anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

masowe opóźnienia w dostawach Allegro Delivery DPD

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Dzień Dobry,
Dzisiaj w nocy klienci otrzymali masowo informację o opóźnieniach w dostawie Allegro DPD.
Z wczoraj nadanych paczek, 29 przesyłek ma status "Do wyjaśninia .... "
Klienci otrzymali wiadomość w aplikacji Allegro o treści:


"Zmiana statusu na: Do wyjaśnienia u kuriera - prosimy o kontakt z naszym biurem tel. XXXXXXXXX"
tutaj podaliscie numer telefonu do naszego biura. 

W konsekwencji wydzwaniają do nas non stop od rana a my nie znamy ani powodu opóźnień, ani nie jesteśmy w stanie nic za bardzo z tym zrobnić. Paczki zostały standardowo wydane wczoraj kurierowi.
Czy w tej wiadomości nie powinieni być numer do DPD lub pracownika Allegro, który może uzyskać szybko jakąś informację i od razu pomóc klientom?
Teraz to wygląda tak, ze my przez formularz kontaktowy musimy pisać do pomocy Allegro, Allegro nastepnie pisze do DPD a my musimy czekać na jakąś informację - co wydłuża cały ten proces. To bardzo dużo pracy dla wszystkich, a najwięcej dla nas, bo musimy obsłużyc każdy taki telefon i wiadomość od klienta.

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Dzień dobry @automaxhit_pl! Czy możesz podać przykładowe numery zamówień lub przesyłek, dla których kupujący otrzymali takie wiadomości? 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Przykłady numerów listów poniżej:

AD0PRP62808WXFZW2

AD020MKZG0BV64WLV

AD0GXBWT7QK4WHMGS

AD0CC9KMMCR21M17B

Odtałem od klientów screeny tych wiadomości, więc to jest informacja sprawdzona.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@automaxhit_pl dziękuję! Wyjaśniam to i dam znać, gdy otrzymam informacje w tej sprawie. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@la_nika a nie było przypadkiem tak że to Allegro miało brać cały kontakt i odpowiedzialność za przesyłki Allegro Delivery ? dobrze że z tego zrezygnowałem, a co się będzie działo w grudniu to już współczuję 😞

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@kostas11

Nie muszę brać odpowiedzialności, bo w tej usłudze, to oni są formalnie przewoźnikiem. Odpowiadają więc przed nadawcą jako operator pocztowy na podstawie ustawy prawo pocztowe oraz rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej.

Nie mogą też zwalać odpowiedzialności na firmy, którym powierzają wykonanie usługi. Przed nadawcą odpowiedzialność ponosi operator pocztowy, z którym nadawca zawarł umowę na doręczenie przesyłki (a w Allegro Delivery jest to Allegro). 

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

może im się naczepa spaliła i akurat było tam większość twoich paczek. Wypadki się zdarzają, nie raz widziałem w wiadomościach zdjęcia powypadkowe tirów tego czy innego przewoźnika. Zwykle zamazują logo i tak ale da się rozpoznać.

Inaczej nie widzę możliwości żeby hurtowo zniknęło kilkadziesiąt paczek.

Albo u mnie była akcja że kurier wyszedł z paczką do doręczenia a ktoś szedł ulicą wsiadł do wozu i odjechał. Znaleziono go rozwalonego na drzewie 10km za miastem.

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

To jeszcze spróbuj wyjaśnić czemu podali numer telefonu do niego. 🤣

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@Ajek88 sorry nie doczytałem :0 nie wiem czemu podali do nadawy, może mają wywalone, nie miałem jeszcze takiego przypadku. Zwykle bym dzwonił do mojego przedstawiciela i go męczył.

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

Ale oni podali numer do nadawcy!

"Zmiana statusu na: Do wyjaśnienia u kuriera - prosimy o kontakt z naszym biurem tel. XXXXXXXXX"

tutaj podaliscie numer telefonu do naszego biura. 

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

@mix-mce właśnie to nadaje tej sytuacji wyższy wymiar abstrakcji. Opóźnienia się zdarzają tak jak piszesz. Tylko nielogiczne jest podawanie numeru telefonu do nadawcy przesyłki, który sam nie ma pojęcia o co chodzi. 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Ajek88

Tylko że w tym momencie nie ma jeszcze mowy o opóźnieniu. Regulaminowy termin doręczenia wynosi do trzech dni roboczych, a minął dopiero niecały jeden dzień (doba się jeszcze nie skończyła).

I teraz opóźnienie w doręczeniu przesyłki, to niedoręczenie jej w gwarantowanym w regulaminie lub umowie terminie. Allegro znowu bawi się w ustawodawcę.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@kostas11 tak.. 11 grudnia 2023... heh

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Problem jest taki, że po tym długim weekendzie DPD miało tyle paczek, że nie są w stanie ich obsłużyć. Część poprostu pozostawili na sortowni wysyłając wiadomość do klientów o opoźnieniu. Klienci te wiadomości dostawali od 2 w nocy do 7 rano ..... A od 7 rano wydzwaniają do nas z pretensjami, bo w aplikacji allegro podano numer do nadawcy 😞 Już mam założone pierwsze dyskusje ... Oszaleć idzie.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@automaxhit_pl nie było jeszcze u mnie dpd więc nie wiem, ale jest bardzo duża pewność że to właśnie przyczyna. DPD jest zawalone paczkami odkąd dostali dostawy allegro delivery.

Za to kurier DHL u mnie płacze że nie ma prawie paczek

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

Czyli za kilka dni / tygodni będziesz pisał do Allegro (które jest też w tym przypadku operatorem pocztowym) prośbę o usunięcie komentarzy, a oni Ci odpiszą, że to subiektywna opinia klientów i nie mogą tego zrobić. Mi jako kupującemu chce się śmiać z tego jak ta firma działa, Tobie pewnie wręcz przeciwnie. 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@automaxhit_pl

Wg regulaminu Allegro Delivery, termin doręczenia przesyłki wynosi do trzech dni roboczych (dopiero po tym terminie przesyłkę uważa się za opóźnioną). Tymczasem Allegro już na drugi dzień, jeszcze przed upływem tego terminu informuje, że przesyłki dotrą do adresatów z opóźnieniem. A opóźnienie o którym informują, to opóźnienie w stosunku do ich przewidywanego terminu doręczenia. 

Tu mam taką teorię że były to zamówienia z 10 i 11 listopada, a bot nie ogarnął, że 11 był dniem wolnym. 

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

To dalej nie wyjaśnia dlaczego każe kontaktować się z nadawcą.

oznacz moderatorów