anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

paczka uszkodzona w trakcie transportu, czemu reklamacja zostala odrzucona

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

Witam

Zamowiona przeze mnie paczka dotarla do paczkomatu uszkodzona, czesc zawartosci zostala zniszczona. Zgloszenie reklamacyjne zostalo odrzucone poniewaz paczka rzekomo nie byla wlasciwie zabezpieczona przez "standardowymi warunkami sortowania i transportu" (cytat z odpowiedzi "eksperta do spraw reklamacji"). Paczka wyglada tak jak na zalaczonych zdjeciach. Karton jest rozerwany na calej dlugosci w kilku miejscach, dwa rogi sa zgniecione, kilka dziur w bokach. Z paczki w trakcie wyjmowania z paczkomatu sypal sie ryż z uszkodzonych w srodku opakowan tak, ze nie sposob tego niezauwazyc.

Chcialbym zasiegnac opinii czy inni takze uwazaja, ze po "standardowym sortowaniu i transporcie" paczki maja prawo byc w takim stanie.

pozdrawiamIMG_20251203_162424.jpgIMG_20251203_162402.jpgIMG_20251203_162343.jpg

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

Dodaje zdjecia zrobione w trakcie wyjmowania paczki z paczkomatu aby byla pewnosc, ze kurier wkladajac paczke do paczkomatu nie mogl tego niezauwazyc.IMG_20251203_160701.jpgIMG_20251203_160658.jpgIMG_20251203_160704.jpg

oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

Zgloszenie reklamacyjne: 200370/2025

Przesylka: A0039KMTA7

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@m1gr3nA

To nie jest nr przesyłki Inpost Paczkomaty. A innych Paczkomatów w Polsce nie ma.

Tu reklamacja została poprawnie odrzucona. 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@m1gr3nA w tej sytuacji możesz zgłosić odwołanie do decyzji reklamacyjnej. Możesz także zgłosić reklamację bezpośrednio do sprzedającego zgodnie z instrukcją przesłaną w korespondencji. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

Witam

Dziekuje za odpowiedz.

Gdzie znajde informacje w jaki sposob zlozyc odwolanie?

Nie rozumiem dlaczego mialbym skladac reklamacje do sprzedajacego jesli za uszkodzenie ponosi wine firma realizujaca transport. Jesli to przewoznik uszkodzil paczke to jest za to odpowiedzialny sprzedajacy a przewoznik nie jest tu strona? To znaczy stronami w moim zakupie jestem tylko ja i sprzedajacy i nie moze on odrzucic mojej reklamacji jesli to przewoznik uszkodzil paczke (bedzie osobno rozliczal sie z przewoznikiem)?

Prosilbym sie ustosunkowac takze do stwierdzenia o "standardowym sortowaniu i transporcie". Tak jak sugeruja inne komentarze - sa to normalne uszkodzenia jakich mam sie spodziewac jesli przesylka bedzie realizowana przez delivery?

pozdrawiam

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@m1gr3nA Możesz się odwołać w korespondencji, którą prowadzisz. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

@N_Nitka28

dziekuje za wyjasnienie jak moge to zrobic. natomiast wciaz chialbym uzyskac informacje gdzie znajde dokladne informacje o procesie skladania odwolania.

pozdrawiam

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@m1gr3nA Opisz całą sytuację, że nie zgadzasz się z decyzją reklamacyjną i wyślij w prowadzonej korespondencji. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

@N_Nitka28 Tak zrobie, ale wciaz nie dostalem odpowiedzi na pytanie gdzie znajde informacje na temat procesu odwolawczego. w ktorych konkretnie dokumentach znajde jego opis?

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@m1gr3nA

Główne dokumenty to Ustawa Prawo pocztowe (Dz.U. 2025 poz. 366 t.j.) oraz Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. 2019 poz. 474 t.j.).

W ustawie kwestie reklamacji uregulowane są w rozdziale 8 (art 87 do 96). 

oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Przecież to Delivery. Jak dojechało w przyzwoitym czasie to możesz być szczęśliwy. A odrzucają wszystko.

Chesz porządna dostawę to bierz porządnego przewoźnika. Tu wystarczy przeczytać parę postów, by omijać to jak... (wstaw sobie co Ci najgorszego przyjdzie do głowy).

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

Nie mialem wczesniej zadnych problemow korzystajac z delivery przez blisko dwa lata. Zadnych uszkodzen towarow, paczki docierajace na czas. Nie mialem powodu czytac komentarzy dotyczacych przewoznika. Dziekuje za rade, nastepnym razem wybiore inna metode dostawy.

pozdrawiam

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@m1gr3nA jak się ryż z opakowań wysypał to przewoźnik ściemnia o złym zabezpieczeniu paczki ten produkt możnaby sam w swoim opakowaniu wysłać i przetrwa wszytsko z wyjątkiem rozjechania wózkiem widłowym 

oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

dokladnie taka jest moja opinia. hermetyczny worek z folii 0.1mm trzeba potraktowac bardzo drastycznie aby doszlo do uszkodzenia. stan kartonu sugeruje ze wlasnie tak sie stalo.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@m1gr3nA

Jeżeli nie zgłosiłeś uszkodzenia przesyłki od razu przy maszynie paczkowej (powinna być stosowna opcja na ekranie urządzenia lub w apce), to zrzekłeś się wszelkich roszczeń od przewoźnika (art 87 ust 6 ustawy Prawo pocztowe). Jest to nieodwoływalne i tracisz prawo do zgłoszenia reklamacji.

Jeżeli chodzi o odwołanie od decyzji przewoźnika (w tym przypadku jest nim Allegro) to musisz to zrobić w ciągu 7 dni od dnia otrzymania decyzji reklamacyjnej. Stosowne pouczenie jest na tej decyzji (jest to jedna z informacji, która bezwzględne musi się znaleźć w piśmie z decyzją reklamacyjną).

Ps. Paczkomaty to zawsze są urządzenia Inpostu i nie nie ma od tego żadnych wyjątków. Jest to nazwa własna automatów paczkowych firmy Inpost, a nie wyraz potoczny. Za używanie nazwy ich maszyn do nazywania innych urządzeń, można nawet otrzymać pozew od Inpostu, bo oni pilnują, aby określenie paczkomat, nie było używane potocznie (bronią nazwy przed spowszechnieniem). 

oznacz moderatorów

m1gr3nA
#7 Wielbiciel

@pecela

"decyzja reklamacyjna" to w moim przypadku odpowiedz mailem od "eksperta do spraw reklamacji". Nie zawiera pouczenia o nieprzekraczalnym terminie, do ktorego musze zlozyc odwolanie, jedynie informacje, ze moge takie odwolanie zlozyc.

bylem przekonany, ze decyzja o zasadnosci reklamacji powinna byc poparta ogledzinami bieglego a nie pracownika allegro, a wiec osoby, ktora ma konflikt interesow.

 ciekawa jest kwestia koniecznosci zgloszenia uszkodzenia paczki niezwlocznie przy odbiorze skoro formularz na stronie allegro udostepnia dla tego zakupu zgloszenie uszkodzenia. wprowadza to w blad.

pozdrawiam

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@m1gr3nA

Tu masz fragment rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej gdzie mowa jest o tym, co musi być w decyzji zawarte bezwzględnie i co jest opcjonalne lub wymagane w konkretnym przypadku) 

§  10.  [Odpowiedź na reklamację]

1.  Odpowiedź na reklamację zawiera:

1) nazwę operatora pocztowego, a w przypadku wyznaczenia przez operatora jednostki właściwej dla rozpatrywania reklamacji - nazwę tej jednostki;

2) powołanie podstawy prawnej;

3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w całości lub w części;

4) w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o sposobie i terminie jego wypłaty, nie dłuższym niż 30 dni od dnia uznania reklamacji;

5) imię, nazwisko i stanowisko służbowe pracownika operatora pocztowego, upoważnionego do udzielenia odpowiedzi na reklamację;

6) pouczenie o prawie do odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie, a w przypadku usług pocztowych niebędących powszechnymi - informację o możliwości wcześniejszego, tj. przed wyczerpaniem drogi reklamacyjnej, dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:

a) sądowym albo

b) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,

c) (uchylona).

2.  Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:

1) uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części;

2) informację o zatrzymaniu przesyłki pocztowej, gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora pocztowego w przypadkach określonych w art. 36 ust. 2 ustawy.

 

 

oznacz moderatorów