Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałem zwrotu towaru bez podania powodu. Sprzedawca zarzucił mi brak właściwego zabezpieczenia przesyłki -stwierdził brak dodatkowego kartonu, zawinięcie w folię streczową oraz brak dodatkowej foli na towarze a paczkę odesłałem w sposób dostarczony przez sprzedawcę, pomijając kuriozalny zarzut luźnych przewodów (nie były związane) oraz odcisk palca na CD. Chciałbym nadmienić, że paczka została otwarta wieczorem i odesłana następnego dnia i nie nosiła żadnych śladów użytkowania. Dodatkowo zażądał zwrot paragonu. Odpisałem, że ma wystarczające dane odnośnie zakupu i dodatkowo odesłałem paragon w formie elektronicznej. Sprzedający w dalszym ciągu wymagał odesłania paragonu - dla świętego spokoju odesłałem go. Sprzedawca otrzymał za zakupiony towar 199zł a zwrócił 149zł i nie wiem w jaki sposób mogę podważyć decyzję o obniżeniu zwrotu. Nie mogę otrzymać pomocy przez otwarcie dyskusji ze sprzedającym.
Pozdrawiam
Cześć, @Kibiz. Tak, możesz odwołać się od jego decyzji i poprosić o podesłanie szczegółowej wyceny, na podstawie której sprzedający pomniejszył kwotę zwrotu.
Jeśli potrzebujesz pomocy w dojściu do porozumienia ze sprzedającym, to możemy otworzyć w Twoim imieniu Dyskusję. Daj znać, czy to zrobić.
Cześć, bardzo bym prosił. Jakie dane podesłać?
@Kibiz, wystarczy numer zamówienia 🙂
9516ce80-bb12-11ef-bce8-8176a287f856 sprzedający Colin371
Dziękuję, @Kibiz. Poprosiłam już o rozpoczęcie Dyskusji w Twoim imieniu.
Ogólnie to masz prawo sprawdzić towar, tak jak zrobiłbyś to w sklepie stacjonarnym.
Tak więc jeżeli zerwałeś jakieś folie z opakowania, to sprzedawca ma prawo obniżyć zwracaną kwotę. Natomiast jak nie było żadnych folii czy plomby i tylko zajrzałeś do opakowania, to sprzedawca nie powinien obniżać zwracanej kwoty.
A i piszesz o CD, rozumiem że chodzi tu o płytę CD z jakimś programem. Tu robi się problem, bo zgodnie z prawem nośniki z oprogramowaniem, muzyką czy filmami nie podlegają zwrotowi po otwarciu ich opakowania (jeżeli było zafoliowane lub zaplombowane).
@Kibiz Musi swoją decyzje uzasadnić. masz prawo się odwołać, masz dyskusję oraz przy zakupie poradę i pomoc UOKiK
@LEW433 UOKiK nie zajmuje się takimi **piiip**ołami od tego jest rzecznik konsumenta 😄
@Kibiz sprzedawca ma prawo obniżyć, Ty masz prawo udać się do rzecznika konsumenta lub do sądu, allegro nie jest stroną transakcji ani sądem więc nie podważy decyzji sprzedawcy 😞
Jak Ci się poszczęści to allegro może Ci oddać różnice z protect co nie będzie jednoznaczne z tym że sprzedawca nie miał racji, dają co by kupujący byli zadowoleni 😄