anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

masowe opóźnienia w dostawach Allegro Delivery DPD

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Dzień Dobry,
Dzisiaj w nocy klienci otrzymali masowo informację o opóźnieniach w dostawie Allegro DPD.
Z wczoraj nadanych paczek, 29 przesyłek ma status "Do wyjaśninia .... "
Klienci otrzymali wiadomość w aplikacji Allegro o treści:


"Zmiana statusu na: Do wyjaśnienia u kuriera - prosimy o kontakt z naszym biurem tel. XXXXXXXXX"
tutaj podaliscie numer telefonu do naszego biura. 

W konsekwencji wydzwaniają do nas non stop od rana a my nie znamy ani powodu opóźnień, ani nie jesteśmy w stanie nic za bardzo z tym zrobnić. Paczki zostały standardowo wydane wczoraj kurierowi.
Czy w tej wiadomości nie powinieni być numer do DPD lub pracownika Allegro, który może uzyskać szybko jakąś informację i od razu pomóc klientom?
Teraz to wygląda tak, ze my przez formularz kontaktowy musimy pisać do pomocy Allegro, Allegro nastepnie pisze do DPD a my musimy czekać na jakąś informację - co wydłuża cały ten proces. To bardzo dużo pracy dla wszystkich, a najwięcej dla nas, bo musimy obsłużyc każdy taki telefon i wiadomość od klienta.

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Dzień dobry @automaxhit_pl! Czy możesz podać przykładowe numery zamówień lub przesyłek, dla których kupujący otrzymali takie wiadomości? 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Przykłady numerów listów poniżej:

AD0PRP62808WXFZW2

AD020MKZG0BV64WLV

AD0GXBWT7QK4WHMGS

AD0CC9KMMCR21M17B

Odtałem od klientów screeny tych wiadomości, więc to jest informacja sprawdzona.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@automaxhit_pl dziękuję! Wyjaśniam to i dam znać, gdy otrzymam informacje w tej sprawie. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@la_nika a nie było przypadkiem tak że to Allegro miało brać cały kontakt i odpowiedzialność za przesyłki Allegro Delivery ? dobrze że z tego zrezygnowałem, a co się będzie działo w grudniu to już współczuję 😞

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@kostas11

Nie muszę brać odpowiedzialności, bo w tej usłudze, to oni są formalnie przewoźnikiem. Odpowiadają więc przed nadawcą jako operator pocztowy na podstawie ustawy prawo pocztowe oraz rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej.

Nie mogą też zwalać odpowiedzialności na firmy, którym powierzają wykonanie usługi. Przed nadawcą odpowiedzialność ponosi operator pocztowy, z którym nadawca zawarł umowę na doręczenie przesyłki (a w Allegro Delivery jest to Allegro). 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#15 Entuzjasta

@pecela  no i będzie tak: Kowal (czytaj: allegro delivery)  zawinił, a Cygana (czytaj; sprzedawca=nadawca)  powiesili, bo buja się z odpowiedziami i  dostanie negatyw za opóźnienie. Nawet jesli potem usuną, czy nie odejmą tych parszywych punktów za niezawinione opóźnienia, to ślad (czytaj: nieprzyjemny zapaszek) pozostanie.

 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@AptekaNatolinska

Najprostsze rozwiązanie to podawać przewidywany czas dostawy jako przedział dat (np termin deklarowany - termin gwarantowany wg regulaminu przewoźnika) lub dodać tam słowo "po" (zwłaszcza jak usługa nie ma gwarantowanego terminu doręczenia). Niestety dla Allegro jest to zbyt skomplikowane. 

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

może im się naczepa spaliła i akurat było tam większość twoich paczek. Wypadki się zdarzają, nie raz widziałem w wiadomościach zdjęcia powypadkowe tirów tego czy innego przewoźnika. Zwykle zamazują logo i tak ale da się rozpoznać.

Inaczej nie widzę możliwości żeby hurtowo zniknęło kilkadziesiąt paczek.

Albo u mnie była akcja że kurier wyszedł z paczką do doręczenia a ktoś szedł ulicą wsiadł do wozu i odjechał. Znaleziono go rozwalonego na drzewie 10km za miastem.

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

To jeszcze spróbuj wyjaśnić czemu podali numer telefonu do niego. 🤣

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@Ajek88 sorry nie doczytałem :0 nie wiem czemu podali do nadawy, może mają wywalone, nie miałem jeszcze takiego przypadku. Zwykle bym dzwonił do mojego przedstawiciela i go męczył.

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

Ale oni podali numer do nadawcy!

"Zmiana statusu na: Do wyjaśnienia u kuriera - prosimy o kontakt z naszym biurem tel. XXXXXXXXX"

tutaj podaliscie numer telefonu do naszego biura. 

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

@mix-mce właśnie to nadaje tej sytuacji wyższy wymiar abstrakcji. Opóźnienia się zdarzają tak jak piszesz. Tylko nielogiczne jest podawanie numeru telefonu do nadawcy przesyłki, który sam nie ma pojęcia o co chodzi. 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Ajek88

Tylko że w tym momencie nie ma jeszcze mowy o opóźnieniu. Regulaminowy termin doręczenia wynosi do trzech dni roboczych, a minął dopiero niecały jeden dzień (doba się jeszcze nie skończyła).

I teraz opóźnienie w doręczeniu przesyłki, to niedoręczenie jej w gwarantowanym w regulaminie lub umowie terminie. Allegro znowu bawi się w ustawodawcę.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@kostas11 tak.. 11 grudnia 2023... heh

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Problem jest taki, że po tym długim weekendzie DPD miało tyle paczek, że nie są w stanie ich obsłużyć. Część poprostu pozostawili na sortowni wysyłając wiadomość do klientów o opoźnieniu. Klienci te wiadomości dostawali od 2 w nocy do 7 rano ..... A od 7 rano wydzwaniają do nas z pretensjami, bo w aplikacji allegro podano numer do nadawcy 😞 Już mam założone pierwsze dyskusje ... Oszaleć idzie.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@automaxhit_pl nie było jeszcze u mnie dpd więc nie wiem, ale jest bardzo duża pewność że to właśnie przyczyna. DPD jest zawalone paczkami odkąd dostali dostawy allegro delivery.

Za to kurier DHL u mnie płacze że nie ma prawie paczek

oznacz moderatorów

Ajek88
#9 Pomysłodawca

Czyli za kilka dni / tygodni będziesz pisał do Allegro (które jest też w tym przypadku operatorem pocztowym) prośbę o usunięcie komentarzy, a oni Ci odpiszą, że to subiektywna opinia klientów i nie mogą tego zrobić. Mi jako kupującemu chce się śmiać z tego jak ta firma działa, Tobie pewnie wręcz przeciwnie. 

oznacz moderatorów