anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wniosek o zwrot prowizji została odrzucony po odwołaniu

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

 Witam, mój wniosek odwoławczy o przyznaniu zwrotu prowizji został odrzucony przez Allegro!Bardzo kłopotliwy klient, który po 1,5 doby od zamówienia wystawił negatywną opinię, którą następnie anulował (produkt rano był już w paczkomacie, oczywiście nie sprawdził tego). Następnie oddał produkt, który producent określił jako kolor Ash - popił a klient chciała biały. W nazwie na aukcji jest właśnie kolor Ash, zdjęcia też przedstawiają lekko szary kolor. Oddaliśmy klientowi pieniądze tuż po otrzymaniu zwrotu a Allegro nie wiedzieć czemu odrzuciło nasz wniosek!!! Gdzie można szukać pomocy, to nie są najmniejsze pieniądze a klient rzeczywiście trudny!!! Rozliczyliśmy się szybko i jeszcze za to zapłaciliśmy!!! Nie do wiary!!!

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

xyz96
#21 Demiurg#

Klient złożył reklamację, czy odstąpił od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 to nie ma znaczenia jeśli produkt był właściwie opisany . Częst klieci mają niewłaściwe wykalibrowane ekrany i widzą inny kolor niż jest w ofercie . samdlamam_pl jak twierdzi napisał jaki jest kolor , a że klient może widział go inaczej nie jest podstwą do odrzycenia wniosku .

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

w nazwie produktu jest kolor Ash, zdjęcia mamy od producenta, produkt sprzedajemy od 3 lat, poza tym nie ma takiego produktu w kolorze białym w ogóle w sprzedaży, więc jakim prawem Allegro odrzuca odwołanie

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria To ma znaczenie, bo jeśli była to reklamacja i oddano pieniądze, znaczy że została uznana, a w takim przypadku zwrot prowizji się nie należy.

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

Witam, ale jak może być reklamacja z powodu koloru produktu, w którego nazwie opisany jest inny kolor. To, że klient chce zakupić kolor biały, kupując kolor szary, bo mu się wydaje, że to jest biały, to chyba nie do końca jest możliwe!!! Nigdzie ani w nazwie produktu, ani w opisie nie ma informacji, że kolor jest biały.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

cloudcloud zapraszamy smile

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@samdlamam_pl Klient złożył reklamację, czy odstąpił od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej?

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

klient nie reklamował towaru, zgłosił zwrot i odesłał, w uwagach napisał, że towar jest niezgodny z opisem, bo zamawiał biały, a otrzymał kremowy (tak naprawdę popielato/szary Ash) - skorzystał z aukcji , na której w temacie jest informacja kolor Ash - dodam, że producent nie produkuje koloru białego wcale 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@samdlamam_pl

Skoro nie była to reklamacja i klient odstąpił od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej, to prowizja nie może zostać naliczona, ponieważ umowa jest niezawarta, finalnie nie doszło do zawarcia umowy. Mam na piśmie stanowisko Allegro z którego wynika, że formularz Zwrotu na Allegro jest odstąpieniem od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej. Nie ma znaczenia, że klient w odstąpieniu podaje powód – nie musi go podawać, ale może go podać.

 Regulamin Allegro

 Prowizja od sprzedaży naliczana jest każdorazowo w chwili zawarcia umowy w ramach przeprowadzonej Transakcji.

 

Art. 31 Ustawy konsumenckiej.

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

i co dalej mogę zrobić, jeśli wniosek po odwołaniu został odrzucony?

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wniosek został odrzucony i prowizja została pobrana niezgodnie z regulaminem. Po odstąpieniu od mowy nie było umowy i nie może być prowizji. Trzeba się nie dawać i pisać kolejne odwołanie, jak nie przez ten formularz, to przez inny.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

To tochę dziwne , nigdy nie miałem problemu ze zwrotem prowizji , owszem zdarzaly się odwołania ale zawsze zaakceptowane pozytywnie , może 

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

cloudcloud tak to byłoby dobre, ponieważ ja nie widzę powodów do odrzucenia odwołania

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Jeśli klient założył dyskusję i jest ona nadal w toku, to spróbuj się odwołać poprzez czat kiedy dyskusja się skończy, poproś o to klienta.

Dziś dostałem zwrot prowizji, po zamknięciu dyskusji do  tego zamówienia...

Pomijam fakt, że pracownik Allegro mógł po prostu zajrzeć, tam i ocenić ten przebieg.

Nie wspominając o tym, że co to za różnica czy jest dyskusja, nie ma, czy cokolwiek innego, zamówienie zwrócone/niezrealizowane/zrealizowane częściowo, to i tak w przypadku zwrotu, to są moje pieniądze, i dziwi mi ich przetrzymywanie.

Nie sądzę że w banku zablokują mi wypłatę bo konsultuję się z kimś i jestem w trakcie więc nie można..

Prawdopodobnie jest to w regulaminie, i owszem podpisałem to, jednakże nie jestem zgodny z tym działaniem. Jak i również z pobieraniem opłaty prowizji tuż po złożeniu zamówienia, nawet nie opłaceniu go przez klienta. Nie wyobrażam sobie świata gdzie, za usługę płaci się przed jej wykonaniem (lub ewentualnym jej, nie wykonaniem) 

Wiem że czasami się płaci za usługi przed ich wykonaniem, np. remonty częściowa wpłata, jednakże tam mam pewność że zlecone zamówienie zostanie wykonane, a tutaj nie ma tej pewności że ktoś zapłaci.

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

Klient od razu zwrócił produkt, nie założył dyskusji.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Adekpol gdyby na allegro nie było możliwości wysyłki za pobraniem, to uwierz mi, że prowizję naliczaliby tylko i wyłącznie po opłaceniu zamówienia, a w związku z tym, że jest takie coś jak odbiór w punkcie no i te pobranie, to allegro nie wie czy transakcja została zakończona czy nie. 

Z drugiej strony, są na takiej pozycji, że mogą robić co tylko zechcą 😉 równie dobrze mogliby Ci naliczyć prowizję za to, że ktoś u Ciebie obejrzał produkt, ale kupił u kogoś innego... czy jakiś inny absurdalny przykład. Sam fakt, że jest zmienny % prowizji jest odpychający. W kategorii Dom i Ogród prowizja w wyróżnionych produktach wynosi ~~18%, pewnie każda taka transakcja zapycha in serwer, że płacą spore rachunki za obsługę takich transakcji i sprzedający musi płacić za to grubą kasę 🙂 /s

Dobra, pożartowaliśmy. Wiesz, przyjąć kasę zawsze spoko, a o zwroty to trzeba specjalnie prosić, czasem mieszając w to niepotrzebnie kupującego, żeby to on sam anulował zakup, bo my nie otrzymamy zwrotu prowizji. Kupujących to przecież nie obchodzi, że my płacimy za to, nawet pewnie nie wiedzą ile.

@samdlamam_pl Trochę to śmieszne, bo na pewno masz poziom jakości sprzedaży na pewno na poziomie minimum Dobry, więc zwrot prowizji powinni Ci przyznać jeżeli zwróciłeś pieniądze przez Allegro Finanse. Nie mogą Ci przez to odrzucić wniosku...

oznacz moderatorów

samdlamam_pl
#8 Zapaleniec#

DarkStoorM tak mam znaczek Super Sprzedawcy 99,9% klientów poleca zakupy u mnie!

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Wszystko by grało gdyby prowizja by była pobierana, przy zmianie statusu zamówienia na wysłane. Oszczędność czasu sprzedawców jak i pracowników Allegro, który "wnikliwie" sprawdzają prośby o zwrot prowizji. 

Nie ma co gdybać, jest jak jest ale mogłoby być lepiej cool

oznacz moderatorów