Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Odesłałem sprzedawcy towar niezgodny z opisem. W ofercie jest napisane, że nie przyjmuje on zwrotów, ale zgodził się on wymienić towar na inny, pasujący do opisu i będący w jego ofercie.
Czy ma on prawo żądać ode mnie pokrycia kosztów przesyłki w przypadku gdy mam aktywną usługę Allegro Smart, a towar który mu odesłałem był przesłany do mnie i zwrócony do niego w ramach tej usługi, czyli bezpłatnie?
@Contour-6 W zasadzie takie sprawy należy załatwiać przed a nie po, jeżeli towar był niezgodny z opisem to należało go reklamować i tu nie ma nic czy sprzedający się zgodzi na zwrot czy nie, a teraz musicie się dogadać. a usługa Smart nie ma tu żadnego znaczenia, nie przyjmuje zwrotów, więc kto ma pokryć koszty odesłania? Natomiast jak reklamujesz to czekasz na decyzję sprzedającego i zgodnie z prawem konsumenckim to sprzedający odbiera towar do reklamacji, jeżeli go chce a Ty masz go udostępnić, możecie ustalić inny sposób odesłania np; podsyła kuriera albo daje Ci etykietę, kod.Masz problem to otwórz dyskusję a masz pomoc Allegro.
@Contour-6 Zbyt mało informacji żeby prosto i jednoznacznie odpowiedzieć.
Jeżeli to była formalna reklamacja na niezgodność dostawy z ofertą i sprzedający uznał reklamację to nie może domagać się pokrycia kosztów przesyłki. W takim przypadku sprzedawca wysyła przedmiot bez wad na własny koszt.
Ale jeśli sprzedający zgłoszoną niezgodność uznał za nieistotną i odrzucił reklamację to należy rozumieć że jedynie zgodził się na wymiane przedmiotu na inny model, inny wzór, może inny rozmiar. W takim przypadku koszty przesyłek pokrywa kupujący czyli ty.
Usługa smart w takim przypadku nie ma nic do rzeczy.
Po zgłoszeniu zwrotu i zaznaczeniu opcji "niezgodność towaru z opisem" a następnie odesłaniu towaru sprzedawca przez miesiąc milczał. Po wysłaniu wiadomości o informację zwrotną napisał że w ofercie jest napisane że zwrotów nie przyjmuje. Odpisałem, że zwrot wynika z niezgodności towaru z opisem (i tak faktycznie było) i zaproponowałem że może mi wymienić na towar który będzie zgodny z opisem. Zgodził się ale chce żebym pokrył koszty przesyłki.
@Contour-6 Masz taką opcję jak "Zgłoś problem z zakupem" Znajdziesz to w na swoim koncie w zakładce Zakupy. Tam opisz problem, powołaj się na wcześniejszą korespondencję, domagaj się dostarczenia przedmiotu zgodnego z ustaleniami lub zwrotu pieniędzy. Nazywa się to dyskusja Allegro.
Przypomnij że sprzedający nie odpowiadał na reklamację przez miesiąc a zgodnie z przepisami nie odpowiadając przez 14 dni formalnie uznał reklamację i nie powinno być już żadnych problemów.
Masz jeszcze w zanadrzu bardzo skuteczne narzędzie "negatywny komentarz" Na razie opinii nie pisz ale postraszyć tym możesz.
Dziękuję za sugestię.
Mam tylko jedno pytanie, czy w tej sytuacji i domagania się przeze mnie wymiany towaru na zgodny z opisem, sprzedawca ma prawo obciążyć mnie kosztami wysyłki?
@Contour-6 Nie, ale wszystko Ci opisałem, zakładasz dyskusję i czekasz. Komentarz daruj sobie na razie. https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@Contour-6 my tego typu reklamacje załatwiamy zawsze bezpłatnie dla kupującego, płacimy za swoje błędy
ale sprzedawca może też zwrócić wpłatę za towar i nie wysyłać nowego - patrz przepisy o reklamacjach