Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Być może któryś z Allegrowiczów spotkał się z sytuacją B2C gdzie klient składa przez Allegro zamówienie, wybiera opcje płatne przy odbiorze.
W wyniku błędnie wpisanej pozycji (np zamiast w COD kwota podana została w ubezpieczeniu przesyłki) więc etykieta nadawcza była bez COD, tak też paczka wyjechała - bez zaznaczonej opcji pobrania gotówki przy odbiorze.
Klient odebrał przesyłkę, niestety ponieważ miał przygotowaną kwotę to uregulował należność a kurier pomimo braku COD przyjął gotówkę (tak twierdzi klient).
Po upływie około 14 dni księgowość nie odnotowała wpływu od firmy kurierskiej, więc po sprawdzeniu, że błąd został popełniony po naszej stronie, poprosiliśmy klienta o uregulowanie należności.
Klient odpowiedział, że przekazał gotówkę kurierowi.
Złożyliśmy reklamację do firmy kurierskiej. Firma odpowiedziała, że kurier nie miał zaznaczonej kwoty pobrania, więc nie ma możliwości, że przyjął wpłatę. (słowo przeciwko słowu)
Błąd powstał po naszej stronie jednak z tego co się orientujemy problem jest jednak po stronie klienta, bo to klient uregulował należność pomimo, że nie było tak zaznaczone.
klient oczywiście straszy nas prawnikami, bo jeżeli faktycznie uregulował wtedy wpłatę to nie chce płacić ponownie za towar.
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i jakie są możliwe scenariusze rozwiązania problemu?
Z góry dziękuję za rady i pomoc
Skomplikowana sytuacja, gdyż kurier zapewne wziął kasę dla siebie. Ponieważ jak nie było COD to powinien nie przyjmować gotówki lub spisać jakiś dokument odbioru (tak żeby fizycznie na rozdzielni rozliczył się z nadwyżki gotówkowej). Tako kazali mu dać kwotę X do dał X a to co mu zostało potraktował jako napiwki od klientów. A może tu był cwaniak który wziął jak klient pytał i wiedział że to dla niego bo kto mu udowodni teraz że zabrał a nie rozliczył się z niej.
Lipa że klient sam od siebie płacił mimo że nie było pobrania, nawet jakby kurier był ok powiedziałby że nie może przyjąć gotówki.
Jedynym rozwiązaniem jest zadzwonienie do przewoźnika ustalenie kuriera który obsługiwał tego dnia ten rejon i pogadanie z nim.
@mediasklep_eu albo klient ściemnia 😞 albo kurier przytulił kasę jako napiwek od klienta 🙂
Napisz do klienta że składasz na policję o popełnieniu przestępstwa przywłaszczenia kasy i że będzie musiał zeznawać, zobaczysz co zrobi, to samo po ustaleniu kuriera co doręczał i kontakcie z nim poinformuj o tym samym, a na koniec złóż zawiadomienie na policję !
Co to za firma kurierska ?
@mediasklep_eu mieliśmy taki przypadek. Towar wart ok. 200 zł. Sprawa u nas wyglądała tak, wg kolejności działań:
W tym naszym przypadku o nakaz zapłaty było o tyle łatwo, że wystawiliśmy FV z formą płatności pobranie.