Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
opiszę w skrócie sytuację. Nadałem 4.11 jak zawszę przesyłki Allegro Inpost w punkcie POP, wszystkie zostały poprawnie przyjęte. 7.11 zadzwoniła do mnie Pani z InPost że 14 przesyłek nie ma statusów pytając jak je nadaje kurierowi. Opisałem jej też ja wyglądają i mieli sprawdzać kamery. Tego samego dnia także spotkałem kuriera który zabiera przesyłki z tego punktu, i powiedział mi, że nie mógł tych paczek zabrać na auto systemowo bo pokazywał mu błąd który często się zdarza w tym punkcie, zabrał paczki zamykając zlecenie niekompletne i tak właśnie one zaginęły systemowo.
Po wymianie maili z Inpost Poznań ustaliłem że paczki zaginęły i mam złożyć reklamację i mogę wysłać nowe przesyłki a dla bezpieczeństwa gdyby któraś się znalazła Pani zaznaczyła w systemie powrót ich do nadawcy.
Zrobiłem nowe przesyłki i nadałem je w nocy do Paczkomatu, rano spojrzałem do baselinker i widziałem że pierwotne przesyłki ruszyły w trasę i mają już statusy świadczące że zostaną dostarczone, zadzwoniłem ponownie na infolinię o 7 rano. Ustaliłem z nią aby w przesyłkach pierwotnych skasować informację o zwrocie, oraz anulować przesyłki drugie które w nocy wsadziłem i były jeszcze w Paczkomcie, Pani podobno wszystko zapisała w systemie. Kurier odbierając paczki z Paczkomatu miał informację o zwrocie, widziałem ją na jego skanerze akurat byłem pod Paczkomatem. W godzinach po południowych 8.11 paczki pierwotne jednak zamiast być dostarczone to zadziałał zwrot ustalony wcześniej i przesyłki się cofały, jedynie nie wiem czemu trzy paczki dostarczono. Wieczorem dzwoniłem na impost pani nie wiedział co ma zrobić do końca, powiedziała mi abym napisał na pomoc@inpost.pl zrobiłem to ale to nie uratowało sytuacji aby nie cofać przesyłek teraz (sobota) wszystkie przesyłki się cofają pierwsze i ponownie nadane:
14 przesyłek pierwszych dostarczono 3 szt., 1 faktycznie zaginęła 10 szt. cię cofa do punktu.
Z drugiego zestawu wszystkie się cofnęły 14 szt.
Jestem stratny 24 sztuki przesyłki prawie 300 zł, jak zgłosić taką reklamację na InPost obawiam się że formularz tego nie ogarnie, a zawinił tu kurier który świadomie zabrał przesyłki z błędem bez przyjęcia na auto, oraz infolinia która mówiła że coś zrobiła i nic w systemie nie zmienili?
Dzień dobry,
w tej sytuacji jeśli przesyłki zostały skierowane już jako Zwrot do Nadawcy to proszę o zgłoszenie reklamacji.
Reklamacja może zostać zgłoszona poprzez:
- formularz reklamacyjny pod linkiem: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
- kontakt z infolinią 722 444 000 / 746 600 000
poniedziałek – piątek 7:00 – 22:00
sobota 8:00 – 20:00
niedziela 8:00 - 18:00
święta 8:00 - 16:00
- kontakt poprzez czat bądź formularz kontaktowy pod linkiem: https://inpost.pl/kontakt
Równocześnie w imieniu firmy najmocniej przepraszam za powstałe niedogodności.
Przesyłki te zaginione już to zrobiłem razem z roszczeniem za zawartość, czy mam składać ponownie bez roszczeni o zwrot za zawartość czy to wystarczy i zwrócą tylko koszt wysyłki?
Dla pozostałych nadanych przez wprowadzenie w błąd przez pracownika InPost, jakie uzasadnienie opisać?
Za zaginioną uznaje się przesyłkę, która nie została doręczona w ciągu 30 dni od daty nadania. Od 4 listopada nie minęło jeszcze 30 dni. Oczywiście operator pocztowy ma prawo uznać przesyłkę za zaginioną przed upływem tego terminu (ale jak rozumiem, nie dostałeś decyzji operatora w tej sprawie).
W wiadomościach z sortownią dostałem potwierdzenie że mam zgłaszać reklamację bo raczej się nie znajdą:
Nadal weryfikujemy losy paczek
Oczywiście można już teraz składać reklamacje.
Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej [Dz.U. 2019 poz. 474] mówi.
§ 6. [Termin zgłoszenia reklamacji]
2. Reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi niebędącej usługą powszechną można wnieść:
2) z tytułu utraty przesyłki pocztowej - w dniu następnym po upływie terminu, w jakim uważa się niedoręczoną przesyłkę za utraconą, określonego przez operatora pocztowego w regulaminie świadczenia usług pocztowych;
Regulamin usługi "Regulamin świadczenia usługi „Paczkomat 24/7”
przez InPost Sp. z o.o." (regulamin usługi „Allegro Paczkomat 24/7 InPost”, nie przewiduje zaginięcia przesyłki, ale odwołuje się do regulaminu ogólnego)
§ 12.
3. Niedoręczoną Przesyłkę uważa się za utraconą, jeżeli doręczenie lub zawiadomienie o możliwości jej odebrania w Urządzeniu Paczkomat lub w POP bądź jej bezpośredniego doręczenia Odbiorcy nie nastąpiło w terminie 30 dni od dnia jej nadania.
§ 14.
2. Reklamację można zgłosić:
2) z tytułu utraty Przesyłki, w dniu następnym po upływie terminu, w jakim usługa Paczkomat 24/7 powinna być wykonana, liczonego zgodnie z § 9 ust. 2 Regulaminu. {to jest błąd, bo ten art. mówi: Do terminów wskazanych w ust. 1 nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót i niedziel}
9. W przypadku chęci złożenia reklamacji obejmującej więcej niż jedną Przesyłkę (wobec których nie wykonano lub nienależycie wykonano Usługi), w stosunku do każdej z tych Przesyłek powinna być złożona odrębna reklamacja (jedna Przesyłka – jedna reklamacja). {niestety musisz zgłosić oddzielną reklamację na każdą przesyłkę}
Potrzebujesz oficjalnego pisma od operatora, o uznaniu przesyłek za zaginione oraz o odstępstwie od § 12 ust. 3 regulaminu w stosunku do nich. Bez tego przesyłki procesowane są poprawnie, bo w przypadku usługi Allegro Inpost termin doręczenia jest nieskończony (czyli dopiero 5 grudnia możesz reklamować, że zaginęła, ale nawet jakby się odnalazła za X lat i doręczona, to uznaje się ją za doręczoną w terminie). Decyzję musisz mieć dla każdej przesyłki.
W {} są moje komentarze do poszczególnych punktów regulaminu.
Regulamin to regulamin.
Ale teraz pytanie otwarte kto się odważył kupującemu napisać proszę czekać do 30 dni za paczką 😅