Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Dokonując zakupu wybrałem opcje dostawy Allegro One Box. Przy wyborze była opcja za 9,99 zł, oraz 11,99 zł z dostawą dzisiaj (kup do 13:30 - dostawa dziś w punkcie)
Mimo dopłaty w wysokości 2 zł, wysyłka nie została zrealizowana tego samego dnia, a ja de facto zapłaciłem za usługę której nigdy nie otrzymałem. Czy w takim przypadku jest możliwość zwrócenia dodatkowego kosztu oraz po czyjej stronie stoi odpowiedzialność (Allegro czy sprzedający)?
Zakładam, że Sprzedawca nadał przesyłkę w deklarowanym czasie.
Wyciąg z regulaminu Allegro One:
“Same Day” (“Dostawa Dzisiaj”) - Usługa świadczona z deklarowanym terminem doręczenia Paczki pocztowej kierowanej do Automatu Paczkowego lub Przesyłki kurierskiej w tym samym dniu roboczym, w którym Przesyłka została nadana (gwarantowany termin doręczenia wynosi dwa Dni robocze);
https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-one-by-allegro-yPq4eMyKlso
Każda firma kurierska podaje dwa czasy dostawy (często Klienci nie przyjmują tego do wiadomości - "Panie, ona musi być jutro"): deklarowany i gwarantowany.
Zresztą masz przy aukcji informację, że jest to czas przewidywany: "Przewidywany czas dostawy wyliczany na podstawie wcześniejszych dostaw tego sprzedającego."
Ok, czyli dopłacam 2zł a tak naprawdę to loteria? Do tej pory udawało się im dostarczać w terminie, ale w takim razie wracam do normalnej dostawy.
Inna sprawa, że w jednym zdaniu mamy "w tym samym dniu roboczym, w którym Przesyłka została nadana (gwarantowany termin doręczenia wynosi dwa Dni robocze);" co brzmi mega niepoważnie. Rozumiem, że mogą wydarzyć się warunki losowe, ale w takim wypadku Allegro powinno zwracać dopłaconą różnice.
Takie zapisy mają wszystkie firmy kurierskie: deklarowany i gwarantowany.
Np. Inpost ma aż 5 dni na gwarantowaną dostawę do paczkomatu, a 2 dni na deklarowaną i to licząc od dnia po nadaniu:
Operator deklaruje dostarczanie Przesyłki do Urządzenia Paczkomat (ewentualnie do POP lub do Odbiorcy, jeżeli taka opcja była dostępna dla Nadawcy) w terminie do dwóch (2) dni roboczych licząc od dnia następującego po dniu nadania Przesyłki (przewidywany termin dostarczenia), jednak nie później niż w terminie do pięciu (5) dni roboczych licząc od dnia następującego po dniu nadania Przesyłki (gwarantowany termin dostarczenia) z uwzględnieniem postanowień § 7 ust. 13-15 oraz § 7 ust. 18 Regulaminu powyżej, dotyczących ustalania dnia nadania. Termin gwarantowany, o którym mowa powyżej, może ulec przedłużeniu o kolejne dwa (2) dni robocze, stosownie do postanowień ust. 16-20 poniżej, przy czym Operator umożliwia w tym przedłużonym terminie odbiór Przesyłki zgodnie z ust. 16-20 poniżej.
Oczywiście masz racje, kłania się czytanie umów, ale wiadomo jest to błaha sprawa więc nie zagłębiałem się aż tak mocno.
Jednakże ciekawe czy "dostawa dzisiaj" nie powinno być jakoś rozwinięte poprzez przypis *, albo "możliwa dostawa dzisiaj". Niestety podlega to pod wprowadzenie w błąd poprzez zaniechanie czy też sposób prezentowania informacji.
Edit: chociażby możliwe, że podchodzi to pod:
Dz.U.2023.845 t.j.
Akt obowiązujący
Allegro przy opcjach dostawy stosuje zapis: "Przewidywany czas dostawy wyliczany na podstawie wcześniejszych dostaw tego sprzedającego." - widzą go wszyscy kupujący
"Przewidywany..." - czyli nie gwarantowany.
Nie mam teraz tego jak sprawdzić, ale Ty piszesz o karcie produktu, a ja o widoku koszyka, gdzie masz możliwy dopłaty 2 zł (użytkownicy smart mają to za darmo) i jest napisane dostawa dzisiaj.
Proszę wyprowadź mnie z błędu (najlepiej screenshotem) jeśli jest to tam wyraźnie zaznaczone, ponieważ nie mogę teraz znaleźć takiej aukcji z dostawą na dzisiaj.
Ok, znalazłem na podstawie dostawy na jutro - brak frazy "Przewidywany czas dostawy wyliczany na podstawie wcześniejszych dostaw tego sprzedającego.", oraz informacja która może spowodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji o dopłacie 2 zł