anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową - klient żąda zwrotu gotówki

Nevido-pl
#9 Pomysłodawca#

Witam, proszę doświadczonych sprzedawców o poradę gdyż sam już nie wiem jak postapić.

Klient zakupił produkt, był sprawny, działał, używał. 6 dni temu oznaczył zwrot (reklamacja) jak w temacie oraz opis, że w trakcie użytkowania zaczęły się problemy, dymienie, plucie olejem i odsyła z żądaniem zwrotu gotówki. Prosiłem by nie wysyłał bo dogadałem się z dystrybutorem, który ma serwis że podeśle kuriera po odbiór i oceni co się mogło zepsuć i dokona ewentualnej naprawy jeśli to możliwe. Klient nie posłuchał, odesłał sprzęt do mnie i ja teraz mam zamiar tak czy siak jutro przekazać kurierowi paczkę, która pójdzie do serwisu. Niestety to wydłuży niepotrzebnie reklamację. Klient natomiast twierdzi, że korzysta z 14 dniowego prawa zwrotu bo towar zepsuty i kiedy dostanie zwrot kasy bo już zakupił nowy sprzęt i nie chce tego. W moim rozumowaniu jest to reklamacja i w pierwszej kolejności chcę wiedzieć co powie na to serwis. Czy wada produktu i naprawią czy też wina konsumenta. Rozumiem gdyby towar od początku nie zadziałał ale tak nie jest. Jak w tym przypadku postąpić, na jakie przepisy się powołać? I co najważniejsze od kiedy liczyć te 14 dni na rozpatrzenie? Od daty wiadomości od kupującego? Od daty otrzymania towaru? Przecież zanim to dotrze do serwisu i sprawdzą to zaraz minie 14 dni od dokonania zwrotu na allegro. Proszę o podpowiedzi jak się do tego ustosunkować by nie walczyć zbytnio z klientem.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

Jak się upiera że to zwrot a nie reklamacja to mu odpisz ze zwrócisz tyle ile jest teraz wart towar, masz takie prawo,  natomiast jak reklamuje to masz 14dni i może zdążysz się dowiedzieć co rozpozna serwis, jak zdiagnozuje to napiszesz że uznajesz albo nie.

oznacz moderatorów

Nevido-pl
#9 Pomysłodawca#

Dla mnie to zepsuty, brudny i używany sprzęt ze 100-200zł warty z prawie początkowych 2 tysięcy bo może ktoś by odkupił i sobie naprawił albo wziął na części albo wcale. Ciężko to wycenic dlatego licze na serwis.

Kostas właśnie to wiem ale co w przypadku gdy już dany towar nie jest dostępny bo wyprzedany, a klient sobie tego zażyczy mimo możliwości naprawy? To mnie gnębi bo musiałbym się i ja ubiegać o zwrot od dostawcy, a coś takiego psuje relacje 😕 Zaraz zacznie się pewnie kombinowanie, że wada znacząca, że to czy tamto. Ale bez poznania przyczyny awarii to nie będzie żadnego zwrotu bo różnie z ludźmi bywa. Zawsze się staram by klient był zadowolony i jak na razie się udawało, dla mnie taka sytuacja też jest kiepska z punktu sprzedawcy jak i kupującego no ale zdarza się. Sam kiedyś czekałem miesiąc na płyte główną PC, która padła niedługo po zakupie i złożeniu kompa.

 

azrael tu nawet nie ma dyskusji założonej bo zaczęło się od opisu w zwrocie, a reszta przeszła na wiadomości priv allegro 🙂

Macie rację i utwierdziliście mnie w przekonaniu, że i ja dobrze myślę o tej sytuacji. Jutro wystosuję odpowiednią wiadomość do kupującego i może poproszę by założył dyskusję co by się mogło Allegro odnieść? To dobry pomysł? Dziś pisałem na chat i konsultant mnie poparł..

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie ma to zwracasz kasę, dyskusja ??? może dobrze , może nie w  większości Allegro staje po stronie kupującego. Dopytaj kupującego czy to zwrot czy reklamacja, niech się wypowie dokładnie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

po co ma wypełniony formularz allegro na reklamacji oficjalnie zgłosił przez allegro reklamację niech się do allegro pulta 

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Jak klient uprze się na zwrot, to zwracasz wg rzeczywistej wartości (czyli jak za złom). Tutaj klient odpowiada za ewentualne uszkodzenia i usterki.

Jak reklamacja, to rozpatrujesz i tutaj jak klient odesłał towar po poinformowaniu go, aby nie odsyłał, nie zwracasz mu kosztów przesyłki.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Nevido-pl złożył reklamację, od 1 stycznia 2023 r. nie może odstąpić od umowy podczas reklamacji 🙂 

Art.43.d 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Sam decydujesz o rozpatrzeniu reklamacji zgodnie z prawem możesz 1 zwrocić kasę 2 nalrawić 3 wymkenić- jakby wada ta sam pojawiła się 2 raz kupujący moze wystąpić o rabat jak 3 wtedy należy sie mu zwrot kasy. Zgodnie z prawem za odesłanie uszkodzonego przedmiofu możesz mu pomniejszyć zwrot min do 1pln albo korzysta z reklamacji albo ze zwrotu ale kasy i tak nie dostanie tyle ile wydał. Ponieważ zgodnie z prawem reklamacyjnym masz odebrać reklamacje na swój koszt i chciałes to zrobić a on sie nie zastosował to nie musisz mu zwracać kasy za wysyłkę w sumie dobrze że odesłał tobie bo pewnie montował i coś rozwalił albo część nie pasuje i bół zadu ma środki mus mi odzyskać wszelkimk chamskimi sposobami. Od kiedy liczyc moim zdaniem od odesłania wtedy poinformowac go że zgodnie z prawem i formularzem allegro zgłosił reklamację i odesłal towar a uwaga allegro ma walniety ten formularz i skoro zaznaczył reklamacje to zglosił reklamację i konsultant w dyskusji powinien to potwierdzić.

oznacz moderatorów