anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zniszczoną paczkę z inpost. Kupujący żąda zwrotu pieniędzy. Jak powinien zachować się sprzedawca.

SY1969
#8 Zapaleniec#

Zniszczoną paczkę z inpost. Kupujący żąda zwrotu pieniędzy. Jak powinien zachować się sprzedawca.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kostas11
#21 Demiurg#

@SY1969 a coś więcej czy były uszkodzenia widoczne z zewnątrz czy jest protokół czy tylko wewnątrz towar uszkodzony, ogólnie Ty odpowiadasz za towar do momentu wydania ale odbiorca paczki tez ma swoje obowiązki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@kostas11 a kiedy następuje wydanie jak sprzedaje osoba prywatna? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@exoryna jak wydasz przewoźnikowi na kupującego wszystko przechodzi 🙂 Przy firmie jak przewoźnik wydaje kupującemu 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

SY1969
#8 Zapaleniec#

Płyta winylowa, sprzedawana z Allegro Lokalnie. Całkowicie zniszczony. Jest protokół i reklamacja. Sedno sprawy polega na tym, jak powinien postępować sprzedawca. Kupujący żąda zwrotu pieniędzy.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@SY1969 no to jak jest protokół to oddaj kasę lub nową płytę a Ty dostaniesz odszkodowanie jako nadawca ( możesz to przerzucić na kupującego jako osoba prywatna ale na allegro szkoda walki ) 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

SY1969
#8 Zapaleniec#

Czy zwrot pieniędzy kupującemu jest prawidłowy?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@SY1969  oczywiście a Ty powinieneś dostać odszkodowanie z inposta z reguły trwa to 30 dni 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

SY1969
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź. Zrobię tak. Uzyskanie odszkodowania od Inpost, jak rozumiem, jest nierealne. Do przeglądu, wyciąg z protokołu: "Opis: Jedna płyta jest całkowicie złamana, druga jest bardzo wygięta. Aby złamać dwie płyty, nawet bez opakowania, potrzebujesz bardzo mocnego ciosu. Do wysyłania płyt używam fabrycznego profesjonalnego opakowania. Płyty zostały zwrócone bez opakowania. Obie płyty są całkowicie zniszczone."

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@SY1969 Kupującego nie obchodzi to, ty odpowiadasz za towar i ty składasz reklamację. Kupującemu należy się towar zgodny z zakupem.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@LEW433 po czym wnosisz?

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 no nie do końca, sprawdziłem sprzedawca jet osobą prywatną, więc wydanie w tym przypadku jest jak sprzedawca przekaże towar przewoźnikowi i na kupującego przechodzą wszystkie starty ( oczywiście pod warunkiem że towar był odpowiednio spakowany ) Ale @SY1969 na allegro tego nie wygrasz tu kupujący zawsze jest góra więc jesteś w plecy 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@SY1969 Kupujący z Tobą zawarł umowę sprzedaży i dostarczenia rzeczy, nie z przewoźnikiem. Ty możesz złożyć reklamację na poczcie, a kupujący składa reklamację u Ciebie. Kupujący nie może pozostać bez pieniędzy i ze zniszczonym przedmiotem. W takiej sytuacji powinieneś mu towar wymienić na swój koszt lub oddać całą wpłatę, zanim on skorzysta z Programu Ochrony Kupujących, bo gdy otrzyma od Allegro rekompensatę, serwis będzie mógł wymagać Od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane nawet przypadki blokady konta w podobnych sytuacjach.

Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

 

oznacz moderatorów

SY1969
#8 Zapaleniec#

Dokladnie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@SY1969 Piałem że kupujący nie może zostać bez towaru, zapłacił to musi otrzymać, wyślij nowy a ty zgłosisz o odszkodowanie.

oznacz moderatorów