anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

skarga na weryfikację Przelewy24, godność Użytkowników, którzy pracują na dobry wizerunek Allegro

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

Jestem prywatną użytkowniczką Allegro od 12 lat i jestem w szoku, o co chodzi z weryfikacją Przelewy24. Nie wiem, czy ktoś to wszystko monitoruje, ale dostajemy w twarz "praniem pieniędzy" i "finansowaniem terroryzmu" , natomiast bez gadania regulujemy wszelkie nadane przez Allegro opłaty, które, nawet nie mamy pewności, skąd i jak są naliczane. Jestem oburzona. 

Od wielu lat moje dane są dostępne serwisowi, uważam się za zweryfikowanego użytkownika, szczególnie kiedy kiedyś koniecznie było specjalne listowne potwierdzenie, adres zamieszkania, itp. Dane są te same, które mam w banku, z którego ten cały przelew weryfikacyjny wykonałam dwa razy, te same na które mam zarejestrowany numer telefonu, który przecież w PL trzeba mieć zarejestrowany... Dziś zażądano skanu dowodu osobistego. No halo. Mam wysyłać jeszcze w eter dowód osobisty, nie wiadomo komu, nie wiadomo gdzie. 

PayU miałam aktywny zawsze i wypłaty i PayU mogło zweryfikować, Przelewy24 nie mogą. 

Nie piorę żadnych pieniędzy , sprzedałam stare gazety z szafy, do czego mam prawo, gdzie kwota łączna uzbierała się 104zł do wypłaty. Przez ten czas zdążyłam już uregulować 20 zł pierwszych opłat Allegro i teraz widzę już 9zł kolejnych. 

No proszę Państwa, zysk niesamowity. Czekam na odpowiedź od Przelewy24, Pan Konsultant z Allegro stara się tłumaczyć, ale coś tutaj w tej komunikacji bardzo zawodzi, pomiędzy serwisem a Użytkownikami, może my nie jesteśmy już istotni, tylko ci dostawcy towaru z Chin, którzy oferują jakiś bubel z dostawą za 15dni czy więcej. 

Moja przygoda z Allegro się właśnie kończy i odejdę z niesmakiem. Za te parę groszy pędzi się jak najszybciej by wysłać, dostałam ostatnio nową dobrą ocenę, żeby to Allegro miało te plusy, ankietę za jedną sprawę wystawiłam też dobrą dla Allegro, ale jednak rzuca mi się kłody pod nogi, nie wiem dlaczego. 

Zwyczajnie jest to przykre, ale widać tak się zmienia ten świat. 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

Nawet są tu takie przypadki, nie wyślesz skanu - nie zweryfikujesz konta to zablokują CI to konto.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mcnsa900 przykro mi, że tak to odbierasz, jednak operator płatności jest zmuszony ustawą do przeprowadzania takiej weryfikacji i ani my, ani Przelewy24 nie możemy tego zignorować. Wysokość kwoty do wypłaty nie ma tutaj znaczenia, każda osoba musi być zweryfikowana. 
Nikt nie twierdzi, że jesteś terrorystką lub pierzesz pieniądze, to (moim zdaniem niezbyt fortunna) nazwa tej konkretnej ustawy. 
W korespondencji e-mail napisaliśmy, że obecnie przesłanie skanu dokumentu e-mailem, to jedyna możliwość aktywacji wypłat od tego operatora, a wkrótce możliwa będzie weryfikacja za pośrednictwem Allegro (wciąż jednak wymagane będzie załączenie dokumentu). 
Skany dokumentów są bezpieczne, po ich przesłaniu pliki wysyłane są operatorowi płatności i usuwane z naszych systemów.
Przykro mi, ale w tej chwili nie możemy zaproponować innego rozwiązania, tak jak napisał Doradca w korespondencji e-mail po rozwiązaniu umowy z serwisem z naszej strony umożliwiamy jednorazową wypłatę środków, nie daje to jednak gwarancji, że operator będzie mógł ją zrealizować bez zweryfikowanych danych. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za odpowiedź,

obecnie jestem w trakcie rozmów z tym operatorem. Pomijając moje rozczarowanie, sprawa utknęła tu głównie na metodzie przesyłania tych danych. Wszędzie można poczytać o tym, że wysyłanie w eter mailem takiego dowodu nie gwarantuje żadnego bezpieczeństwa. Powinna być udostępniona metoda szyfrowania, ochrony, by nikt postronny, szczególnie złodziej, hacker, nigdzie takich danych nie wykorzystał. Po wspomnieniu o tych obawach dowiedziałam się wcześniej, że Przelewy24 mają udostępnić taką formę, ale jeszcze to nie działa. Dlatego uważam, że Allegro nie jest jeszcze gotowe na takie sprawy, tylko zasłania się teraz czymś, co zostało już odgórnie narzucone. Właśnie w dzisiejszej dobie tego terroryzmu, który dotknąć może obydwie strony, powinniśmy chyba chronić się wzajemnie. Mail do jednego konsultanta, gdzie wgląd ma następny, ktoś jeszcze, skąd wiadomo kto i kiedy usunie te dane, kto i kiedy śledzi takie dane, fizycznie bądź informatycznie, naiwność w tym temacie nie usprawiedliwia ani mnie ani konsultanta. Zapewnienie mailowe, że "dane są bezpieczne" , od tak wielkiego serwisu jak Allegro nie do końca mnie przekonuje. 

Także tylko tyle i aż tyle. Ja te dane jakoś może udostępnię Przelewom24, jeśli nie da się inaczej, jeśli tylko udostępnią taką możliwość. Zwracam teraz po prostu uwagę na, myślę, dosyć istotną sprawę.... 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mcnsa900 dziękuje za Twoją wiadomość, rozumiem Twoje obawy i dobrze, że zachowujesz ostrożność. Z naszej strony mogę potwierdzić, że dokumenty są usuwane od razu po przesłaniu ich do operatora płatności. 
Tak, w przyszłości wrócimy do sposobu weryfikacji w którym dokument załącza się podczas aktywacji z poziomu Allegro, na razie nie jest to możliwe i stąd prośba o wysyłanie go e-mailem. Czy dobrym rozwiązaniem dla Ciebie będzie poczekanie aż przesłanie dokumentu przez Allegro, będzie możliwe i wysłanie go w ten sposób? Ze środkami do wypłaty nic się nie stanie w tym czasie, a my damy znać, kiedy załączenie dokumentów przez Allegro będzie ponownie możliwe. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

Nie wiem na ile działa anonimizacja dowodów osobistych, ale takie rozwiązanie podsunięto mi w odpowiedzi z Przelewy24. Natomiast takiej informacji zabrakło mi od Allegro. Prawdopodobnie w taki sposób to zrobię. Tak czy inaczej, przejrzałam forum i widzę że już wcześniej były nerwy i na innych operatorów wcześniej, już od 2020r. No cóż, najwyraźniej właśnie brakuje popracowania nad, jak to się nazywa w tym marketingu, pracą z Klientem, itp, jeśli w firmie są tacy specjaliści, powinni wymyśleć dobry sposób. Dlaczego, już napisałam na początku. I też by mnie to może tak nie zdenerwowało, gdybym od początku miała jasne przesłanie, że nie jestem przestępcą. Natomiast każdy się wkurza, kiedy zamiast inteligentnej odpowiedzi dostaje od razu cytaty z ustawy, jakby czytał oskarżenie. To chyba normalne, że włącza się odruch obronny i opór, no bo co to za traktowanie "musisz i już!"... Nie wiem, może forma przekazywania takich informacji, może gdzieś tego brakuje, np z banków potrafią uprzedzać o pewnych wprowadzanych zmianach. "Zmiany w regulaminie " - może warto dodać podtytuł chociaż... Dziękuję za odpowiedzi i z Biura Obsługi i tutaj i nie kieruję niczego personalnie też, ale proszę o przekazanie uwag gdzieś tam dalej. Pozdrawiam. 🙂

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mcnsa900 oczywiście, przekażę i dziękuję, że do nas napisałaś w tej sprawie 🙂 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

Niestety, ale ta zabawa się przedłuża i mam już dosyć tej głupiej zabawy w kotka i myszkę.  

Wypowiedziałam umowę z Allegro, ponieważ próby dogadania się z Waszymi konsultantami, którzy wszystko umieją tylko spychać wszystko na jakiegoś Operatora bądź inne podmioty i nawet nie starają sie odpowiedzieć na zadane w wiadomości pytania, stosują odpowiedzi "kopiuj wklej" i dążą tylko do tego by napisać to samo co mam w innym zgłoszeniu ( które tu omawialiśmy) czyli że brakuje skanu dowodu i blabla to samo, kopiuj-wklej, że to usuwają po przesłaniu, blabla. Podczas kiedy pytanie dotyczyło zredagowania treści monitu wychodzącego od Allegro. Ponieważ wprowadza w błąd, twierdząc, że dane Allegro i banku się nie zgadzają - no to wysłałam screeny, że się zgadzają i czy wobec tego nie powinna być zmieniona treść wiadomości i co tam się rzekomo nie zgadza. Dostałam odpowiedź zupełnie o czym innym. 

Ja się z automatami i sztuczną inteligencją na pewno nie dogadam. 

Operator Przelewów24 też jeszcze nie "wrócił z wiadomością", dlatego wątpię żeby do czegokolwiek doszło pozytywnego. Zostawiam Wam te 100zł, mam nadzieję że fiskus się doczepi, jeśli zostanie zamknięte moje konto a środki Wam zostaną. 

Żegnam. 

oznacz moderatorów

drobok
#10 Popularyzator#

Operatorzy wcale nie muszą żądać tego skanu, skanu nie powinno się wysylać mailem. Formułka o praniu pieniędzy nie może być nadużywana. I z tego co pamiętam jeśli wyplacasz mniej niż 50euro na miesiąc to tego nie dotyczy. Na twoim miejscu napisałbym opis sytuacji na uodo.gov.pl - jest tam formularz skargi który można wysłać przez epuap. Nic cie to nie kosztuje - a będzie bezstronna ocena czy spółki łamią przepisy, czy nie - a ewentualna kara skloni je do zaprzestania maruszeń.

oznacz moderatorów

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

@drobok Możliwe, że tak zrobię, w końcu co tu robić przez te 60 dni oczekiwania na zamknięcie konta. Przecież nic się nie robi, tylko pisze z Allegro ;)) 

oznacz moderatorów

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

Jednak już wiadomo, że jakieś błędy są po stronie Allegro ponieważ okazało się, że ten zły Operator, którego Allegro tak obwinia ( konsultanci), akceptował te moje 3 przelewy, to Allegro informowało że te dane się nie zgadzają i przelew odrzucony. To dopiero zastanawiające, po co tak się dzieje...  Tam już mają Państwo sobie wszystko wyjaśniać. A ja może dostanę tą swoją nieszczęsną stówkę na odejście bo już wysłałam i ten skan tylko zanonimizowany z zakrytymi danymi, mam nadzieję że nie stworzą mojego klona na tej podstawie. Ale jestem już po prostu tak zmęczona, że już nie chcę więcej znać tego serwisu. Są inne i będą inne. Oby nie z tymi samymi właścicielami i konsultantami. 😢  Przepraszam za zamieszanie i pozdrawiam. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@mcnsa900  Przepraszam że sie wtrącę  w dyskusję,  ale mylisz się co do transmisji danych w internecie.

Cytat:  Powinna być udostępniona metoda szyfrowania, ochrony, by nikt postronny, szczególnie złodziej, hacker, ....

Otóż wszystkie przesyłane informacje zarówno dla stron www jak i pocztowe są szyfrowane. Jest to protokół SSL  (Secure Sockets Layer).

Możliwośc przejęcia danych wrazliwych jest bardziej prawdopodobna  poprzez włamanie do konta lub poprzez nieostrożne udostępnienie  danych, aniżeli podczas bezpośredniej transmisji.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

mcnsa900
#8 Zapaleniec#

@br. Dziękuję za informację, na tyle się na tym nie znam 🙂 Pozdrawiam

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Wciąż pytam a czemu nie można sie zweryfikowac profilem zaufanym, podpisem elektronicznym czy aplikacja mObywatel????

Prawie wszystkie instytucje państwowe honorują takie uwierzytelnianie sie, tylko nie portal aukcyjny allegro?  Czy nie przypadkiem, że sprzedawcy z Azji nie mogąc sie tak weryfikowac odejda i potracicie wpływy? No bo jak nie wiadomo o co chodzi to zwykle chodzi o pieniądze.

oznacz moderatorów

toto_company
#8 Zapaleniec#

Gdyby ta weryfikacja przebiegała normalnie ,to człowiek by zrozumiał. ale ona przebiega bardzo niemrawo, nikt nic nie wie, allegro nie wie na jakim etapie jest weryfikacja i blokuje wypłaty ( zapewne z korzyścią dla siebie ) ,operator żąda dokumentów do których w rejestrach sądowych ma dostęp od ręki i po przesłaniu dokumentów trwa to bardzo długo . W tym czasie sprzedający nie ma kasy ( allegro się cieszy bo ją ma ) nie może rozliczyć transakcji , nie może wystawić prawidłowo faktur z rozliczoną płatnością za co otrzymuje pretensje od  kupujących a operatorzy nie spieszą się , bo po co .

oznacz moderatorów