anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

UWAGA: "Naliczyliśmy ponownie prowizję za sprzedaż ... "

annas14-firma
#15 Entuzjasta#

Właśnie otrzymałem dwie wiadomości z tematem ja wyżej. To coś nowego, dlatego pomyślałem, że warto się tym podzielić.

W temacie możliwości opłacenia przez kupującego zamówienia o statusie ANULOWANE pisano już tu wielokrotnie. Większość z Was wie, że powoduje to szereg komplikacji dla sprzedających ale (do tej pory) miało pozytyw w postaci zwrotu prowizji po 7 dniach i braku jej ponownego naliczenia po późniejszym opłaceniu zamówienia przez kupującego. Właśnie Allegro zadbało o zmianę, Teraz ta prowizja jest ponownie naliczana po opłacie.

Niestety, wszystkie komplikacje dla sprzedawcy nadal pozostały. 

Po opłaceniu przez klienta taka transakcja nadal ma status ANULOWANE:

Capture.JPG

Zamówienie z 19 marca, anulowane i zwrot prowizji 27 marca zostało opłacone  1 kwietnia.

Jak system śledzeni zamówień ma zainicjować obsługę zamówienia skoro status pozostał niezmieniony?

Skąd wziąć towar jeżeli został po 27 sprzedany? 

Stare pytania pozostały.  

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

Protier_pl
#9 Pomysłodawca#

Używając baselinkera można wykonać automatyczna akcje o zmianie statusu zamóienia, ale nie wszyscy tego używają

Zdarzył mi się przypadek opłacenia towaru przez klienta po naprawde długim czasie, sam musiał mi się przypomnieć o tym, bo nic nie dostałem informacji..

Pomijam fakt że równie dobrze mogłem się wyprzedać z produktu i co wtedy, negatyw za to że nie trzymam towaru np. za 10k na stanie bo może ktoś za miesiąc sobie zapłaci?

 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#15 Entuzjasta#

@Protier_pl Właśnie status zamówienia na Allegro się nie zmienia. Łapię to przez zdarzenie opłacono, ale nie wszyscy mają baselinkera, a przede wszystkim, trzeba założyć, że taka zmiana może nastąpić dla zamówień ze statusem anulowane.

oznacz moderatorów

Protier_pl
#9 Pomysłodawca#

Wybacz źle to opisałem

Jak zamówienie zostanie opłacone, to automatyczna akcja zmienia status zamówienia na nowe, myślę że w ten sposób da się to rozwiązać

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@Protier_pl dobrze by było, gdyby takie zamówienie pojawiało się na górze listy, bo jak ktoś płaci po 2 tygodniach, to można przeoczyć.

oznacz moderatorów

Protier_pl
#9 Pomysłodawca#

Z tego co zaobserwowałem, to raczej pojawi się na samiutkim dole, ale pewnie kwestia ustawień sortowania zamówień 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Tak, na Allegro jest bardzo wiele takich kłód rzucanych sprzedawcom pod nogi. Np. to, że klient może dokonać (często przez pomyłkę i przy okazji innych zakupów) opłaty za anulowane zamówienie i to po miesiącu, czyli po czasie, gdy towaru często już nie ma.

oznacz moderatorów