wybraną przez nadawcę.
Właśnie przeglądam "ROZLICZENIA Z ALLEGRO" i nie ukrywam, że jestem w ciężkim szoku. Jak zobaczą to księgowe i prezesi, wylecę z roboty za prowadzenie sprzedazy Allegrowej.
Zerknąłem również na opłaty SMART INPOST do 7 zł za paczkę A o wadze 0,2 kg
ale opłata za smart nie zależy od wagi czy gabarytu tylko od wartości sprzedaży
@brakestop niesamowite jest to, że ludzie odpowiedzialni za sprzedaż na Allegro nie kontrolują na bieżąco rozliczeń z Allegro i nie wiedzą nawet jak są liczone dopłaty do SMART...o tym, że ostatnio była kolejna podwyżka tych opłat też pewnie nie masz pojęcia....
Nie, nie mam pojęcia i nie chce mieć. Od tego niech sobie będą analitycy, kierownicy, księgowe i dyrektorzy. Ja tylko wykonuję fotografie do produktów wystawianych na Allegro, ale poczytałem sobie wiele wątków, wszedłem z ciekawości w rozliczenia, bo mam dostęp i wiem, że jeśli osoby decyzyjne tam zajrzą, zrezygnują z tego portalu. Wole im tego nie mówić, jak Allegro doi sprzedających.
p.s. zaprosiliśmy naszą opiekunke formy z DPD. Pokazaliśmy jej dopłaty.
Oficjalnie - DPD nie ma z tym nic wspólnego jeśli chodzi o podjazdy kuriera.
Tu Allegro zarabia tylko i wyłącznie. Na innych dopłatach również, więc jeśli do ogólnych prowizji doliczyć wszystkie dopłaty i oficjalne i ukryte, mój szef każe to zamknąć...
TO MIAŁEM na myśli 😉
@brakestop nie wiem, dlaczego otrzymałeś taką informację od pracownika DPD, ale to nie my naliczamy te opłaty. To nie jest tak, że pracownik Allegro dolicza te opłaty z sufitu, bo my wszystkie bilingi dotyczące opłat otrzymujemy od przewoźników. Dlatego też jeśli się z nimi nie zgadzacie to bezpośrednio u przewoźników należy je reklamować na podstawie pełnomocnictwa od nas, bo nadajecie przesyłki na wynegocjowanych przez nas umowach.
@_HolaOla_ Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jeśli nie macie podpisanej umowy z przewoźnikiem wszystko reklamujcie do allegro na podstawę ich własnego regulaminu co było podane wcześniej i nie dajcie się wkręcić w jakieś składanie reklamacji przez allegro w waszym imieniu.