Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć!
Klient (Ukrainiec) godzinę po zakupie dzwoni i mówi, żeby wstrzymać się z wysyłką bo nie jest pewny czy część podejdzie do auta. Na pytanie na jak długo - on zadzwoni.
Nie zadzwonił.
Nie odbiera telefonów.
Nie odpowiada na maile.
Wniosek o zwrot prowizji - nie dostaniesz bo nie masz zrzutów ekranu a to że dzwonił to nas nie interesuje - ma być czarno na białym.
Można się jakoś z tej patowej sytuacji wyplątać?
Zdrówka!
Odwołanie od braku zwrotu prowizji, albo mieć to gdzieś, bo prawo nie pozwala na pobieranie prowizji od transakcji niebyłych 🙂
@konto zamknięte Odwołanie już poszło.
Dlaczego piszesz żeby mieć to gdzieś? Tej prowizji jest prawie 60PLN - mieć a nie mieć.
@PL_DAVICAR, mieć to gdzieś, znaczy nie opłacać, bo allegro nie ma prawa ściągnąć ci tej prowizji 🙂
@konto zamknięte Sorry za głupie pytanie, ale jak mogę jej nie opłacić? Allegro ją naliczyło i finał rozmowy. Podczas płacenia faktury nie mogę sobie wybrać za co mam płacić a za co nie. A zresztą nawet gdybym sobie przelał należność pomniejszoną o wartość tej powizji to mi konto zawieszą.
Zawieszą, ty pójdziesz z tym do eSądu, że utrudniają ci pracę, że naliczają prowizję od transakcji które się nie odbyły (zwrot to taka transakcja), wtedy ci odblokują, a ty dostaniesz odszkodowanie jeszcze z sądu 🙂 bo prawo zabrania pobierania prowizji od transakcji niebyłych (tzn tak @xyz96 mówi, a wiadomo, że najczęściej wie co mówi) 🙂
W odwołaniu napisz, że nie zapłacił. Nie mogą Ci kazać udowodnić, że nie zapłacił.
@xyz96 Owszem mogą i robią to. Ignorują moje sugestie, że jest inaczej. Możesz podpowiedzieć jakieś ,,zdanie-wytrych'' które mogłoby mi pomóc w dyskusji z pracownikiem allegro?
Jeśli to pobranie, to musisz mieć od niego pisemne odstąpienie od umowy. Umowa została zawarta, a Allegro pobiera prowizję od zawartych umów.
@xyz96 I właśnie tu leży cały problem - nie odstąpił tylko kazał wstrzymać się z wysyłką do momentu aż się nie odezwie. A nie odezwał się.
@PL_DAVICAR a jaką formę wysyłki wybrał ? jeśli przedpłata, to allegro ma wgląd w płatności i widzi, że nie została uiszczona opłata. Według mnie zwrot powinien być z automatu, ale ja wysyłam wniosek po 7 dniach od zakupu, bo wcześniej odrzucają.
@mikeza Pobranie
@PL_DAVICAR czyli rozumiem, że nie wysyłałeś paczki ? to trzeba im to łopatologicznie wytłumaczyć, bo oni odrzucają te wnioski z automatu.
@mikeza Dokładnie tak. Niestety wytłumaczyłem łopatologicznie, ale jak grochem o ścianę - rozmowa telefoniczna to nie dowód. W mojej branży praktycznie wszystko odbywa się na zasadzie rozmów telefonicznych. Ukrainiec w życiu nie wie co to odbieranie maili.
Jak wybrnąć z takiej sytuacji to już nie pomogę, ale mogę zasugerować wyłączenie opcji pobrania by takich sytuacji w przyszłości uniknąć.
@PL_DAVICAR ale wypełnił formularz posprzedażowy ? oni na tej podstawie powinni sobie sprawdzić co się dzieje z paczką. Jeśli wybrał pobranie, to nie ma nr nadania i paczka nie wyszła.
można
trzeba pisać do allegro że odstąpienie ustne jest jak najbardziej prawidłowe
i zgodne z prawem
a jeżeli twierdzą inaczej niech Ci podadzą podstawę prawną
oczywiście będą twierdzić że Kupujący tego nie potwierdził - tu musicie pisać że w myśl regulaminu allegro nic nie musi potwierdzać
@RED Powtarzam po raz kolejny - tu NIE MA odstąpienia! Facet nakazał wstrzymać się z wysyłką i tyle go widzieli.
jak nie zapłacił to sprawa prosta - formularz do alla by zwrócili wpłatę
a gdy zapłacił to problem - można mu oddać pieniądze i wystąpić o zwrot prowizji
oczywiście należy męczyć allegro kolejnymi postami gdy nie będą chcieli oddać prowizji
ja miałem też tego typu klientów - proszę wyślijcie towar później a potem z **piiip** negatyw - wysłał towar po miesiącu lub nie wysłał towaru towaru
- też były problemy ze zwrotem prowizji lub jej nie dostałem
------------------------------------------------------------------
oczywiście miałem lepsze przypadki w sporach z Kupującymi - typu nie odstąpie od umowy a wy macie zwrócić mi pieniądze