anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pytanie dotyczące dyskusji i zwrotu

Rokart
#9 Pomysłodawca#
  • Dzień dobry 

Mam taki problem,  klient kupił towar, odebrał i napisał w otwartej dyskusji że chce zwrócić towar. Ok nie ma problemu podałem adres  do zwrotu i czekam. Za kilka dni że chce zwrotu pieniędzy,  ok piszę czekamy na przesyłkę zwrotną, proszę o podanie nr przesyłki i przewoźnika, niestety cisza ze strony kupującego, za jakiś czas wiadomość że towar jest wadliwy i ponowne żądanie zwrotu pieniędzy. W załączniku zdięcia na których nic nie ma, Ok. piszę proszę o odesłanie towaru proszę o nr przesyłki , znów cisza. Doradca allegro ponawia prośbę o nr przesyłki również cisza. Wszystko trwa około miesiąc. Dziś dostaję info. że kupujący złożył wniosek do Allegro protect. Co ja mam zrobić w takiej sytuacji, może ktoś miał podobny przypadek? Mnie to wgląda to na próbę wyłudzenia pieniędzy i towaru

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@Rokart  mam dokładnie taki sam przypadek.

Firma świadcząca usługi informatyczne zakupiła odemnie płytę 13.07. Płytka była sprawna przed wysyłką jak wszystko to co mam zazwyczaj na sprzedaż, siedział w niej na stałe 5820k któego mam na sprzedaż jeszcze.

Po 3 dniach od otrzymania płyty kupujący zgłasza problem, że sprzęt raz się uruchomił z procesorem który tam zamontowali a później już nie chciał.

Następnie, że testowali na 3 Xeonach płytę i nie chciała startować. próbowałem pomóc i napisałem, żeby zrestartowali bios. Zbyli mnie tym, że to robili.

W założonej dyskusji już w pierwszej wiadomości żądają zwrotu gotówki bo inaczej sprawa trafi na policję ^^.

Ok, odpisałem (w 2 wiadomościach) aby odesłali sprzęt, ja sprawdzę u siebie czy działa na moim CPU i jak będzie ok to zwrócę kasę.

Na to kupujący między innymi tak odpisał:

" ...Czekam na kasę i dopiero odeślę płytę bo nie będę później miesiąca albo dłużej czekał aż łaskawie zwróci Pani pieniądze. Generalnie jak jutro nie zobaczę przelewu ze zwrotu sprawę zgłaszam na policję."

Nie zgodziłem się na zwrot pieniedzy bez odesłania sprzętu i odpisali:

"Ok w takim razie proszę o pomoc Allegro i udaje się na policję. Chyba Pan sobie żartuje. Najpierw kasa bo wysłał Pan bubel a dopiero zwrot."

Wezwano do pomocy Allegro i allegro odpisało (18.07) 😄 :

"by sprzedający mógł rozpatrzeć poprawnie reklamację, potrzebuje on przedmiotu, który jest wadliwy. Po otrzymaniu przesyłki sprzedający jest zobowiązany rozpatrzeć reklamację w ciągu 14 dni i wydać decyzję, w związku z tym proszę przesłać produkt do sprzedającego. Po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji Sprzedający ma obowiązek zwrócić Panu koszty wysyłki w obie strony."

Po tym kupujący się już nie odezwał. Dyskusja zakończyła się w zeszłą niedzielę. W sobotę tak jak mi radzono tu na forum napisałem w dyskusji, że odrzucam reklamację z powodu niedostarczenia sprzętu w celu dokonania oględzin towaru, nie przyjmuje zwrotu i nie zwracam pieniędzy.

Dyskusja się zakończyła, allegro zapytało czy doszlismy do porozumienia. Jeżeli nie to oczywiście muszą zachęcać do oznaczenia jako nierozwiązanej i aby wystąpić o zwrot z "ap".

 

Mi to też pachnie chamską próbą wyłudzenia

oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#

Dzięki za pomoc, niestety dyskusje zakończyła się automatem jako nie rozwiązana, a ja mam zrabane statystyki

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Musi odesłać albo podać nr przesyłki, nie poda niczego mu nie zwracaj.

oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#

Dzięki za pomoc, smaczek jest jeszcze taki ze to klient z Czech

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Raczej niesmaczek.😐

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 przy reklamacji ? a po za tym przy zwrocie - odstąpieniu nie numer przesyłki bo tych mogę CI podać dużo, tylko potwierdzenie nadania z danymi nadawcy i odbiorcy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#

Najpierw zgłosiła zwrot, dopiero później zaczęła coś o wadliwym towarze.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To zwrot czy reklamacja bo to ważne, przy reklamacji jak Ci nie odeśle a chcesz w celu rozpatrzenia reklamacji, to w ciągu 14dni odrzucasz reklamację z powodu nie odesłania towaru.

oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#
Tak zaczęła dyskusję, na moje to reklamacja"Opis problemu: Proszę o zwrot pieniędzy, produkt chyba nie jest złoty, wpada w ucho i jest niekompletny, więc proszę o zwrot pieniędzy" dodała takie zdięcia 20230704_140653_2-1.jpg

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wg opisu reklamacja, ale dobrze dopytać kupującego, tylko czy odpowie?

oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#

A nie powinna mimo wszystko  zwrócić towaru, to jest jednak złoto więc nawet uszkodzone stanowi wartość, inaczej  to zwykłe złodziejstwo

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Rokart Jeśli pierwsze w kolejności zostało złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy to zgłaszanie reklamacji nie wywołuje tu w zasadzie żadnych skutków prawnych i nie musisz takiej reklamacji nawet rozpatrywać.

Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupujący traci prawo własności do towaru - wraca ono do Ciebie - a kupujący nie może składać reklamacji na towar który nie jest już jego własnością.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Rokart @Skill_Player nie zapomnijcie w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji odrzucić w dyskusji z powodu braku odesłania produktu, bo inaczej wypłacą za Was z protect 😞 i pilnujcie czasu odpowiedzi, to w najlepszym razie wyłudzą kasę od allegro a Was nie obciążą, do czego to doszło ;(

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#

No to chyba mnie "wyczesze"

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@kostas11 w dyskusji napisałem w sobotę, że odrzucam reklamację z powodu nie odesłania, dyskusja zakończyła się w niedzielę automatycznie po 2tyg.

Nie wiem co dalej z tą sprawą będzie, ja ze swojej strony wiem, że sprzęt działał przed wysyłką i powinien też działać u kupującego, płyta miała wgrany najnowszy BIOS tak więc nie powinno być problemów. Chyba, że tak się znają iż pogięli piny w gnieździe przy montażu CPU 😂
Dla mnie pachnie to próbą wyłudzenia sprzętu i kasy a chodzi tu o 620zł

oznacz moderatorów

Rokart
#9 Pomysłodawca#

Dostałem dziś taką wiadomość "

2 sierpnia 2023 08:10

 

Rozumiem, że kupujący nie jest zadowolony z przebiegu transakcji. Proszę zauważyć jednak, że sprzedający wyjaśnił problem oraz przedstawił propozycję rozwiązania. Jeśli kupujący nie jest zadowolony z towaru, proszę o ustalenie ze sprzedającym szczegółów związanych z odesłaniem przesyłki. Muszę podkreślić również, że sprzedający może oczekiwać odesłania towaru przed wykonaniem zwrotu pieniędzy. W związku z wyczerpaniem możliwości w sprawie zamykam dyskusję" rozumie że to kończy sprawę. Dziękuję wszystkim za pomoc
oznacz moderatorów