anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ograniczenia filtrowania ofert Allegro ADS, które powodują straty

Krigi007
#8 Zapaleniec#

Witam,

przez lata korzystania z ADS mam poważną uwagę co do sposobu tworzenia kampanii.

Chodzi o możliwości filtrowania ofert poprzez tworzenie reguł  / brak możliwości wykluczenia ofert.

Mając już setki /tysiące ofert robimy sobie reguły w kampaniach ponieważ jest to wygodne. Mamy reguły dotyczące tytułu i kategorii. Tak wyszukujemy oferty w allegro. Ja mam u siebie w moim systemie ważniejszą regułę - zysk, i tylko ja wiem czy opłaca mi się promować daną ofertę biorąc pod uwagę wszystkie koszty.

Więc zostaje mi stworzenie kampanii na zasadzie automatycznych reguł - promuje np. danego producenta po regule nazwy producenta - który ma tysiąc pozycji z czego 100-200 jest nieopłacalnych na ADS, ale musze tak robić bo tylko mam takie możliwości w automatycznej formie ADS - nie muszę się martwić, że trzeba niewznowione aukcje dodać i nowości.

Jak mam nastu producentów, z każdego setki / tysiące pozycji to innego wyjścia nie ma - mnogość kampanii była by nie do ogarnięcia.

Dlaczego osobna kampania dla producenta - tak liczymy koszty. 

 

Jeżeli chce zrobić kampanie ADS skuteczną pod względem moich kosztów - gdzie ja widzę zysk to mam do wyboru kampanię ręczną.

Chce zrobić nową kampanię. Mam jednego z nastu producentów do kampanii - przykład poniżej:

Mam 1000 Ofert aktywnych, 200 nieaktywnych. Średnio miesięcznie dochodzi ok. 20-30 nowości.

Ręcznie wybieram oferty - na stronie pokazuje się 20 ofert na listingu więc sobie siedzimy godzina i ręcznie wybieramy.

Po miesiącu znów wracam bo wrócił stan magazynowy i znów siedzimy i ręcznie z 200 nieaktywnych dodajemy wznowione, w między czasie pracownicy wystawili nowości i trzeba pamiętać. Ogólnie stale trzeba o tym pamiętać i wybierać ręcznie - na stronie wyświetla się 20 ofert i możliwość wyszukiwania czegokolwiek to absurd w tym panelu.

Pomnóżcie to razy naście producentów z podobnym asortymentem to wyjdzie, że można by cały dzień roboczy / 7 dni w tygodniu siedzieć na ADS-ach allegro, żeby nie tracić na nich pieniędzy.

 

Wystarczyło by zastosować rozwiązanie dające możliwość wykluczenia oferty po jej numerze - innej możliwości nie ma ponieważ allegro nie ma możliwości zastosowania żadnej reguły stwierdzającej opłacalność promowania oferty . Tylko mój system podaje mi produkt nieopłacalny do kampanii dla danego producenta i ja sobie wykluczam taki produkt - jest ustawiony automat na producenta, ja sobie wykluczam oferty a automat dodaje wznowione i nowości wg. kryterium nazwy oferty z nazwą producenta i załatwione. 

Nie musze pamiętać o kontrolowaniu ręcznym całego asortymentu, tylko wykluczam oferty.

 

Proszę Allegro o wdrożenie zmian, temat był poruszany z supportem, jednak inni mogą też mieć podobny problem i bardziej chodzi tu o czas wdrożenia, nikt nie chce ponosić kosztów finansowych i czasowych a wystarczy dodać do kampanii sekcję wykluczeń i załatwione.

 

 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Krigi007 okej, chętnie przekażę Twoją sugestię do zespołu ADS, ale potwierdź proszę, czy dobrze to zrozumiałam. Chciałbyś, aby w panelu Allegro ADS była możliwość dodania numerów ofert, które mają być wykluczone z promowania? W polu filtra, o którym piszemy powinna być możliwość dodania wielu numerów ofert do wykluczenia? 
W promowaniu możesz wybierać bestsellery, rozumiem, że ta opcja nie jest wystarczająca?
 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Krigi007
#8 Zapaleniec#

Tak, w sekcji tworzenia nowej kampanii na podstawie reguł automatycznych powinna być możliwość wstawienia w sekcji / oknie ( na zasadzie wklej numer oferty ) numeru oferty do wykluczenia z promowania automatycznego na podstawie reguł. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Ok @Krigi007 dziękuję! Przekażę tę sugestię do zespołu Allegro ADS. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Krigi007
#8 Zapaleniec#

Witam, 

 

chciałbym, aby zapytała Pani dział wdrożeniowy - kiedy będą możliwe zmiany. Obecny system ads po podwyżkach nie jest opłacalny dla części asortymentu a dawanie automatycznej możliwości zarządzania tylko dla klientów na zasadzie promuj wszystko nie jest rozwiązaniem. 

Musi być możliwość wyklucznaia ofert z kampanii inaczej sprzedawca jest poszkodowany ponad miarę.

oznacz moderatorów

QSell_pl
#9 Pomysłodawca#

Na ten moment najłatwiejszym sposobem będzie export kampanii do Excel, lub pobieranie ofert do Excela, wówczas podczas ręcznego tworzenia kampanii będziesz mógł wykluczyć oferty nierentowne z kampanii. 

Twoją sugestię również zgłaszaliśmy do Supportu Agencji Allegro ADS, póki co również czekamy 🙂

Jakbyś chciał potestować nasze rozwiązania, to do końca roku możesz skorzystać bezpłatnie, zostawiam link i życzę spokojnego weekendu 🙂

https://www.qsell.pl/30dni/

oznacz moderatorów

Krigi007
#8 Zapaleniec#

OK, import kampanii mógł by się prawdzić, jednak pod 2 warunkami.

1. Można dodać oferty zakończone, tak aby nie trzeba było tego pilnować przy wznawianiu ofert i po imporcie kampanii 

2. Można aktualizować kampanię z pliku.

 

Pytanie czy te punkty są wykonalne w zaproponowanej opcji ?

oznacz moderatorów

QSell_pl
#9 Pomysłodawca#

Eksport odbywa się z panelu ADS- więc jeżeli oferta była to zostanie wyeksportowana, podczas tworzenia ręcznie kampanii / grupy reklamowej podajesz numery ID, jeżeli oferta była aktywna, następnie się zakończyła i znów jest aktywna to będzie ona w kampanii. 
Kampanie aktualizujemy ręcznie, jedynie wyciągamy plik (albo go pobieramy alby generujemy ręcznie) z ADS do excela i potem dzięki formułom zamieniamy linki na id ofert i wdrażamy zmiany

oznacz moderatorów

Krigi007
#8 Zapaleniec#

Witam, gdzie w panelu ADS jest możliwość EXPORTU / IMPORTU pliku cvs / inny format w celu wstawienia nowej kampanii ADS - próbowałem ręcznie dodać masowo kilka set ofert po ID, jednak panel ADS jest tak skonstruowany, że filtr sięga 20 oferta na 1 stronie - więc dodaje np. 1000 ofert ręcznie są podświetlone w filtrowaniu jak by się dodały, jednak z nich dodaje się np. 10 z pierwszej strony filtrowania. Jak mam tworzyć kampanie ? W sekcji automatycznych regół nie da się wykluczyć ofert nierentownych a w sekcji ręcznego dodawania nie da się masowo dodać ofert po ID aukcji bo tak jest skonstruowany panel. Im bardziej zagłębiam się w panel ADS tym okazuje się on pułapką bez wyjścia - czyli promuj wszystko i trać pieniądze. Bez żadnej możliwości wyjścia.

oznacz moderatorów