Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem towar w Allegro, ponieważ nie działał właściwie, po kontakcie ze sprzedawcą, wypełniłem formularz zwrotu i zgodnie z instrukcjami nadałem zwrot w punkcie Kolporter. Wg trackingu zwrot został dostarczony do sprzedawcy. Ponieważ nie dostałem zwrotu pieniędzy za zwrócony towar, skontaktowałem się ze sprzedawcą, który powiedział, że nie otrzymał paczki. Po kontakcie z serwisem Allegro okazało się, że przewoźnik, czyli Allegro One zagubił paczkę. Zgodnie z zaleceniem wypełniłem formularz reklamacji zagubienia przesyłki i zażądałem zwrotu wpłaconych pieniędzy. Chyba następnym razem nie wybiorę Allegro One na przewoźnika, bo jednak jest ryzyko a w przypadku zagubienia paczki trzeba poświęcać dużo czasu na pisanie reklamacji i nie wiadomo kiedy i czy otrzymam zwrot pieniędzy, czy też trzeba będzie pisać pozew do sądu. Niestety sposób rozwiązywania problemów w Allegro jest uciążliwy dla użytkowników. W końcu to Allegro narobiło bałaganu a nie ja ale to ja muszę tracić czas na pisanie reklamacji. Czy ktoś wie, po jakim czasie Allegro zwraca pieniądze, czy też Allegro stwarza dalsze problemy i trzeba użyć adwokata ?
@traxaa Bardzo mi przykro, że spotkała Cię taka sytuacja. Wyjaśniamy tę sprawę z Przewoźnikiem. Otrzymasz odpowiedź na reklamację mejlowo.
Dziś jest 12.07.2024r. Nadal nie dostałem zwrotu pieniędzy. Jak dotąd od przewoźnika czyli Allegro One nie dostałem żadnej decyzji. Wciąż czekam. Małe pytanie. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta kupujący powinien otrzymać zwrot niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot zgłosiłem i wysłałem 26 czerwca 2024r. 14 dni upłynęło 9 lipca 2024 a ja nadal nie mam zwrotu pieniędzy. Po co zatem regulamin skoro nie dotrzymuje się terminów ?
@traxaa tak , ale jest drugi zapis w tej samej Ustawie mówiący o odpowiedzialności kupującego za stan zwracanego towaru i dalej idąc tym tokiem sprzedawca ma prawo obniżyć kwotę zwrotu adekwatnie do utraty wartości towaru , teraz wylicz jaką kwotę ma Ci zwrócić skoro otrzymał od Ciebie tylko numer przesyłki .
Żeby było jasne, nie mam zastrzeżeń do sprzedawcy tylko do Allegro, którego oddział Allegro One zgubił paczkę i jak dotąd milczy.
@traxaa rozumiem i szacun wielki za to dla Ciebie ,ale dlaczego domagasz się natychmiastowego zwrotu środków skoro proces reklamacyjny z terminami narzuconymi przez Ustawodawcę jeszcze się nie zakończył ? Zakupy w necie to nie jest wzięcie z półki i rzucenie pieniędzy kasjerowi jak w tradycyjnym sklepie , jest to ciąg wielu następujących po sobie zdarzeń , gdzie na każdym etapie może pójść coś nie tak ,zwykle nic się nie dzieje ,ale się zdarza i nikt tego nie robi umyślnie . Przykre ,że na Ciebie trafiło ,ale to tylko życie .
Nie bardzo rozumiem sugerowania żądania natychmiastowego zwrotu. Wszak napisałem, zwrot Smart został wysłany 26 czerwca 2024, 14 dni upłynęło 9 lipca 2024r. Dziś jest 12 lipca 2024 trzy dni po 14 dniowym terminie. Dlatego zadałem pytanie, jak ma się zagubienie paczki przez przewoźnika do terminu zwrotu pieniędzy określony w ustawie.
@traxaa nijak ma się wstrzymane do momentu odbioru paczki a paczka nie doszła pisze o tym w ustawie. Ty natomiast napisałeś też że złożyłeś reklamację bo towar nie działał właściwie po kontakcie ze sprzedawcą wysłałeś darmowym zwrotem allegro. Teraz pytanie coś ty faktyczmie złożył do sprzedawcy za roszczenie
Nie bardzo nadążam za, cytuję: "Teraz pytanie coś ty faktyczmie złożył do sprzedawcy za roszczenie" Chyba chodzi o żądanie zwrotu pieniędzy o czym była mowa w pierwszym poście "Ponieważ nie dostałem zwrotu pieniędzy za zwrócony towar, skontaktowałem się ze sprzedawcą,"
@traxaa nie chodzi o formularz allegro zwrotu 3 pierwsze opcje to zwrot potem masz reklamację 3 kolejne opcje, rozumiem że zwracałeś smartem za darmo przykładowo zaznaczenie zwrot nie pasuje mi to zwrot konsumencki a zaznaczenie zwrot wada wykryta... to reklamacja allegro od kilku lat jest proszone o rozłączenie tego i nic.
@traxaa jak jak napisałem wcześniej , sprzedawca otrzymał od Ciebie tylko numer przesyłki więc zgodnie z zapisem w UK obniżył kwotę zwrotu do zera ,inaczej miała by się sprawa gdybyś korzystał z przewozu oferowanego przez sprzedawcę , ale skorzystałeś z przewozu allegro czyli w tym wypadku Ustawodawca daje prawo sprzedawcy wstrzymania zwrotu środków do powrotu towaru .
@traxaa allegro szuka ci paczki stąd screeny z aukcji po 30 dniach uznana zostanie za zagubioną i wypłacą odszkodowanie. Owszem ustawa mówi o 14dniach ale 2 jej cześć wspomina że sprzedawca może się wstrzymać z oddaniem do chwili odbioru paczki lub przesłania dowodu nadania. Kody zwrotów one to nie są potwierdzenia nadania paczki potwierdzeniem nadania jest np paragon / faktura za wysyłkę tej paczki
Allegro już nie szuka paczki. W historii zwrotu widnieje wpis:
8 lip 2024 03:12
@traxaa uważaj w zależności od wielkości przesyłki może to być przesyłka w oparciu o prawo pocztowe a nie przewozowe. Tak czy inaczej Przewoźnik czy operator pocztowy na rozpatrzenie reklamacji ma 30 dni od dnia jej zgłoszenia 😉 I zwykle decyzje wydaje ostatniego dnia.
No to pozostaje tylko "polecić" Allegro One Kolporter oraz Allegro. Sądzę, że raczej nie będę zbytnim entuzjastą Allegro One w przyszłości.
To Allegro i sprzedający odpowiada za taki zwrot (Smart) towar nie jest twój i masz otrzymać zwrot środków w 14dni max od daty zwrotu, otwórz dyskusję
,, Jeśli sprzedawca nie odebrał zwrotu własnym transportem może wstrzymać zwrot środków do powrotu towaru ,,
i LEF , ubiegnę Twoją ripostę
Numer przesyłki zwrotnej jaką sprzedawca widzi w zakładce ,, zwroty ,, nie jest dowodem jego nadania .
Dyskusje mam otwartą. Mam nadzieję, że Allegro nieco uprości procedury w przypadku winy przewoźnika Allegro One. Nie wiem dlaczego mam wysyłać zrzuty ekranu aukcji aby udowodnić co i za ile kupiłem i kiedy zrobiłem zwrot, skoro wszystkie dane mają u siebie.
@LEW433 masz rację o ile kupujący ma potwierdzenie nadania paczki, ciąg cyferek nie ma tu znaczenia, mogę Ci podesłać jak chcesz różne numery gdzie widać że nadane a nawet doręczone tylko nie wiadomo od kogo do kogo 😄
Zacytuję jeszcze prawo przewozowe art 65.1.