Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Ostatnio mam sporo takich sytuacji w których klienci zamawiają kilka przedmiotów tylko po to aby dostać darmową wysyłkę Smart. Chwilę po otrzymaniu zwracają resztę i zostawiają sobie zazwyczaj jedną rzecz.
Czy allegro walczy jakoś z takimi zachowaniami? Czy nie myśleliście o tym aby wprowadzić zapis do regulaminu Smarta, że jeśli wartość zamówienie po zwrocie spadnie poniżej 40zł naliczać jednak koszt wysyłki?
Czy takie zachowanie Klientów nie podpada pod próbę oszustwa?
@kris_gkByło poruszane wiele razy. Allegro wie o tym i nic z tym nie robi. Tak według nas powinien się naliczać koszt przesyłki po zrezygnowaniu z części produktów. Ale nie, nie jest to oszustwo.
U nas również spotykamy się z takim zachowaniem klientów. Nie jest to jakaś duża skala, ale mimo wszystko generuje to niepotrzebną robotę i koszty.
takie zamawianie jest już regularne , nawet moi znajomi o tym ciągle gadają , wykup smart i miej wszystkie wysyłki za darmo kup kilka oddaj połowę, standard
@_HolaOla_@cloudcloud Jak widac powyżej to zaczyna być patologią.... A rozwiązanie proste : Kupujący ma prawo do rezygnacji - oczywiście. Ale wtedy jeżeli zejdzie ponizej 40PLN nalicza się opłata za transport...
Dziękuję za te rozważania 👌
Ta... A ja jestem kupującym i wkurza mnie, jak sprzedawca ustawia ceny na 39,90 albo 19,99 - jak chce kupić 2 sztuki tego za 19,99 to 2 groszy brakuje do smart!!! Więc trzeba dobrać jakieś najtańsze dziadostwo aby przekroczyło 40 i dziadostwo za parę zł zostaje już o mnie, a sprzedawca się cieszy że więcej sprzedał
wątpię, żeby sprzedawca specjalnie ustawił 19,99 ze względu na to, aby w ktoś musiał kupić 3 rzeczy z wysyłką SMART 🙂 zawsze można poprosić sprzedawcę aby specjalnie dla Ciebie podniósł cenę. Napewno się zgodzi.
Próbowałem już 3x. Za każdym razem mówili, że nie, bo to podpadłoby pod Smart! Raz ktoś powiedział ok, ale cena nie o grosz wyższa, ale 5 zł. Nie wiem o co chodzi, ale to fakty.
Tak. To fakt, że SMART zamiast być ułatwieniem dla obu stron powoduje patologie zarówno ze strony sprzedających jak i kupujących. Wygląda na to, że korzyść ma tylko portal Allegro. A najbardziej wkurza mnie traktowanie użytkowników, którzy wykupili SMART- jak **piiip**ów. W momencie kiedy wykupiłem SMART ponieważ większość towarów zmawiam kurierem, o wartości do 50-60zł , to właśnie teraz Allegro zmieniło zasady i podnieśli limit z 40 do 65zł. I to jest właśnie nieuczciwe naciągactwo. Tak uważam
@ramiras nie , to nie jest naciągactwo, koszt przesyłki kurierskiej jest znacznie wyższy od dostarczenia do punktu , druga sprawa to eko ... kurier extra musi do Ciebie jechać z jedną paczką , w czym masz problem ? puktów odbioru czy automatów u nas więcej jak drzew w puszczy białowieskiej .
Allegro już znalazło rozwiązanie, zostanie ono wprowadzone już niedługo. Zacznie pobierać prowizję od wartości przesyłki oraz obciążać sprzedającego częściowym kosztem przesyłek smart. O czym trwa już dyskusja. Pewnie następną zmianą jaką wprowadzi allegro będzie zmuszenie sprzedawców do pokrywania kosztów przesyłek w 100 % ich wartości.
Jako kupujący, mam swój punkt widzenia na ten problem. Na pewno to nie jest oszustwo, a korzystanie z umowy w pełnym zakresie.
Tak więc należy postawić problem tak, dlaczego kupujacy korzystają z takiego rozwiązania.
Na pewno z powodów jak już w dyskusji zauważono, (cena nabycia). Kolejny powód to licytacje kończace się okazyjnie ale poniżej 40 zł. (Znowu cena nabycia). Trzeci najbardziej przykry powód to koszty zwrotu wynikające z tendencyjnie wykonanych opisów (sprawdzono wizualnie).
Podsumowując to nie ma idealnej formuły na zwroty w smart. Każdy chce jak najwięcej zarobić i jak najmniej wydać i z tą prawdą trzeba się oswoić.
to jest zawieranie pozornej umowy
i można domagać się zwrotu całości towaru
np: tutaj
https://agrodoradca24.pl/15/kiedy-umowa-sprzedazy-rzeczy-ruchomych-jest-niewazna-4304.html
Proszę nie myl prawa wynikajacego z kodeksu cywilnego z specjalistycznym jakim jest ustawa o ochronie praw konsumenta. Konsument ma prawo odstapić od umowy zawartej na odległość, prawa tego nie ma sprzedający przedsiębiorca. Przedsiębiorca odpowiada przed kupującym z kodeksu cywilnego i tutaj mamy zawieranie pozornej umowy. Tak więc?
ten temat był już wałkowany wielokrotnie także na starym cafe
jak i tutaj gdy była opisana procedura co zrobić z osobami nie odbierającymi
przesyłek poleconych
Kupujący ma prawo odstąpić od umowy, tutaj jest umowa Kupisz kilka rzeczy za ponad 40zł i masz gratisową wysyłkę
Do czasu gdy za smarta płaci allegro to ja jako sprzedający nic nie tracę finansowo.
Kupujący blokują nam towar który mógł by się sprzedać.
Do zwrotu niestety ma prawo. Jako kupującemu to prawo bardzo mi odpowiada, jako sprzedającemu nie.
Nie dyskutujemy tutaj o uzasadnionym zwrocie a jedynie o przypadkach kiedy Kupujący celowo kupuje więcej rzeczy tylko po to aby przekroczyć 40zł i z góry wie, że je zwróci.
Ten temat był już poruszany wielokrotnie.
Allegro nic z tym nie zrobi - na tym mają same zyski. Nawet jak ktoś zamówi towary za 45 zł, zwróci Ci towar za 40 zł - tak bywa. Jesteś "w plecy", bo Allegro nie zwróci Ci kasy za pobraną przesyłkę SMART.
Ja już potrafię takich delikwentów rozróżnić - i trafiają u mnie na listę VIP-ów. Nie prowadzę działalności charytatywnej, też muszę z czegoś żyć, a tacy kupujący to same straty. Tak samo Allegro - też nie prowadzi działalności charytatywnej i dlatego zatrzymuje sobie z takiej transakcji prowizję od przesyłki.
"Czy takie zachowanie Klientów nie podpada pod próbę oszustwa?" - i tak i nie.
Z jednej strony jest to oszustwo - są na to odpowiednie paragrafy.
Z drugiej strony - jest działanie legalne, też na to jest stosowna ustawa.
Niestety, takie u nas jest prawo, a Allegro dba jedynie o swój zysk, chociaż rozwiązanie tegoo problemu jest bardzo proste - jak pisze @pinsplash