Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry,
Dzisiaj w nocy klienci otrzymali masowo informację o opóźnieniach w dostawie Allegro DPD.
Z wczoraj nadanych paczek, 29 przesyłek ma status "Do wyjaśninia .... "
Klienci otrzymali wiadomość w aplikacji Allegro o treści:
"Zmiana statusu na: Do wyjaśnienia u kuriera - prosimy o kontakt z naszym biurem tel. XXXXXXXXX"
tutaj podaliscie numer telefonu do naszego biura.
W konsekwencji wydzwaniają do nas non stop od rana a my nie znamy ani powodu opóźnień, ani nie jesteśmy w stanie nic za bardzo z tym zrobnić. Paczki zostały standardowo wydane wczoraj kurierowi.
Czy w tej wiadomości nie powinieni być numer do DPD lub pracownika Allegro, który może uzyskać szybko jakąś informację i od razu pomóc klientom?
Teraz to wygląda tak, ze my przez formularz kontaktowy musimy pisać do pomocy Allegro, Allegro nastepnie pisze do DPD a my musimy czekać na jakąś informację - co wydłuża cały ten proces. To bardzo dużo pracy dla wszystkich, a najwięcej dla nas, bo musimy obsłużyc każdy taki telefon i wiadomość od klienta.
Dzień dobry @automaxhit_pl! Czy możesz podać przykładowe numery zamówień lub przesyłek, dla których kupujący otrzymali takie wiadomości?
Przykłady numerów listów poniżej:
AD0PRP62808WXFZW2
AD020MKZG0BV64WLV
AD0GXBWT7QK4WHMGS
AD0CC9KMMCR21M17B
Odtałem od klientów screeny tych wiadomości, więc to jest informacja sprawdzona.
@automaxhit_pl dziękuję! Wyjaśniam to i dam znać, gdy otrzymam informacje w tej sprawie.
@la_nika a nie było przypadkiem tak że to Allegro miało brać cały kontakt i odpowiedzialność za przesyłki Allegro Delivery ? dobrze że z tego zrezygnowałem, a co się będzie działo w grudniu to już współczuję 😞
Nie muszę brać odpowiedzialności, bo w tej usłudze, to oni są formalnie przewoźnikiem. Odpowiadają więc przed nadawcą jako operator pocztowy na podstawie ustawy prawo pocztowe oraz rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej.
Nie mogą też zwalać odpowiedzialności na firmy, którym powierzają wykonanie usługi. Przed nadawcą odpowiedzialność ponosi operator pocztowy, z którym nadawca zawarł umowę na doręczenie przesyłki (a w Allegro Delivery jest to Allegro).
@pecela no i będzie tak: Kowal (czytaj: allegro delivery) zawinił, a Cygana (czytaj; sprzedawca=nadawca) powiesili, bo buja się z odpowiedziami i dostanie negatyw za opóźnienie. Nawet jesli potem usuną, czy nie odejmą tych parszywych punktów za niezawinione opóźnienia, to ślad (czytaj: nieprzyjemny zapaszek) pozostanie.
Najprostsze rozwiązanie to podawać przewidywany czas dostawy jako przedział dat (np termin deklarowany - termin gwarantowany wg regulaminu przewoźnika) lub dodać tam słowo "po" (zwłaszcza jak usługa nie ma gwarantowanego terminu doręczenia). Niestety dla Allegro jest to zbyt skomplikowane.
może im się naczepa spaliła i akurat było tam większość twoich paczek. Wypadki się zdarzają, nie raz widziałem w wiadomościach zdjęcia powypadkowe tirów tego czy innego przewoźnika. Zwykle zamazują logo i tak ale da się rozpoznać.
Inaczej nie widzę możliwości żeby hurtowo zniknęło kilkadziesiąt paczek.
Albo u mnie była akcja że kurier wyszedł z paczką do doręczenia a ktoś szedł ulicą wsiadł do wozu i odjechał. Znaleziono go rozwalonego na drzewie 10km za miastem.
To jeszcze spróbuj wyjaśnić czemu podali numer telefonu do niego. 🤣
@Ajek88 sorry nie doczytałem :0 nie wiem czemu podali do nadawy, może mają wywalone, nie miałem jeszcze takiego przypadku. Zwykle bym dzwonił do mojego przedstawiciela i go męczył.
Ale oni podali numer do nadawcy!
"Zmiana statusu na: Do wyjaśnienia u kuriera - prosimy o kontakt z naszym biurem tel. XXXXXXXXX"
tutaj podaliscie numer telefonu do naszego biura.
@mix-mce właśnie to nadaje tej sytuacji wyższy wymiar abstrakcji. Opóźnienia się zdarzają tak jak piszesz. Tylko nielogiczne jest podawanie numeru telefonu do nadawcy przesyłki, który sam nie ma pojęcia o co chodzi.
Tylko że w tym momencie nie ma jeszcze mowy o opóźnieniu. Regulaminowy termin doręczenia wynosi do trzech dni roboczych, a minął dopiero niecały jeden dzień (doba się jeszcze nie skończyła).
I teraz opóźnienie w doręczeniu przesyłki, to niedoręczenie jej w gwarantowanym w regulaminie lub umowie terminie. Allegro znowu bawi się w ustawodawcę.
@automaxhit_pl @mix-mce może to ten transport https://poranny.pl/wypadek-w-gminie-korycin-kurier-dpd-uderzyl-busem-w-drzewo-i-nieprzytomny-zostal-...
@kostas11 tak.. 11 grudnia 2023... heh
@mix-mce albo te pogubione paczki https://starachowice-net.pl/informator/news/kurier-dpd-jad-cy-do-starachowic-mia-wypadek-na-s7
Problem jest taki, że po tym długim weekendzie DPD miało tyle paczek, że nie są w stanie ich obsłużyć. Część poprostu pozostawili na sortowni wysyłając wiadomość do klientów o opoźnieniu. Klienci te wiadomości dostawali od 2 w nocy do 7 rano ..... A od 7 rano wydzwaniają do nas z pretensjami, bo w aplikacji allegro podano numer do nadawcy 😞 Już mam założone pierwsze dyskusje ... Oszaleć idzie.
@automaxhit_pl nie było jeszcze u mnie dpd więc nie wiem, ale jest bardzo duża pewność że to właśnie przyczyna. DPD jest zawalone paczkami odkąd dostali dostawy allegro delivery.
Za to kurier DHL u mnie płacze że nie ma prawie paczek
Czyli za kilka dni / tygodni będziesz pisał do Allegro (które jest też w tym przypadku operatorem pocztowym) prośbę o usunięcie komentarzy, a oni Ci odpiszą, że to subiektywna opinia klientów i nie mogą tego zrobić. Mi jako kupującemu chce się śmiać z tego jak ta firma działa, Tobie pewnie wręcz przeciwnie.