anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Telefoniczna rezygnacja z zakupu za pobraniem a zwrot prowizji

davis-SS
#9 Pomysłodawca#

Witam

Mam problem z odzyskaniem prowizji od allegro. Kupujący zakupił przedmiot za pobraniem , przygotowałem go do wysyłki ale klient zadzwonił że rezygnuje. Powiedziałem mu że ok anuluję tą wysyłkę ale żeby zgłosił na allegro rezygnację . On oczywiście tego nie zrobił ( bo po co ma to robić skoro zadzwonił). Wysłałem więc do allegro wniosek o zwrot prowizji i po jakimś czasie otrzymałem oczywiście odmowę bo nie ma odstąpienia od umowy ani nie zwróciłem pieniędzy przez allegro ( co chyba oczywiste skoro to była przesyłka pobraniowa). Odwołałem się oczywiście opisując sytuację że klient zrezygnował telefonicznie i  najwidoczniej w d.. ma wypisywanie dodatkowych odstąpień od umowy. I tutaj uwaga bo dostałem decyzję że jak nie ma odstąpienia to nie otrzymam zwrotu prowizji.

 Wychodzi na to że w takim przypadku by odzyskać zwrot prowizji to muszę i tak wysłać przedmiot , klient nie odbierze przesyłki  wróci ona do mnie. Ja ponoszę wtedy koszty wysyłki w obie strony ale mogę wtedy śmiało wystąpić o zwrot prowizji. Gdzie tu sens i gdzie logika ?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

Albo, co jest uzasadnione> nie udostępniaj pobrań.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

sensu nie szukaj na allegro

serwis ignoruje przepisy i wyroki sądów

co sądy unijne mówią o odstąpieniu telefonicznym? lub innym w tzw dowolnej uznaniowej przyjętej zwyczajowo formie?

ale w regulaminie ma napisane kiedy oddaje prowizję

i jakoś uokik nie nachodzi allegro a niszczy teraz  o l x za lipną ochronę konsumenta

oznacz moderatorów

davis-SS
#9 Pomysłodawca#

Właśnie otrzymałem od doradcy allegro wiadomość że w drodze wyjątku mogę im przesłać rozmowę telefoniczną to mi zwrócą prowizję 

No po prostu nie wiem czy śmiać się czy płakać. 

I tak traktowany jest klient który miesięcznie im płaci kilkadziesiąt tysięcy haraczu 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@davis-SS w takim przypadku należy klienta poprosić o namacalny dowód rezygnacji , najlepiej e-mail czy SMS. Odwołanie , załączasz zrzut i po problemie .

oznacz moderatorów

davis-SS
#9 Pomysłodawca#

Tak mu powiedziałem telefonicznie ale i tak tego nie zrobił , a jak go do tego zmuszę ??

Kupujący na tym portalu nic nie musi on ewentualnie może

A tylko sprzedawca musi dochodzić swoich praw 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze były problemy z odzyskaniem prowizji  od tego typu dostaw.

oznacz moderatorów

marpit
#9 Pomysłodawca#

Miałem w zeszłym tygodniu identyczną sytuację przy czym u mnie klient kupił rozmiar mniejszy na innej aukcji co dla mnie jest wystarczającym dowodem że z tamtego zrezygnował i w nowym zakupie wygenerowałem nr przesyłki.

Beznadziejna obsługa allegro męczyła się z wnioskiem 5 dni wymyślając rożne bzdury poprosiła mnie nawet o nagranie rozmowy z kupującym jako dowód.

Ostatecznie kupujący odstąpił przez allegro a ja zgłosiłem ich do UOIK ze bezprawne odmowy zwrotu prowizji.
Na konic oczywiście zasłużona ocena 0 zgłoszenia.

oznacz moderatorów