anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zgubienie zawartości listu przez Pocztę Polską

MAMY ROZWIĄZANIE!
konto zamknięte
Nie dotyczy

Witam mam problem otóż wysłałem list zwykły z końcówkami magnetycznymi. Kupujący został wezwany na oocztę z powodu iż nie mogą mu przekazać listu gdyż list jest rozerwany a w środku brak towaru. 
kto ponosi odpowiedzialność?

Kierowniczka poczty twierdzi, że jest to wina tego co wysłał i nie zabezpieczył listu.

Moim zdaniem to wina poczty o niedbanie przesyłek.

prosze o odpowiedz kto ponosi odpowiedzialność braku zawartości listu ekonomicznego

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9
konto zamknięte
Nie dotyczy

Masz szczęście bo poczta stwierdziła ubytek zawartości jeszcze zanim wydała towar adresatowi. W tym wypadku, to Poczta ponosi odpowiedzialność. Gdyby adresat odebrał przesyłkę i zobaczył, że nic nie ma, to poczcie byś nic nie udowodnił, a klientowi musiałbyś wysłać drugi raz towar.

Tylko jest też zła wiadomość. Z tego co pamiętam z czasów nadawania przesyłek Pocztą, to w listach, wolno wysyłać tylko korespondencję. Żadnych wartościowych rzeczy. Więc sprawdź regulamin tej konkretnej przesyłki jaką nadałeś. Jeśli nie ma żadnych wykluczeń to zgłaszaj reklamację z tytułu ubytku zawartości i muszą Ci wypłacić odszkodowanie.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

Wiec co powinienem zrobić? Kierowniczka poczty odbiorcy powiedziała ze odsyłają pusty list do nadawcy. Czyli reklamacje mam złożyć ja na mojej poczcie?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Nadawca ponosi odpowiedzialność względem kupującego za tę sytuację. Należy mu się ponowna, odpowiednio zabezpieczona wysyłka lub zwrot całej wpłaty. Ty składasz reklamację na poczcie i domagasz się odszkodowania. Kupujący nie musi czekać na decyzję poczty.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

No to ostatnie moje pytanie. Bo ponoć na poczcie nie można reklamować już przesyłek nierejestrowanych tylko polecone. Czy to prawda czy mając zwrócony list zwykły z uszkodzeniami mogę go użyć jako dowód ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Z tego co kojarzę, formalnie można złożyć nie tyle reklamację, co skargę w przypadku listów nierejestrowanych. W praktyce jednak nic to nie daje, ale próbuj, reklamuj, zobaczysz jaki będzie efekt.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 dokładnie. Na skargę szkoda czasu i nerwów bo nawet jeśli skarga jest rozpatrzona pozytywnie to i tak nadawca nie dostanie ani złotówki z całej tej sytuacji. Odszkodowania wypłacają tylko za reklamacje.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte jeżeli obecnie w regulaminie poczty jest tak, że nie można reklamować nierejestrowanych przesyłek, to nie możesz tego zrobić. No, w sumie możesz, ale i tak automatycznie Ci to odrzucą odpisując, że to sprzeczne z regulaminem i nawet nie będą wnikać w szczegóły.

Moja dobra rada, ode mnie jako sprzedawcy, który już na Allegro trochę czasu siedzi. NIE WYSYŁAJ NIEREJESTROWANYCH przesyłek. Najlepiej zrezygnuj też z pobrań. Kto uczciwie ma kupić i tak kupi. Przynajmniej śpisz spokojnie. Pamiętaj, że nadając uczciwie nierejestrowaną przesyłkę, w żaden sposób nie udowodnisz tego klientowi. Nieuczciwy klient zawsze może Ci napisać, że nie dostał towaru (mimo, iż np. listonosz doręczył mu przesyłkę). Nie zweryfikujesz tego (no chyba, że jakimś cudem skontaktujesz się z UP, który mu doręczał i np. listonosz będzie pamiętał, że doręczył akurat Twój list, ale nie liczyłbym na to bo mają tyle przesyłek, że nie ma opcji żeby takie coś pamiętać; tym bardziej od kogo to był list). Natomiast Ty, jeśli klient twierdziłby, że nie dostał przesyłki, MUSISZ mu wysłać po raz kolejny towar. Ja nierejestrowane miałem dość krótko (jeszcze kilka lat temu, gdy klienci byli kilkadziesiąt razy bardziej uczciwi niż obecnie). Mimo to, kilka razy miałem takie jazdy, że niby ktoś nie dostał i jeszcze mi zarzucali, że to ja nie wysłałem. Szybko więc z tego zrezygnowałem.

Tak jak Ci pisałem, w listach (czy to nierejestrowanych czy poleconych) do niedawna można było wysyłać tylko korespondencję. Nie sądzę aby pod tym względem Poczta stała się bardziej liberalna i pozwoliła na inne przedmioty. Tym bardziej, że od pewnego czasu robili wszystko aby przerzucić nadawanie produktów koniecznie w paczkach.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

Super dziękuje za odpowiedz oraz dobre rady. Zrobię według zaleceń i będę wysyłał tylko polecone listy.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte tylko sprawdź czy w poleconych można obecnie wysyłać inne rzeczy niż korespondencja. Może się bowiem okazać, że nawet przy poleconym jeśli coś uszkodzą czy ukradną to nie wypłacą odszkodowania. Trzeba to sobie po prostu przekalkulować. Choć z drugiej strony, mi ostatnio Inpost odrzucił 2 reklamacje gdzie paczki były wzorowo zapakowane (kartony, bąbelki, naklejka ostrożnie szkło), a i tak napisali, że to niewłaściwe opakowanie 😕 Na pytanie jednak jakie w takim razie jest właściwe, skoro to było wzorowo, wedle ich zaleceń z regulaminu, to już zaczęli odwracać kota ogonem, że niby produkt zbyt delikatny, niby niedozwolony (co jest bzdurą bo wszystko zgodne z ich regulaminem). No cóż. Trzeba kiedyś ew. usiąść i zgłosić ich gdzieś do UKE. Tylko wiecznie brak czasu i na tym cwaniaki bazują.

oznacz moderatorów