Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam taką sytuację. Proszę o sugestię jak to rozwiązać ?
Gość zakupił produkt, przesyłka wysłana, niestety nieodebrana w terminie, przychodzi zwrot. Informuję go łaskawie o tym, że paczka do nas wróciła i pytam czy mam wysłać ponownie (na swój koszt na dodatek). Gość odpisuje, że już nie potrzebuje produktu. Wartość zamówienia nie była duża, raptem kilkanaście zł.
Jeszcze przed zwrotem paczki rozpoczął dyskusję, w której informowałem go między innymi, że przesyłka czeka na odbiór. Po mojej informacji, że wróciła i stwierdzeniu, żebym jej nie wysyłał ponownie nastapiła cisza. Allegro wysłało mu info, żeby zakończył dyskusję, a on odpisuje, że jej nie zakończy, bo nie otrzymał zwrotu za zakupiony towar.
W sumie zrozumiałe, więc grzecznie poprosiłem go o wniosek o odstąpieniu od umowy, bo w sumie skąd ja mam wiedzieć co planuje klient, czy moze jednak nie zmieni zdania i nie zechce ponownej wysyłki. Nie wiem, odstąpienie od umowy to jest podkładka do zwrotu wpłaty i wniosku o zwrot prowizji.
I tu zaczynają się schody, bo on pierwszy raz z czymś takim się spotkał i nie będzie żadnych wniosków wysyłał, nie dostał towaru (pomijając fakt, że go nie odebrał) więc dla niego to logiczne, że mam mu zwrócić wpłatę - koniec kontaktu.
Jak mam dalej z nim rozmawiać ? olać ten wniosek o odstapienie i zwrócić mu wpłatę ? no chyba, że allegro podesłać te jego wiadomości i to potraktować jako odstąpienie od umowy, kiedyś to przechodziło.
Mysle, że najrozsądniej bedzie zrobic zwrot kwoty przez platnosci allegro. ( oczywiscie wraz z kosztami przesylki )A nastepnie zwrocic sie do Allegro o zwrot prowizji. ( z tytulu odstapienie od umowy ) W nastepnej kolejnosci zwrocic sie do klienta o zakonczenie dyskusji , Jezeli nie poskutkuje zwrocic sie do Allegro z dowodem zwrotu kwoty i opisem calej sytuacji . Powinno pomoc. Niestety kupujący ma wiele praw w przeciwienstwie do nas . Prosze sie rowniez liczyc ze klient i tak wystawi negatywa.( i tutaj klania sie czarna lista 🙂 Ale im szybciej sytuacja bedzie zakonczona tym lepiej .
W przypadku, kiedy klient nie odbierze przesyłki ( bo nie zdążył, bo zapomniał cokolwiek z jego winy) nie musisz zwracać kosztów wysyłki. Jeżeli zwróci odebrany towar bo ma taki kaprys masz obowiązek zwrócić wyłącznie koszta najniższej dostawy jaką zaproponowałeś dla tej oferty. jeżeli proponujesz paczkomat za 8,99, a kklient wybrał kuriera za 13 zł to masz obowiązek zwrócić jedynie 8,99
Przecież on odstąpił od umowy, napisał Ci, że rezygnuje, że nie chce towaru. Odstąpienie od umowy za pomocą formularza Allegro nie jest obowiązkowe i nie można kupującego do tego zmuszać. Nawet telefonicznie można odstąpić od umowy, przepisy tego nie zabraniają.
tak też założyłem, tylko sam wiesz, klienci sią różni - coś ktoś napisze, potem mu się odmieni. Nie napisał mi wprost, że nie chce towaru, tylko żebym mu ponownie nie wysyłał. Może to jednoznaczne, ale w dzisiejszych czasach nie odgadniesz. potem będzie się pieklił, że czeka. Miałem już takich delikwentów, co im się co drugi dzień odmieniało. Inna sprawa, że nie odebrał przesyłki, która na niego czekała, a wyglądało, że mu na produkcie zależy. no chyba, że samo to potraktować jako odmowe zakupu. Mniejsza z tym - zrobię zwrot, a allegro jak mi nie przyzna zwrotu prowizji to machnę reką, bo szkoda zachodu. I tak jestem stratny wysyłkę i zwrot, czyli kilka razy więcej niż zarobek na tym przedmiocie 😞
Odlicz sobie koszt powrotu paczki, koszt ten pokrywa odstępujący od umowy.
@xyz96 masz rację 🙂
Cześć, jestem na Allegro dość "świeża" i chciałam zapytać, czy wiesz może co zrobić w sytuacji, kiedy kupujący odstąpił od umowy a towar był wysłany za pobraniem. Kto powinien ponieść koszty wysyłki i jeśli ten koszt leży po stronie kupującego, to czy można to jakoś wyegzekwować? Dzięki za pomoc.
@kvantum-pets jeśli paczka została wysłana za pobraniem i odebrana przez kupującego, to w momencie odstapienia od umowy odsyła na własny koszt, a Ty jako sprzedająca oddajesz mu kwotę za towar + najniższy możliwy do wyboru koszt wysyłki. Np. Masz w ofercie 10zł przepłata i 20zł pobranie, jeśli wybrał pobranie, to zwracasz mu wartość towaru + 10zł, a nie całe 20zł. Takie są przepisy.
Jeśli paczki nie odebrał to jest niestety pewien problem, bo w takiej sytuacji naraża sprzedającego na dodatkowe koszty zwrotu, które powinien pokryć, ale w praktyce zmuszenie go do tego może być prawie niemożliwe, poza jakimiś sądowymi drogami.
Dziękuję, niestety to drugi przypadek, kupujący odmówił przyjęcia paczki 😞