anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego widzę kwotę do zapłaty w Pay, skoro zwrocilam towar?

Misia7019
#8 Zapaleniec#

Witam, 26 września otrzymałam zamówienie opłacone przez allegro Pay. Produkt mi nie pasował, więc zrobilam zwrot. 

Odesłałam tego samego dnia. 

28 września mój zwrot byl u sprzedawcy. Cała sprawa jakby prosta, towar u sprzedawcy, pieniążki wróciły do allegro.

Ale ja dalej mam do spłaty w panelu allegro Pay 149 zł za zakup, który zwróciłam, minęło juz ponad 14 dni, moj licznik do spłaty się nadal odlicza.

Czy będę musiała jednak zapłacić? Dlaczego? Z innymi zwrotami, sprzedawcami i zakupy przez Pay nie mialam problemu. 

Proszę o informację i pomoc 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

A wystarczy poczytać jak to jest:

Zwroty i reklamacje zakupów z Allegro Pay przebiegają zgodnie z zasadami obowiązującymi na Allegro.

Jeśli zwrócisz lub anulujesz zakup opłacony z Allegro Pay – środki zwrócone przez sprzedającego przez Allegro Finanse zwiększą Twoje środki dostępne w usłudze.

Na zwrot środków przez sprzedającego czekamy:

  • 30 dni w przypadku opcji spłaty w ciągu 30 dni
  • 1 miesiąc w przypadku pozostałych opcji spłat.

Jeśli środki nie wpłyną w tym czasie, masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, zmienimy Twój harmonogram spłat. Nie poniesiesz z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.

Jeżeli sprzedający zwróci środki przez Allegro Finanse po tym, jak już spłacisz zakupy – zwrócimy Ci nadpłaconą kwotę. Otrzymasz przelew na rachunek bankowy, z którego zakupy zostały opłacone. Jeśli nie będzie to możliwe – skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić sposób zwrotu środków.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Misia7019 Masz pewność, że sprzedawca oddał pieniądze? Otrzymałaś maila od Allegro z informacją o zwrocie wpłaty? Jeżeli sprzedawca pieniądze oddał, Twoja spłata nie powinna być wymagana. Jeżeli sprzedawca pieniędzy nie zwrócił, będziesz musiała spłacić zakup, a gdy sprzedawca już środki zwróci, Allegro Pay odda Ci nadpłatę w ciągu 5 dni.

oznacz moderatorów

Misia7019
#8 Zapaleniec#

Kontaktowałam się ze sprzedawcą i twierdzi, ze pieniążki zwrócił do allegro. Ale niestety maila o zwrocie wpłaty nie otrzymalam. Nie wiem co o tym sądzić? Wciąż widnieje kwota do spłaty. Jedynie w szczegolach zwrotu widnieje zapis / pełny zwrot pieniędzy /. Pozostało 39 dni do spłaty wprawdzie ,ale ja chyba zaczynam panikować i zraziłam się do tych płatności Pay. 

Screenshot_20211016_213636_pl.allegro.jpg

Screenshot_20211016_213709_pl.allegro.jpg

Screenshot_20211016_213737_pl.allegro.jpg

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Misia7019 Napisz do Allegro Pay tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=c2f4a079-47f6-4949-a174-a496fe1b1805 i zapytaj, czy sprzedawca oddał wpłatę, oraz co z Twoją spłatą w tej sytuacji.

Jeśli nie oddał pieniędzy, otwórz Dyskusję w tej sprawie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa wtedy sprzedający szybko środki zwróci.

oznacz moderatorów

Misia7019
#8 Zapaleniec#

Dziękuję bardzo za informację. Juz się skontaktowałam z allegro. Faktycznie sprzedawca zlecił zwrot, ale z jakiś powodów nie doszło do zwrotu. Będą się kontaktować ze sprzedającym, aby dopełnił formalności. Mam zapewnienie, zw ten błąd będzie naprawiony. Pozdrawiam serdecznie. Agnieszka Wójcik 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale taka sytuacja jest opisana jakie masz obowiązki po zwrocie towaru:

Zwroty i reklamacje zakupów z Allegro Pay przebiegają zgodnie z zasadami obowiązującymi na Allegro.

Jeśli zwrócisz lub anulujesz zakup opłacony z Allegro Pay – środki zwrócone przez sprzedającego przez Allegro Finanse zwiększą Twoje środki dostępne w usłudze.

Na zwrot środków przez sprzedającego czekamy:

  • 30 dni w przypadku opcji spłaty w ciągu 30 dni
  • 1 miesiąc w przypadku pozostałych opcji spłat.

Jeśli środki nie wpłyną w tym czasie, masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, zmienimy Twój harmonogram spłat. Nie poniesiesz z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.

Jeżeli sprzedający zwróci środki przez Allegro Finanse po tym, jak już spłacisz zakupy – zwrócimy Ci nadpłaconą kwotę. Otrzymasz przelew na rachunek bankowy, z którego zakupy zostały opłacone. Jeśli nie będzie to możliwe – skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić sposób zwrotu środków.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Po co to znowu kopiujesz i wklejasz? Przecież w tym wątku nie o to chodzi. Tutaj niby sprzedawca oddał wpłatę, a jednak nie oddał, dlatego pytająca ciągle ma przedmiot do spłaty. Zapytała przez formularz i temat zostanie wyjaśniony. Ona zrozumiała, a ty nie?

oznacz moderatorów

Misia7019
#8 Zapaleniec#

Zakończę temat o mojej spłacie. 

Wszystko sie rozwiązało dopiero 26 października. Prawie 4 tygodnie trwało. Długo. Musialam prosic allegro o interwencję. Sprzedający ciągle niby zlecał zwrot, który nie następował /nie wiadomo z jakich przyczyn/. Potem zwyczajnie nie był możliwy, bo trwało to zdecydowanie za dlugo. W międzyczasie sprzedający wyjechał na urlop. Nie sprawdzal statusu sprawy. Ciagle mnie odsyłał do kontaktu z allegro. Po interwencji szybko przelał pieniądze na moje konto i moglam spokojnie spłacić zakup. 

Zrazilam się do sprzedającego, ale nie pisalam negatywnie o nim. Po prostu już nie robię u niego zakupów. 

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie moją sprawą. Życzę miłego dnia. Agnieszka 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@Misia7019, widzę, że napisałaś do nas mejlowo w tej sprawie - wkrótce otrzymasz odpowiedź. Mam nadzieję, że sprawę uda się szybko i pomyślnie wyjaśnić. 🙂 

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów