Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
przez lata korzystania z ADS mam poważną uwagę co do sposobu tworzenia kampanii.
Chodzi o możliwości filtrowania ofert poprzez tworzenie reguł / brak możliwości wykluczenia ofert.
Mając już setki /tysiące ofert robimy sobie reguły w kampaniach ponieważ jest to wygodne. Mamy reguły dotyczące tytułu i kategorii. Tak wyszukujemy oferty w allegro. Ja mam u siebie w moim systemie ważniejszą regułę - zysk, i tylko ja wiem czy opłaca mi się promować daną ofertę biorąc pod uwagę wszystkie koszty.
Więc zostaje mi stworzenie kampanii na zasadzie automatycznych reguł - promuje np. danego producenta po regule nazwy producenta - który ma tysiąc pozycji z czego 100-200 jest nieopłacalnych na ADS, ale musze tak robić bo tylko mam takie możliwości w automatycznej formie ADS - nie muszę się martwić, że trzeba niewznowione aukcje dodać i nowości.
Jak mam nastu producentów, z każdego setki / tysiące pozycji to innego wyjścia nie ma - mnogość kampanii była by nie do ogarnięcia.
Dlaczego osobna kampania dla producenta - tak liczymy koszty.
Jeżeli chce zrobić kampanie ADS skuteczną pod względem moich kosztów - gdzie ja widzę zysk to mam do wyboru kampanię ręczną.
Chce zrobić nową kampanię. Mam jednego z nastu producentów do kampanii - przykład poniżej:
Mam 1000 Ofert aktywnych, 200 nieaktywnych. Średnio miesięcznie dochodzi ok. 20-30 nowości.
Ręcznie wybieram oferty - na stronie pokazuje się 20 ofert na listingu więc sobie siedzimy godzina i ręcznie wybieramy.
Po miesiącu znów wracam bo wrócił stan magazynowy i znów siedzimy i ręcznie z 200 nieaktywnych dodajemy wznowione, w między czasie pracownicy wystawili nowości i trzeba pamiętać. Ogólnie stale trzeba o tym pamiętać i wybierać ręcznie - na stronie wyświetla się 20 ofert i możliwość wyszukiwania czegokolwiek to absurd w tym panelu.
Pomnóżcie to razy naście producentów z podobnym asortymentem to wyjdzie, że można by cały dzień roboczy / 7 dni w tygodniu siedzieć na ADS-ach allegro, żeby nie tracić na nich pieniędzy.
Wystarczyło by zastosować rozwiązanie dające możliwość wykluczenia oferty po jej numerze - innej możliwości nie ma ponieważ allegro nie ma możliwości zastosowania żadnej reguły stwierdzającej opłacalność promowania oferty . Tylko mój system podaje mi produkt nieopłacalny do kampanii dla danego producenta i ja sobie wykluczam taki produkt - jest ustawiony automat na producenta, ja sobie wykluczam oferty a automat dodaje wznowione i nowości wg. kryterium nazwy oferty z nazwą producenta i załatwione.
Nie musze pamiętać o kontrolowaniu ręcznym całego asortymentu, tylko wykluczam oferty.
Proszę Allegro o wdrożenie zmian, temat był poruszany z supportem, jednak inni mogą też mieć podobny problem i bardziej chodzi tu o czas wdrożenia, nikt nie chce ponosić kosztów finansowych i czasowych a wystarczy dodać do kampanii sekcję wykluczeń i załatwione.
@Krigi007 okej, chętnie przekażę Twoją sugestię do zespołu ADS, ale potwierdź proszę, czy dobrze to zrozumiałam. Chciałbyś, aby w panelu Allegro ADS była możliwość dodania numerów ofert, które mają być wykluczone z promowania? W polu filtra, o którym piszemy powinna być możliwość dodania wielu numerów ofert do wykluczenia?
W promowaniu możesz wybierać bestsellery, rozumiem, że ta opcja nie jest wystarczająca?
Tak, w sekcji tworzenia nowej kampanii na podstawie reguł automatycznych powinna być możliwość wstawienia w sekcji / oknie ( na zasadzie wklej numer oferty ) numeru oferty do wykluczenia z promowania automatycznego na podstawie reguł.
Witam,
chciałbym, aby zapytała Pani dział wdrożeniowy - kiedy będą możliwe zmiany. Obecny system ads po podwyżkach nie jest opłacalny dla części asortymentu a dawanie automatycznej możliwości zarządzania tylko dla klientów na zasadzie promuj wszystko nie jest rozwiązaniem.
Musi być możliwość wyklucznaia ofert z kampanii inaczej sprzedawca jest poszkodowany ponad miarę.
Na ten moment najłatwiejszym sposobem będzie export kampanii do Excel, lub pobieranie ofert do Excela, wówczas podczas ręcznego tworzenia kampanii będziesz mógł wykluczyć oferty nierentowne z kampanii.
Twoją sugestię również zgłaszaliśmy do Supportu Agencji Allegro ADS, póki co również czekamy 🙂
Jakbyś chciał potestować nasze rozwiązania, to do końca roku możesz skorzystać bezpłatnie, zostawiam link i życzę spokojnego weekendu 🙂
OK, import kampanii mógł by się prawdzić, jednak pod 2 warunkami.
1. Można dodać oferty zakończone, tak aby nie trzeba było tego pilnować przy wznawianiu ofert i po imporcie kampanii
2. Można aktualizować kampanię z pliku.
Pytanie czy te punkty są wykonalne w zaproponowanej opcji ?
Eksport odbywa się z panelu ADS- więc jeżeli oferta była to zostanie wyeksportowana, podczas tworzenia ręcznie kampanii / grupy reklamowej podajesz numery ID, jeżeli oferta była aktywna, następnie się zakończyła i znów jest aktywna to będzie ona w kampanii.
Kampanie aktualizujemy ręcznie, jedynie wyciągamy plik (albo go pobieramy alby generujemy ręcznie) z ADS do excela i potem dzięki formułom zamieniamy linki na id ofert i wdrażamy zmiany
Witam, gdzie w panelu ADS jest możliwość EXPORTU / IMPORTU pliku cvs / inny format w celu wstawienia nowej kampanii ADS - próbowałem ręcznie dodać masowo kilka set ofert po ID, jednak panel ADS jest tak skonstruowany, że filtr sięga 20 oferta na 1 stronie - więc dodaje np. 1000 ofert ręcznie są podświetlone w filtrowaniu jak by się dodały, jednak z nich dodaje się np. 10 z pierwszej strony filtrowania. Jak mam tworzyć kampanie ? W sekcji automatycznych regół nie da się wykluczyć ofert nierentownych a w sekcji ręcznego dodawania nie da się masowo dodać ofert po ID aukcji bo tak jest skonstruowany panel. Im bardziej zagłębiam się w panel ADS tym okazuje się on pułapką bez wyjścia - czyli promuj wszystko i trać pieniądze. Bez żadnej możliwości wyjścia.