Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zakupił reflektor samochodowy, lampa wysłana została za granicę. Klient ingerował w lampę wymieniając przetwornicę i teraz chce zwrócić bo mówi że nie działa. Co mam zrobić?
@robasd Reklamację MUSISZ rozpatrzyć. Napisz że prosisz o odesłanie przedmiotu w ramach reklamacji. NIE olej sprawy bo allegro tego nie lubi. Poinformuj przy tym kupującego że jeżeli stwierdzisz uszkodzenia wynikłe z jego winy ( nieprawidłowy montaż, użytkowanie, zmiany konstrukcyjne) reklamacja może być odrzucona. Poczekaj na przedmiot i wtedy sam podejmiesz decyzje o uznaniu lub nie. Tak, negatyw może wystawić.
@robasd Masz rozpatrzyć jego reklamację w ciągu 14 dni. Jeżeli tego nie zrobisz, reklamacja będzie uznana z mocy prawa i będziesz musiał spełnić żądania kupującego. Rzekoma ingerencja kupującego w lampę nie ma żadnego znaczenia i nie wpływa na czas rozpatrzenia reklamacji. Pamiętaj, że jeśli reklamację odrzucisz, klient może rozpocząć spór na Allegro, a w nim poprosić o pomoc pracownika Allegro. Może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to może (nie musi) skończyć się blokadą Twojego konta.
@robasd
Przede wszystkim należy pozwolić Kupującemu aby jednoznacznie określił swoją decyzję: odstąpienie od umowy zakupu czy reklamacja z powodu wady tkwiącej w rzeczy w chwili wydania jej kupującemu (żeby uniknąć ew. nieporozumień)
Np. wszyscy Ci doradzają, żebyś rozpatrywał reklamację, a Klient de facto złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 UoPK i .. może być problem.
(Powołanie się na niedziałanie rzeczy w oświadczeniu o odstąpieniu z Art. 27 nie zmienia kwalifikacji oświadczenia).
W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu gdy zakup był "konsumencki" - masz obowiązek je przyjąć, ale możesz potrącić koszt zmniejszenia wartości rzeczy wskutek działań Kupującego (wyceniasz z należytą starannością koszt niesprawnego reflektora w który ingerowały osoby trzecie i oddajesz taką kwotę).
W przypadku gdy Kupujący składa reklamację z tytułu rękojmi - powinieneś ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni: uznać lub odrzucić
Jeżeli nie chcesz uznawać reklamacji bez zapoznania się ze stanem rzeczy powinieneś wezwać Kupującego to przysłania reklamowanej rzeczy (w przypadku uznanej reklamacji poniesiony przez Kupującego koszt przesyłki będziesz musiał mu oddać).
(jeżeli aktualna niesprawność rzeczy wynika z nieuprawnionych ingerencji w jej konstrukcję to mogą to być przesłanki do odrzucenia reklamacji).