Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W ostatnim czasie nonszalancja kupujących mnie zaskakuje. Odkąd usługa smart robi się bardzo popularna, klienci odsyłając towar do przesyłki nie dołączają żadnych informacji o sobie. Jedynym dokumentem służącym do identyfikacji zwrotu pozostaje numer telefonu wpisany na etykiecie zwrotu.Niestety często jest inny. Jeśli uda się połączyć zwrócony towar z informacją od allegro to problem się kończy. Gorzej gdy klient nie zwróci paragonu fiskalnego, wtedy trzeba dzwonić i wyjaśniać sprawę oraz prosić o dosłanie oświadczenia o jego zagubieniu.
Uważam że, Allegro powinno w widoczny sposób informować iż paragon fiskalny to nieodzowny element zwrotu. W zakładce zwroty powinna być funkcja pobierania wypełnionego formularza odstąpienia od umowy. Drukowanie go na zapas z maili nie ułatwia pracy.
Otwieram temat i czekam na wasze opinie i propozycje w tym temacie😢
@myslenie-szkodzi robię to samo. Poruszyłem problem aby wywołać dyskusję. Każdy z nas jakoś sobie z tym radzi. Jak allegro da się przekonać że jest to problem dla sprzedawców to może wymyślą coś sensownego i pomocnego.
Cyrk to się zacznie jak w M.S. zlikwidują TRANSAKCJE a ZAMÓWIENIA pozostawią takie jak są dzisiaj.
to takie dupochrony ale przepisy mówią wyraźnie
w przypadków zwrotów sprzedawca ma prowadzić rejestr zwrotów, w którym jest pozycja o formularzu odstąpienia od umowy i podpisie zwracającego
cyt:
Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:
- dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
- protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kasa-fiskalna-ewidencja-zwrotow-towarow
dyrektywa o ustawie konsumenckiej mówi wyraźnie, że kupujący ma złożyć "jednoznaczne" oświadczenie o odstąpieniu od umowy
można sobie sprawdzić co znaczy to w polskim prawie
oczywiście uokik i np: inspekcja handlowa mają to gdzieś
tak naprawdę w tej sprawie ratuje nas tylko przepis podany tutaj:
https://www.pb.pl/fiskus-lubi-stawiac-tezy-bez-dowodow-782672
@RED dowody trzeba zbierać dla fiskusa, mają prawo do weryfikacji 6 lat wstecz.
W dobie cyfryzacji protokoły zwrotu nie muszą być już podpisywane.
@BURZYNSKID A nie 5 lat wstecz? Coś się zmieniło?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere 5 zakończonych + bieżący, razem 6.
@xyz96 Jeżu kolczasty, jeszcze parę lat takiego rozdawnictwa publicznych pieniędzy i skarbówka będzie mogła robić kontrol(l)e 10 lat wstecz, byle kogoś na czymkolwiek uwalić i ściągnąć szekle.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere widzę, że wesz na kogo głosować, a raczej na kogo nie głosować 🙂
@Knowhere 5 lat ale od końca roku rozliczeniowego , czyli 6 lat
Wydruk kopii paragonu przy obecnej technice to chwila , a jeśli jest zwrot to musi być odstąpienie od umowy zgodnie z UK. Jeśli klient niepofatygował się , aby nas poinformować o fakcie odstąpienia po prostu czekamy , aż się sam skontaktuje i wówczas zostaje poinformowany o takim obowiązku .Najwięcej jest zwrotów ze smarta i klient jeśli generuje bezpłatny zwrot automatycznie mamy odstąpienie na mailu , wytstarczy wydrukować i podpiąć kopię paragonu .Jak mięliśmu stary typ kasy dwurolkowy robiliśmy foto z kopii . US nie może kwestionować takiego dokumentu skoro UK zezwala na zwrot bez dokumentu zakupu .
Osobiście nie głosuję bo nie mam na kogo , ale w czasach PO nie było roku bez kontlolii każda musiala się skończyć mandatem . Kontrolujący kopali czasem 3-4 dni do momentu ,aż na coś trafili / z reguły blachostki ale ... / Od wygranej PIS o dziwo i odpukać byla jedna baaaardzo miła szybka kontrolka .