Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zniszczoną paczkę z inpost. Kupujący żąda zwrotu pieniędzy. Jak powinien zachować się sprzedawca.
@SY1969 a coś więcej czy były uszkodzenia widoczne z zewnątrz czy jest protokół czy tylko wewnątrz towar uszkodzony, ogólnie Ty odpowiadasz za towar do momentu wydania ale odbiorca paczki tez ma swoje obowiązki 🙂
@kostas11 a kiedy następuje wydanie jak sprzedaje osoba prywatna?
@exoryna jak wydasz przewoźnikowi na kupującego wszystko przechodzi 🙂 Przy firmie jak przewoźnik wydaje kupującemu 🙂
Płyta winylowa, sprzedawana z Allegro Lokalnie. Całkowicie zniszczony. Jest protokół i reklamacja. Sedno sprawy polega na tym, jak powinien postępować sprzedawca. Kupujący żąda zwrotu pieniędzy.
@SY1969 no to jak jest protokół to oddaj kasę lub nową płytę a Ty dostaniesz odszkodowanie jako nadawca ( możesz to przerzucić na kupującego jako osoba prywatna ale na allegro szkoda walki )
Czy zwrot pieniędzy kupującemu jest prawidłowy?
@SY1969 oczywiście a Ty powinieneś dostać odszkodowanie z inposta z reguły trwa to 30 dni 😞
Dziękuję za odpowiedź. Zrobię tak. Uzyskanie odszkodowania od Inpost, jak rozumiem, jest nierealne. Do przeglądu, wyciąg z protokołu: "Opis: Jedna płyta jest całkowicie złamana, druga jest bardzo wygięta. Aby złamać dwie płyty, nawet bez opakowania, potrzebujesz bardzo mocnego ciosu. Do wysyłania płyt używam fabrycznego profesjonalnego opakowania. Płyty zostały zwrócone bez opakowania. Obie płyty są całkowicie zniszczone."
@SY1969 Kupującego nie obchodzi to, ty odpowiadasz za towar i ty składasz reklamację. Kupującemu należy się towar zgodny z zakupem.
@LEW433 po czym wnosisz?
@LEW433 no nie do końca, sprawdziłem sprzedawca jet osobą prywatną, więc wydanie w tym przypadku jest jak sprzedawca przekaże towar przewoźnikowi i na kupującego przechodzą wszystkie starty ( oczywiście pod warunkiem że towar był odpowiednio spakowany ) Ale @SY1969 na allegro tego nie wygrasz tu kupujący zawsze jest góra więc jesteś w plecy 😞
@SY1969 Kupujący z Tobą zawarł umowę sprzedaży i dostarczenia rzeczy, nie z przewoźnikiem. Ty możesz złożyć reklamację na poczcie, a kupujący składa reklamację u Ciebie. Kupujący nie może pozostać bez pieniędzy i ze zniszczonym przedmiotem. W takiej sytuacji powinieneś mu towar wymienić na swój koszt lub oddać całą wpłatę, zanim on skorzysta z Programu Ochrony Kupujących, bo gdy otrzyma od Allegro rekompensatę, serwis będzie mógł wymagać Od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane nawet przypadki blokady konta w podobnych sytuacjach.
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.
Dokladnie.
@SY1969 Piałem że kupujący nie może zostać bez towaru, zapłacił to musi otrzymać, wyślij nowy a ty zgłosisz o odszkodowanie.